Gå til innhold

Er man singel når man er separert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mellom gift og skilt er det et års separasjon. Jeg skal gjennom dette året nå, men er jeg singel før skilsmissen er et faktum? Jeg er langt fra klar til å date, men det kan jo hende den dagen kommer før et år er gått. Nå er jeg bare tristere enn tristest, men prøver å muntre meg selv opp litt med å tenke at jeg i det minste har fått sjansen til å være nyforelska igjen en gang i framtida. Har ingen felles barn og kommer ikke til å bo i samme by. 

Hvordan ville du stilt deg til å date noen som ikke er formelt skilt? Og hvordan ville du syns det var hvis den fraseparerte partneren begynte å date? Jeg blir helt dårlig av tanken, men så er dette bruddet ganske blodferskt.

Anonymkode: fdaf5...366

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at så lenge man ikke er i et forhold, så er man singel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er single, men ikke attraktiv!

Anonymkode: d75b7...00a

Skrevet (endret)

Du er jo singel, for du har ingen kjæreste lenger. Du har riktignok formelt sett en ektefelle ennå, men dere er likevel ikke partnere. Selv om man er singel er man ikke dermed sagt klar for å date noen. Noen trenger lang tid og noen trenger ikke fullt så lang tid på å bli klar for nye eventyr. Ta det når du selv har lyst, ikke fordi du føler at du burde :) 

Om man er attraktiv eller ei kommer dessuten an på mye mer enn om den sivile statusen er separert eller skilt. 

Endret av Ullvott
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man er single, men ikke attraktiv!

Anonymkode: d75b7...00a

Nei, ser ikke for meg at «separert kvinne 38» er det aller hotteste på tinder, sukker o.l

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 7515a...740

Skrevet

Anser en person som singel i separasjonstiden dersom han/hun/meg ikke er interessert i å gå tilbake. Dersom man har håp om at det skal ordne seg vil jeg ikke si at man er singel. 

Ikke noe problem å date hvis man er helt ferdig. Men det må jo hver enkelt bestemme selv. Jeg var helt ferdig dagen jeg gjorde det slutt. Begynte likevel ikke å date før etter mer enn et halvt år. Følte ikke for det før, ville ha litt fred. 

Hvis jeg møtte noen som var separert ville jeg vært litt obs på om han var ferdig med eksen eller ikke. Men det er ikke noen dealbreaker om ham ikke er skilt enda, så lenge jeg følte meg trygg på at han ikke ville tilbake. Ville vært veldig forsiktig med å møte evt barn da. De trenger sannsynligvis ro en god stund etter bruddet. 

Du må nok innstille deg på at han begynner å date. Ikke sikkert at han gjør det selvsagt, men han er fri til å gjøre det hvis han vil. 

Du kommer til å komme dit at du er ferdig med han du også ❤

AnonymBruker
Skrevet

Ja man er singel fra det øyeblikk man velger det. 

Men for ordens skyld er det best å vente med nytt forhold til dere er flyttet hver for seg.

Anonymkode: 6994d...ca3

Skrevet
1 minutt siden, Grank skrev:

Nei, ser ikke for meg at «separert kvinne 38» er det aller hotteste på tinder, sukker o.l

Mulig det, men jeg kjenner opptil flere «separert mann 40 - 50» og de får knapt gå i fred for villige kvinnfolk! 

Skrevet

Jeg ville ikke datet en separert mann. Men det er sånn i tilfelle de finner sammen igjen. Vil det skal være endelig først😊

AnonymBruker
Skrevet

Når man er skilt er man jo "skilt" og refererer til seg selv som det, ikke singel. På samme måte vil jeg anse en separert person som først og fremst "separert".

De fleste opplyser jo om dette fordi de vet folk anser det som relevant. Jeg ser ikke på en separert eller skilt mann på samme vis som en helt singel. 

Anonymkode: 25352...d1a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ser på "separert" som en slags mellomfase hvor en er singel, men litt urørlig fordi en skal komme seg gjennom det. For min del er noen som ikke er formelt skilt helt uaktulet. Jeg tror ikke folk er over noe så kort tid etter et brudd (så sånn sett holder jeg meg unna nysingle også), men så er det i tillegg noen få menn som later som om de er separert for å få seg noe på si av ekteskapet. Blir bare utrolig skeptisk.

Når det kommer til det å date så er jo det å gjøre det når en selv føler seg klar, men ut av respekt for hverandre burde en i det minste ha fått litt avstand til hverandre først.

Endret av Moonwalker
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine og oppklarende svar! Det blir neppe noe dating med det første for dette emosjonelle vraket. Tida fremover må jeg bruke til å stable et nytt liv på beina, og til å sørge over det livet som ikke ble. Det føles ugjenkallelig slutt og jeg kommer ikke til å bruke noe energi på å «vinne» ham tilbake. 

Er såpass pragmatisk at jeg vet det finnes et godt liv for meg etter dette også, og det fantaserer jeg litt om for å se lyset i enden av drittunnelen.

En ting jeg skal gjøre for å beskytte meg selv er å be han holde helt tyst om hva han måtte finne på. Orker ikke å være sjalu i tillegg til trist. Ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for fine og oppklarende svar! Det blir neppe noe dating med det første for dette emosjonelle vraket. Tida fremover må jeg bruke til å stable et nytt liv på beina, og til å sørge over det livet som ikke ble. Det føles ugjenkallelig slutt og jeg kommer ikke til å bruke noe energi på å «vinne» ham tilbake. 

Er såpass pragmatisk at jeg vet det finnes et godt liv for meg etter dette også, og det fantaserer jeg litt om for å se lyset i enden av drittunnelen.

En ting jeg skal gjøre for å beskytte meg selv er å be han holde helt tyst om hva han måtte finne på. Orker ikke å være sjalu i tillegg til trist. Ts

:hug: Det går seg til. Tenk på det selv, kos deg med gode venner og snakk ut om hvordan du har det. Viktig å sette ord på følelsene den første tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Grank skrev:

Nå er jo ikke alle separerte kvinner nærmere 40 heller da.. :P

Jeg var 25 når jeg separerte meg, og jeg datet under separasjonstiden. Jeg anså meg selv som singel, men jeg hadde heller ikke noe uoppgjort med min x. Vi har begge ferdige. 

En her oppe nevnte at h'n ikke anså skilte mennesker som single.. Et man liksom aldri singel lengre da, hvis man en gang har vært gift? Jeg følte i alle fall selv at jeg var singel, og gikk ikke rundt med et stempel 'skilt', følte jeg.. 

Anonymkode: 43a22...8b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener man da er i limoboland. Altså ikke singel men heller ikke i forhold. Seprasjonstiden er jo for å finne ut om man ønsker skilsmisse eller ikke. Så jeg datet ikke i den perioden. Min x gjorde det. Men for meg personlig var det feil da jeg enda jo i følge papirer er gift frem til skilsmisse.

Anonymkode: 95144...249

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En her oppe nevnte at h'n ikke anså skilte mennesker som single.. Et man liksom aldri singel lengre da, hvis man en gang har vært gift? Jeg følte i alle fall selv at jeg var singel, og gikk ikke rundt med et stempel 'skilt', følte jeg.. 

Anonymkode: 43a22...8b0

Nei, har man vært gift så er man skilt. 

De fleste anser det jo som ganske "tungt" å ha lovet å tilbringe livet med noen. Det er jo tross alt derfor man har en separasjonsfase der man er separert, for å understreke at dette ikke er som et hvilket som helst forhold, der man går fra å være i et forhold til å være like singel som man alltid har vært.

Anonymkode: 25352...d1a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mellom gift og skilt er det et års separasjon. Jeg skal gjennom dette året nå, men er jeg singel før skilsmissen er et faktum? Jeg er langt fra klar til å date, men det kan jo hende den dagen kommer før et år er gått. Nå er jeg bare tristere enn tristest, men prøver å muntre meg selv opp litt med å tenke at jeg i det minste har fått sjansen til å være nyforelska igjen en gang i framtida. Har ingen felles barn og kommer ikke til å bo i samme by. 

Hvordan ville du stilt deg til å date noen som ikke er formelt skilt? Og hvordan ville du syns det var hvis den fraseparerte partneren begynte å date? Jeg blir helt dårlig av tanken, men så er dette bruddet ganske blodferskt.

Har vært der du er nå, og jeg så ikke på meg selv som singel før jeg var skilt. Jeg prøvde aldri å få noen ny partner heller, det var bare ikke i tankene en gang, etter et langt forhold var det bare en ting som var viktig, sørge ferdig over det som hadde skjedd, bli vant til å være alene, noe som gikk veldig greit. Så er jeg singel nå, men liker singellivet og kommer ikke til å endre på dette før jeg treffer en stabil, trygg kvinne som jeg passer sammen med. Aldri om jeg skal igjennom flere forhold på veien dit, om jeg kommer dit noengang da :)  Hva min tidligere kone måtte finne på er hennes problem og moralske innstilling, ikke mitt bord i det hele tatt, hun tar sine valg jeg tar mine. Tenk på deg selv du! Ta vare på deg selv, nyt singellivet i denne perioden og ikke hast inn i noe nytt før du er klar. Det er mitt råd :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Når jeg og eksmannen separerte oss, så var det helt over. Det var ikke en prøveperiode på et år, det var helt over. Og dermed anså jeg meg som single. 

Fikk ny kjæreste mens jeg var separert, og eksen har også funnet dame(r), så helt enige i den saken heldigvis. 

Anonymkode: 51995...44e

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel - jeg begynte å date litt forsiktig et år etter at jeg flyttet ut. Men selv om det nå er halvannet år siden jeg flyttet, så er jeg faktisk enda ikke skilt fra eksen pga at han har trenert både separasjon og skilsmisse, ved å nekte å skrive under papirene. I forkant av separasjonen trenerte han også meklingen vi måtte til pga barn, så ting har virkelig tatt tid.

Til TS, det er en tøff tid du skal gjennom. Ta godt vare på deg selv. I slike krisetider er det å få sove, få i seg mat og drikke og å ha omgang med noen du stoler på ofte det viktigste! Klem fra meg

Anonymkode: ded0e...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...