Gå til innhold

Date/flørting på norsk eller engelsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et spørsmål til alle norske kvinner. Foretrekker dere at noen snakker/flørte på norsk eller er engelsk like godt? Jeg kan snakke norsk, men er ikke helt flytende og jeg føler meg litt som et barn som ikke kan kommunisere alt jeg vil. På engelsk er jeg veltalendere, men jeg har følelsen at noen ikke liker det så mye.

Så, hvordan bør noen som meg snakke/date/flørte best med dere. På norsk eller engelsk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at slik du føler når du snakker norsk er slik de fleste norske føler når de snakker engelsk! 

Jeg synes det går an å bytte litt på. Begynn på norsk, og spør om det er greit for henne om du slår over til engelsk. 

Skrevet

Engelsk. Ting er så mye bedre på engelsk. Gjerne britisk 😍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker norsk. :) Sikkert best for deg også å praktisere norsk så mye som mulig slik du blir stødig i norsk. 

Anonymkode: 73848...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Du er altså ikke norsk? Det er ikke noe problem for meg å snakke engelsk, men skal du bo i Norge er det selvsagt et poeng å bli god i norsk. Jeg setter pris på at du forsøker å snakke norsk, og heller bruker engelsk når du kjenner norsken ikke strekker til.

Anonymkode: ae0b5...ca7

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sitat

Du er altså ikke norsk? Det er ikke noe problem for meg å snakke engelsk, men skal du bo i Norge er det selvsagt et poeng å bli god i norsk. Jeg setter pris på at du forsøker å snakke norsk, og heller bruker engelsk når du kjenner norsken ikke strekker til.

Ja, jeg er ikke norsk. Jeg lære selvfølgelig også norsk, men jeg blir ikke flytende over natt. Vanligvis snakker jeg bare på norsk, men spesiel med flørting og talemåter er det vanskelig og jeg tror det er lite sexy når man må spørre 3 ganger på råd hva personen har sagt.

Endret av bløtkake
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, bløtkake said:

Ja, jeg er ikke norsk. Jeg lære selvfølgelig også norsk, men jeg blir ikke flytende over natt. Vanligvis snakker jeg bare på norsk, men spesiel med flørting og talemåter er det vanskelig og jeg tror det er lite sexy når man må spørre 3 ganger på råd hva personen har sagt.

Haha, ja. Får man ikke samtalen til å flyte på norsk, går det fint for meg å snakke engelsk. Men som sagt, jeg setter pris på om du forsøker på norsk, rett og slett fordi det viser at du prøver å lære språket.

Noen nordmenn blir selvsagt også like stotrende på engelsk som du føler deg på norsk, så du er i tilfelle avhengig av å møte noen som ikke synes det er ubehagelig.

Anonymkode: ae0b5...ca7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du KAN norsk så er det bare teit om du flørter på engelsk. Men jeg liker å flørte på engelsk med spanjoler og italienere, eller andre europeere som ikke kan norsk i det hele tatt.

Anonymkode: 88543...31f

Skrevet

Engelsk for min del, jeg vil heller se den «virkelige» (altså den veltalende) deg i starten, så kan man heller gå inn for å snakke norsk senere.  Nå snakker jeg relativt godt engelsk selv, så vi ville vært mer likestilte der.

Jeg har en eks som er svensk, men han har et annet morsmål og forstår norsk svært dårlig. Vi snakker engelsk da det er det språket begge kommuniserer best sammen på (jeg fikser ikke «svorsk»).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Engelsk, hvis det er bedre å uttrykke deg på der. At noen ikke liker det er nok bare fordi de ikke snakker så godt selv. Har selv hørt en del som skal snakke engelsk og det er ... noe de kan gjøre noe med ja. 

Anonymkode: 58851...7aa

Skrevet

Jeg hadde en polsk fyr som skrev veldig mye feil på norsk, jeg spurte "er du bedre i engelsk?" han sa "ja" han byttet om og det ble endaaaaaa bedre. Mister litt lyst av mennesker som skriver dårlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...