AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Etter å ha holdt ut på en konfliktfylt arbeidsplass med en svak leder i flere år møtte jeg i fjør vår veggen totalt. Jeg ble sykemeldt og valgte, i samråd med lege og psykolog, å si opp stillingen min. Jeg hadde tre måneders oppsigelsestid og var sykemeldt gjennom hele denne, samt et par måneder etterpå. Det har gått snart et år siden jeg sa opp og jeg har fortsatt ikke fått sluttattest. Jeg har fått ny jobb på en flyplass og for å få ID kort der må jeg gjennom bakgrunnssjekken til Luftfartstilsynet og der må man dokumentere alle arbeidsforhold de siste fem årene. Etter å ha purret på min tidligere sjef flere ganger uten hell kontaktet jeg NAV for å få en utskrift fra arbeidstakerregisteret som dokumentasjon. Til min store overraskelse ser jeg at tidligere arbeidsgiver meldte meg ut som arbeidstaker hos dem allerede en uke etter at jeg leverte oppsigelsen, nesten tre og en halv måned før oppsigelsestiden var over. Er dette normalt? Man er vel ansatt frem til oppsigelsestiden er over? Hadde jeg ikke vært sykemeldt måtte jeg jo jobbet i oppsigelsestiden. Jeg har fått bekreftet fra NAV at jeg har vært sykemeldt i perioden, så det skaper forhåpentligvis ikke problemer i forhold til sikkerhetsklareringen, men jeg synes det er veldig rart at de meldte meg ut så raskt. Anonymkode: 95b10...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå