AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Det er allment kjent at arbeidsgiver ikke har rett på å få vite grunn til sykemelding. Men jeg sliter med å finne noe lovverk på det. Noen som vet hvor det står? (Spørsmålet om sykepenger er ikke relevant her - kun akkurat det med arbeidsgivers rett til å vite årsak) Anonymkode: ca8b8...bdd
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 Still det motsatte spørsmålet: hvor står det at arbeidsgiver har rett på å vite det? Det står heller ikke noen steder. Anonymkode: 9a6fc...606
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #5 Skrevet 30. april 2018 Arbeidsgiver har ikke rett på å vite årsak, men har rett på å vite om du kan jobbe med tilrettelegging og evt hva som må tilrettelegges for at du skal dukke opp. For øvrig må du klare å vente mer enn 40 min på svar før du begynner å mase. Anonymkode: 1cb2b...e55 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 Er ikke noe lovverk akkurat, men her står det hvertfall noe. https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/sykdom/sykefravar-og-sykepenger/ Anonymkode: 845fa...0fb
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: (...) Anonymkode: ca8b8...bdd 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dytt Anonymkode: ca8b8...bdd 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dytt Anonymkode: ca8b8...bdd I all verden... Den tålmodigheten din er ikke akkurat mye å skryte av. Anonymkode: 8ef00...7e0 2
Trollmora Skrevet 30. april 2018 #8 Skrevet 30. april 2018 Du plikter bare å gi opplysninger om din arbeidsfunksjon. Du har ingen plikt til å gi arbeidsgiver medisinske eller andre private opplysninger. Arbeidsgiver skal på sin side organisere arbeidet og legge til rette, slik at du kan være i jobb og være like frisk når du går hjem fra arbeidet som da du kom. Folketrygdloven § 8-8 pålegger arbeidstakere plikten til å gi opplysninger om egen funksjonsevne og medvirke til at hensiktsmessige tilretteleggings- og utprøvningstiltak blir gjennomført. Manglende medvirkning fra arbeidstakers side kan medføre bortfall av rett til sykepenger jf. Frtl § 8.8. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For øvrig må du klare å vente mer enn 40 min på svar før du begynner å mase. Anonymkode: 1cb2b...e55 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I all verden... Den tålmodigheten din er ikke akkurat mye å skryte av. Anonymkode: 8ef00...7e0 Dere vet ingenting om hvorfor jeg må ha svar med en gang, så bare hold kjeft dere Anonymkode: ca8b8...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #10 Skrevet 30. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Still det motsatte spørsmålet: hvor står det at arbeidsgiver har rett på å vite det? Det står heller ikke noen steder. Anonymkode: 9a6fc...606 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke noe lovverk akkurat, men her står det hvertfall noe. https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/sykdom/sykefravar-og-sykepenger/ Anonymkode: 845fa...0fb 3 minutter siden, Trollmora skrev: Du plikter bare å gi opplysninger om din arbeidsfunksjon. Du har ingen plikt til å gi arbeidsgiver medisinske eller andre private opplysninger. Arbeidsgiver skal på sin side organisere arbeidet og legge til rette, slik at du kan være i jobb og være like frisk når du går hjem fra arbeidet som da du kom. Folketrygdloven § 8-8 pålegger arbeidstakere plikten til å gi opplysninger om egen funksjonsevne og medvirke til at hensiktsmessige tilretteleggings- og utprøvningstiltak blir gjennomført. Manglende medvirkning fra arbeidstakers side kan medføre bortfall av rett til sykepenger jf. Frtl § 8.8. Takk for svar! Anonymkode: ca8b8...bdd
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #11 Skrevet 30. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Dere vet ingenting om hvorfor jeg må ha svar med en gang, så bare hold kjeft dere Anonymkode: ca8b8...bdd Jeg begynte å svare deg konstruktivt, men når du ber folk holde kjeft gidder jeg ikke hjelpe deg. Anonymkode: fd089...a7f 7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #12 Skrevet 30. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg begynte å svare deg konstruktivt, men når du ber folk holde kjeft gidder jeg ikke hjelpe deg. Anonymkode: fd089...a7f Haha, det svaret ditt var jo ikke til hjelp i det hele tatt så ellers takk du Anonymkode: ca8b8...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #13 Skrevet 30. april 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere vet ingenting om hvorfor jeg må ha svar med en gang, så bare hold kjeft dere Anonymkode: ca8b8...bdd Yikes. Ganske så fiendtlig også. Anonymkode: 8ef00...7e0 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #14 Skrevet 30. april 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Yikes. Ganske så fiendtlig også. Anonymkode: 8ef00...7e0 Du også, takk. Anonymkode: ca8b8...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #15 Skrevet 30. april 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte å svare deg konstruktivt, men når du ber folk holde kjeft gidder jeg ikke hjelpe deg. Anonymkode: fd089...a7f Samme her. Jeg har jobbet med disse spørsmålene, men vil ikke svare folk som er så frekke. Anonymkode: eedeb...1ce
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #16 Skrevet 30. april 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere vet ingenting om hvorfor jeg må ha svar med en gang, så bare hold kjeft dere Anonymkode: ca8b8...bdd Når man maser sånn, så kan det være lurt å slenge på "trenger hjelp fort, må vite dette før jeg ringer sjefen. Sorry for maset" el. Da forstår man hvorfor man maser. Å be folk som du faktisk har bedt om hjelp fra å holde kjeft, er mer enn frekt. Anonymkode: ce100...113 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #17 Skrevet 30. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man maser sånn, så kan det være lurt å slenge på "trenger hjelp fort, må vite dette før jeg ringer sjefen. Sorry for maset" el. Da forstår man hvorfor man maser. Å be folk som du faktisk har bedt om hjelp fra å holde kjeft, er mer enn frekt. Anonymkode: ce100...113 Men ingen av de jeg svarte ga noe hjelp, og å forvente at man skal takke og bukke for alle svar til enhver pris uansett innhold er jo bare helt på trynet. Jeg har funnet ut av svaret på annen måte nå, så takk for bidragene deres. Anonymkode: ca8b8...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #18 Skrevet 30. april 2018 Forlater tråden nu. - TS Anonymkode: ca8b8...bdd
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #19 Skrevet 30. april 2018 Bare tull at det er mas av TS å skrive "dytt" to ganger, er ikke akkurat som at det plinger i innboksen til folk når TS skriver i en tråd ingen har svart på enda. Slapp av TS, mange som er her inne på KG bare for å finne noen å hakke på...... Anonymkode: ad5cf...304 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå