AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Har bursdag snart og kjæresten har kjøpt meg gave. Han og hans roomie er svenske, og roomien kommenterte « han har kjøpt gave til deg, men egentlig er det du som bør kjøpe gave til han. Fordi i Sverige er det slik at når en kjæreste har bursdag, gir kjæresten gave til den som IKKE har bursdag. Men venner og familie gir gave til den som faktisk har bursdag». Han sa også at jeg bør respektere hans tradisjon fordi han er svensk, men hva med min egen norske tradisjon??? Kjæresten min kommenterte det ikke, men stod bare å så ned i bakken mens vi diskuterte. Altså, stemmer det at svenskene feirer slik??? Anonymkode: 7476c...834
Inwe Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 Nei. Min samboer er også svensk og jeg har aldri hørt om dette. Han gir meg gave på min bursdag, jeg gir på hans. Hans far ga til sin kone på hennes bursdag og kameratene hans gir gaver når dama har bursdag. 1
Ichiko Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 Det var nok en spøk, TS. Litt sent for aprilsnarr. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 2 minutter siden, Ichiko skrev: Det var nok en spøk, TS. Litt sent for aprilsnarr. Hah, en sykt dårlig en i så fall. Stod der og bare « ....what the fu..?» også spurte jeg om han tulla mens jeg lo litt. Men han sa nei og virka dønn seriøs. Hah, jaja. Sånn kan det gå. Anonymkode: 7476c...834
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #5 Skrevet 30. april 2018 Det er bare tull, kompisen hans prøver å lure deg og latterliggjøre deg Anonymkode: 0c696...100
Ichiko Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hah, en sykt dårlig en i så fall. Stod der og bare « ....what the fu..?» også spurte jeg om han tulla mens jeg lo litt. Men han sa nei og virka dønn seriøs. Hah, jaja. Sånn kan det gå. Anonymkode: 7476c...834 Du kan fortelle ham at det er en norsk tradisjon at når en kvinne har bursdag, må ikke bare kjæresten/mannen hennes kjøpe gave til henne, men at det må også vennene hans. Spesielt viktig hvis disse vennene kommer fra et annet land: det forventes flotte og gjerne kostbare gaver. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå