AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Jeg er den type person som lett blir trampet på av andre, siden jeg fremstår som svak. Jeg er med andre ord veldig sjenert, har dårlig selvbilde og klarer ikke å stå opp for meg selv. Derfor er jeg altså et lett “bytte” for dem som trenger å rakke ned på andre. Mannen til venninnen min utnytter dette og kommer stadig med Kommentarer som indikerer at jeg er uintelligent, og han gjør hele tiden narr av meg. Jeg kjenner at etter at jeg har vært sammen med dem føler jeg meg veldig dårlig, det påvirker rett og slett selvbildet mitt i negativ forstand. Problemet er at jeg ikke vet Hvordan jeg skal takle problemet. Ja, jeg kan begynne å stå opp for meg selv, men samtidig synes jeg ikke det skal være nødvendig i et vennskap. Det et ikke akutelt å bare se venninnen min da mannen også er venn med min mann, og vi ofte gjør ting sammen. Hvordan ville du taklet dette problemet? Noen som har tips å gi? Forresten venninnen min sier ingenting. Av og til virker det som hun synes det er ubehagelig, og andre ganger ler hun. Anonymkode: f1552...b6f
Antoinette Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 Hvorfor tilbringer du tid med disse folka??? 21
Ella Grisella Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 Dersom jeg ikke hadde greid å svare for meg selv der og da; hadde sagt til venninnen min at jeg synes mannen hennes var nedlatende og frekk mot meg, og at jeg ikke orka å gå sammen med dem så lenge han oppførte seg sånn. 12
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 Få ryggrad og stå opp for deg selv. Det er aldri for seint. Anonymkode: 87920...eb5 14
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #5 Skrevet 30. april 2018 Øv deg på å ta igjen. Litt er bedre enn ingenting. Heia heia Anonymkode: 44cf5...259 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 Hvis du ikke klarer å stå opp for deg selv, eller at du ønsker at venninnen din skal snakke med mannen sin så hadde jeg pratet med mannen min. Hvis mannen hennes begynner å snakke nedlatende til seg så sier mannen din i fra. Da blir sikkert mannen til venninnen din litt satt ut og stopper. Hvis venninnen din sier noe til mannen sin vil nok mannen hennes synes at du er svak og pysete. Men hvis du eller mannen din sier i fra vil han nok få et annet syn på det. Anonymkode: da582...357 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 Alt du trenger er å si dette: Føler du deg bedre som menneske når du stadig vekk spyr ut av deg slikt søppel som dette? Og deretter skal du le og himle med øynene. Og så går du. Ikke si mer, ikke smil. Bare forlat stedet, dra hjem eller hva du vil. Bare ikke bli der. Har mannen din vett så drar han sammen med deg. Føles det vanskelig å gjøre dette så må du øve inni deg gang på gang, og når du er klar og får muligheten til det så bare sier du det rett ut og blokkerer hva som skjer rundt deg, ansiktuttrykk, svar, alt sammen. Det er spesielt viktig at du går. Siden du ikke er vant til å konfrontere andre. Jeg syns at din mann og venninne er altfor dårlige til å si ifra at det ikke er greit. Spørsmålet er om du ikke vil få det bedre uten alle sammen på sikt for slike som ikke står opp og tar andre i forsvar vil sjelden endre seg. Jeg har selv vært nødt til å gjøre dette. Ingen andre sto opp for meg. Personen som hetset meg sluttet å gjøre det fordi jeg snudde alt rundt og fokuserte på personens behov for å oppføre seg slik. Jeg måtte øve i lang tid, men jeg klarte det til slutt. Og det kan du og. Ikke la slike mennesker få herse med deg til du er ødelagt. Anonymkode: 0ccb3...63a 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #8 Skrevet 30. april 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er den type person som lett blir trampet på av andre, siden jeg fremstår som svak. Jeg er med andre ord veldig sjenert, har dårlig selvbilde og klarer ikke å stå opp for meg selv. Derfor er jeg altså et lett “bytte” for dem som trenger å rakke ned på andre. Mannen til venninnen min utnytter dette og kommer stadig med Kommentarer som indikerer at jeg er uintelligent, og han gjør hele tiden narr av meg. Jeg kjenner at etter at jeg har vært sammen med dem føler jeg meg veldig dårlig, det påvirker rett og slett selvbildet mitt i negativ forstand. Problemet er at jeg ikke vet Hvordan jeg skal takle problemet. Ja, jeg kan begynne å stå opp for meg selv, men samtidig synes jeg ikke det skal være nødvendig i et vennskap. Det et ikke akutelt å bare se venninnen min da mannen også er venn med min mann, og vi ofte gjør ting sammen. Hvordan ville du taklet dette problemet? Noen som har tips å gi? Forresten venninnen min sier ingenting. Av og til virker det som hun synes det er ubehagelig, og andre ganger ler hun. Anonymkode: f1552...b6f Hadde et vennepar tidligere hvor han hele tiden med noe mindre hyggelig om meg. Nei han likte ikke folk med permanente bryn, da var det bedre med noe ekte. Nei han likte ikke jenter som gikk med jeans for å fremheve rompa for det var falskt (weightless.) Hver