Gå til innhold

Kroken på døra? Langt innlegg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en mann en stund som drikker litt vin hver dag, men har egentlig ikke tenkt så mye over det. Han har en jobb, god økonomi og "ting på stell". Men så skulle vi på helgetur i helgen (arr. med hans venner). På fredag ble det først 2-3 utepils og litt vin. Deretter ble han brisen og sov når vi gikk på hotellet. Vi skulle ut på middag og da ble det mer alkohol.. Dro hjem i taxi og han ble frekk og ufyselig mot taxi sjåfør:( 

Lørdag sto vi opp kl 9, tilsynelatende grei form. Igjen, ny utepils i 14-15 tiden. Antall enheter vet jeg ikke da jeg gikk for å shoppe og han satt igjen. Sov på nytt på hotellet. Ny fest på kvelden (arr. vi opprinnelig skulle på). Festen startet kl 18 og han sovnet nesten av med bordet kl 21 før maten ble servert. Greide ikke begrense han heller. Vennene bare bagatelliserte det og sa han sikkert henter seg inn igjen. Så bare lo de av han. Jeg la meg kl 1 den natta, han drakk vel til 4... 

I tillegg raper han mye og skal stikke tubga nedi halsen på meg når han drikker. Ånden lukter grusom med alkohol..😣 

Søndag var det ny runde med utepils og han tabbet seg ut på flyplassen. Snakket høyt om analsex på flyet (!) og tok en kaffe uten å betale for den på flyplassen for å nevne noe. Han sovnet av i sofaen hjemme igår kveld og jeg har ikke snakket med han idag. 

Vi har det så fint uten alkohol, men dette tok virkelig kaka. Jeg inntok alkohol i helgen jeg og men skal ikke drikke på lenge nå.. Jeg er virkelig bekymret 

Anonymkode: 195a5...fc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som dette er en fyr du klarer deg bedre uten.

For min del hadde sånn oppførsel vært spikeren i kista og kroken på døren, uten tvil.

Anonymkode: 7551d...aea

• Liker 5
Skrevet (endret)

Avhengig av hvor dere er i relasjonen så burde EN guttehelg som dette antageligvis kunne tolereres / tilgis. Hvis dere er ferske i forholdet så det i overkant.

Uansett, hvis helgen IKKE er helt spesiell hva gjelder inntak, at han faktisk bælmer ned en haug med alkohol hver eneste helg, også uten mål og mening (fest), så høres det ut som han har et betydelig alkoholproblem. Hvis du ikke trives med det så vet du nok hva du bør gjøre.

Endret av Kreator
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er alkoholiker. Løp.

Anonymkode: 67838...af9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kreator skrev:

Avhengig av hvor dere er i relasjonen så burde EN guttehelg som dette antageligvis kunne tolereres / tilgis. Hvis dere er ferske i forholdet så det i overkant.

Uansett, hvis helgen IKKE er helt spesiell hva gjelder inntak, at han faktisk bælmer ned en haug med alkohol hver eneste helg, også uten mål og mening (fest), så høres det ut som han har et betydelig alkoholproblem. Hvis du ikke trives med det så vet du nok hva du bør gjøre.

Dette er første gang jeg ser han med venner. Også de drikker (i mine øyne) skyhøye mengder alkohol. Han er ikke den som flyr ut på byen hver helg nei, men drikker da litt hjemme fordeom. Men det var liksom ikke før i helgen jeg faktisk innså dette kunne være et problem. Alkoinntaket var skyhøyt fra fredag til søndag. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er første gang jeg ser han med venner. Også de drikker (i mine øyne) skyhøye mengder alkohol. Han er ikke den som flyr ut på byen hver helg nei, men drikker da litt hjemme fordeom. Men det var liksom ikke før i helgen jeg faktisk innså dette kunne være et problem. Alkoinntaket var skyhøyt fra fredag til søndag. 

På gutteturer er som regel inntaket skyhøyt, så det alene er neppe noen god målestokk. Men litt vanskelig å bedømme, "guttetur" betyr som regel tur uten damer. Med bare gutter blir det ofte massivt inntak, med damer på tur mye mindre.

Men inntaket utenom den festlige helgen er nok stikkordet her. Hvis du er ukomfortabel med inntaket hans og han drikker en del også utenom sosiale lag eller "en øl eller tre i godværet", så tror jeg han er litt ute og kjører ja.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener kanskje at en helg med mye alkohol ikke nødvendigvis bety at han har alkoholproblemer. Men det kan være illevarslende, spesielt med tanke på at du forteller at han drikker vin hver eneste dag i tillegg. Det er jo dessverre ikke sikkert at du er klar over mengden han får i seg.

Men jeg reagerte egentlig mest på at han var ufyselig mot taxisjåføren. Det sier mye, synes jeg. Hadde ikke overrasket meg om han hadde begynt å oppføre seg dårlig mot deg også etter hvert. :sukk:

Mitt råd hadde vært og sett det veldig an. Tror jeg personlig hadde revurdert hele relasjonen. Men du kan jo ta en forsiktig prat med han først. 

Anonymkode: f0fd5...a3d

• Liker 3
Skrevet

Han drikker for mye, og det er best at du drar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er han til vanlig da? Møter han kompiser ofte og drikker seg full hver gang? 

Anonymkode: 8a619...eef

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt en mann en stund som drikker litt vin hver dag, men har egentlig ikke tenkt så mye over det. Han har en jobb, god økonomi og "ting på stell". Men så skulle vi på helgetur i helgen (arr. med hans venner). På fredag ble det først 2-3 utepils og litt vin. Deretter ble han brisen og sov når vi gikk på hotellet. Vi skulle ut på middag og da ble det mer alkohol.. Dro hjem i taxi og han ble frekk og ufyselig mot taxi sjåfør:( 

Lørdag sto vi opp kl 9, tilsynelatende grei form. Igjen, ny utepils i 14-15 tiden. Antall enheter vet jeg ikke da jeg gikk for å shoppe og han satt igjen. Sov på nytt på hotellet. Ny fest på kvelden (arr. vi opprinnelig skulle på). Festen startet kl 18 og han sovnet nesten av med bordet kl 21 før maten ble servert. Greide ikke begrense han heller. Vennene bare bagatelliserte det og sa han sikkert henter seg inn igjen. Så bare lo de av han. Jeg la meg kl 1 den natta, han drakk vel til 4... 

I tillegg raper han mye og skal stikke tubga nedi halsen på meg når han drikker. Ånden lukter grusom med alkohol..😣 

Søndag var det ny runde med utepils og han tabbet seg ut på flyplassen. Snakket høyt om analsex på flyet (!) og tok en kaffe uten å betale for den på flyplassen for å nevne noe. Han sovnet av i sofaen hjemme igår kveld og jeg har ikke snakket med han idag. 

Vi har det så fint uten alkohol, men dette tok virkelig kaka. Jeg inntok alkohol i helgen jeg og men skal ikke drikke på lenge nå.. Jeg er virkelig bekymret 

Store mengder med alkohol er vanlig hos folk som har bra jobb med god økonomi og ting på stell. Det blir deres eneste utslippet de har, han høres ut som dem funksjoner bare alkoholikeren som har funnet ut at det hjelper på det daglige stress nivået som kommer med slike jobber. 

Anonymkode: 7a19f...ae7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...