gang jeg var i nærheten så sa han noe jeg hadde som var negativt for å liksom fortelle dama at han digget henne som ikke hadde dette. Enkelte snakker dritt om andre for å fremheve seg selv, han her snakket stygt om meg for å fremheve dama si. Nå noen år senere har hun også permanente bryn og weightlessbukse. Anonymkode: 3015c...a6c 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 Synes det er trist at du både har en venninne og en mann i livet ditt som ikke løfter en finger for å stå opp for deg når du blir mobbet. Du må ikke konfrontere han, men du kan snakke med mannen din og venninnen din alene og fortelle hvordan du føler det så kan de ta en prat med han. Du kan også bare gi en enkelt "hold kjeft" når han begynner. Du sier selv at du er et enkelt offer, men folk med normal selvtillit og trygghet på sin egen person har ikke behovet for å rakke ned på andre uansett hvor enkelt det ville vært. At han i tillegg rakker ned på et "lett offer" forteller at han er mer enn bare litt usikker på seg selv. Absolutt ingen unnskyldning, men det kan være fint å tenke at denne mannen som prøver å få deg til å føle deg bitteliten, føler seg like liten på innsiden. Anonymkode: ff073...5b7 4
Snøperle Skrevet 30. april 2018 #10 Skrevet 30. april 2018 Neste gang, ser du han rett i øynene, og sier: Jeg er SÅ glad for at jeg ikke imponerer en som DEG. Så smiler du søtt, og snur deg til venninnen din. 7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #11 Skrevet 30. april 2018 Du dette har jeg opplevd selv.Men si til venninna de at du ikke kommer på besøk mer Før typen din lærer seg folkeskikk. Bare dritt i Hva han sier han er en idiot uansett. Anonymkode: a086a...e06 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #12 Skrevet 30. april 2018 Hvordan mobber han deg? Har du eksempler? Anonymkode: 7323f...6a6 1
Gjest O.G. Skrevet 30. april 2018 #13 Skrevet 30. april 2018 Du må lære deg å stå opp for deg selv. Neste gang: Spør venninnen din om det er virkelig sånn at hun skræver for den kjerring der, og pek på mannen hennes.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 Jeg ville blitt provosert. Blir du ikke det? Når jeg blir provosert får jeg virkelig lyst å si noe tilbake. En sann nytelse å si hva man mener. "Mon tro hvorfor du har slikt behov for å rakke ned på andre mennesker?" "Du er en bølle, du, ikke sant? En som gleder deg over å plage andre." "Vet ikke helt hva kjæresten din mener om det." Se han inn i øynene, og le inni deg. Anonymkode: 6f365...4a8 1
kisskissbangbang Skrevet 1. mai 2018 #15 Skrevet 1. mai 2018 Tja. Her var det mange tips om å være ufin tilbake, men hvorfor skal en være det? Jeg hadde tatt en skikkelig prat med ham, jeg, på tomannshånd. For alt vi veit trur han jo bare at han er morsom at han bare kose-erter? Folk har ulik grense for hva som er greit, deres er kanskje helt forskjellige. Dersom han ikke hadde tatt seg sammen etter en prat hadde jeg gått litt hardere til verks og konfrontert ham direkte med andre tilstede, men å starte der er etter mitt syn litt voldsomt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #16 Skrevet 1. mai 2018 Finn bedre venner. Evt be de ; fuck off. Hvorfor tilbringe tid med mennesker som for deg til å føle deg dårlig. Hvis de er så enkle at de må le- og snakke ned om andre får å føle seg bedre er de ikke verdt å ha i livet. Enkelt og greit. Anonymkode: c4065...435
SoWhat? Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 Hva feiler venninnen din og manne din? Hvorfor reagerer ikke de? Syns det virker utrolig rart at de er vitner til mobbing mot deg uten at en gang en av dem sier fra! Nesten så jeg lurer på om han egentlig bare tuller sånn uten å mene det så vondt. Men igjen; mannen din og venninnen din må jo støtte deg her. Selv om det kan bli drama?
Sirah Skrevet 1. mai 2018 #18 Skrevet 1. mai 2018 Hva sier mannen din da? Han må jo legge merke til dette? Støtter forslaget over om at det "kose-erting". Det kan være at både mannen din og venninnen din syntes at tullingen er helt innafor og ikke skjønner at du tar deg nær av det? Da må du nesten fortelle dem at du er ukomfortabel med det. Selv tåler jeg ganske mye tulling før jeg får nok og er nok en av dem som kanskje ikke hadde reagert.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #19 Skrevet 1. mai 2018 Har opplevd noe lignende, for meg ente det i tårer, da de dro den for langt, alle lo og syns svogeren min var så morsom, men så så min svigerinne at jeg hadde fått nok, men han gav seg ikke, til slutt kjente jeg tårene presse og løp ut og satte meg for å gråte, Anonymkode: ee02b...b31 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #20 Skrevet 1. mai 2018 Snakk med venninnen din. Si at du syns mannen hennes oppfører seg ubehagelig og spør om råd til hvordan enten du eller hun kan ta det opp med han. Det jeg heller ikke forstår er hvorfor samboeren din ikke står opp for deg. Høres ikke helt bra ut hvis han bare lar denne mannen holde på. Anonymkode: fded8...cc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå