AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Vi tenker å reise til Paris for 3-4 dager med barn. Skal også til Disney land. Så kom gjerne med tips:) Hva som bør oppleves. Barna er 11, 7 og 9 år gamle. Anonymkode: c0edf...f4e
Sphynx Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 De har et flott akvarie i Paris. 3-4 dager går fort. Jeg vil egentlig anbefale 2 dager i Disney, da du ikke rekker halvparten på en dag Om dere voksne har en sjanse til å dra ut alene anbefaler jeg Crazy Horse på det sterkeste! Kjenner jeg savner Paris nå! Gleder meg så utrolig mye til å dra selv snart
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 6 timer siden, Sphynx skrev: De har et flott akvarie i Paris. 3-4 dager går fort. Jeg vil egentlig anbefale 2 dager i Disney, da du ikke rekker halvparten på en dag Om dere voksne har en sjanse til å dra ut alene anbefaler jeg Crazy Horse på det sterkeste! Kjenner jeg savner Paris nå! Gleder meg så utrolig mye til å dra selv snart Takk for gode tips Tenker vi trenger en hel dag bare for å fly rundt i byen også. Anonymkode: c0edf...f4e
Kjetil E Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi tenker å reise til Paris for 3-4 dager med barn. Skal også til Disney land. Så kom gjerne med tips:) Hva som bør oppleves. Barna er 11, 7 og 9 år gamle. Anonymkode: c0edf...f4e Selv om dere ikke er kunstinntresert så vil jeg annbefale en tur til Pompidou senteret. En særdeles spesiell bygning som blant annet mangler et ytre skall. Og selv om man ikke skal besøke utstilling kan man ta den innglaserte rulletrappen til toppen og ta en pause på kafe der oppe.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #5 Skrevet 30. april 2018 7 timer siden, Sphynx skrev: De har et flott akvarie i Paris. 3-4 dager går fort. Jeg vil egentlig anbefale 2 dager i Disney, da du ikke rekker halvparten på en dag Om dere voksne har en sjanse til å dra ut alene anbefaler jeg Crazy Horse på det sterkeste! Kjenner jeg savner Paris nå! Gleder meg så utrolig mye til å dra selv snart Minst 2 dager! Vi var der i påsken i fjor, men to dager var ikke nok :O Paris er en fantastisk by bare å gå rundt i, ta lunsj og bare kikke på det som foregår rundt en. Det er mange flotte lekeplasser også, Jardin des Tuileries er en flott en! Ligger ved Concordeplassen ved seinen. Ta en tur på tripadvisor, mange gode tips der :D Anonymkode: c9d46...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Hop of/on bus Triumfbuen Sacre ceur Champs elysee ( sjekk ut den digre sephorabitikken der ) Rer tog går fra Disneyland ved stengetid, men metro ellers er stengt.. så det er en fordel og ikke ha all for lang vei tilbake til hotellet ( en på strekningen er grei ) Invalides Båttur gjennom byen er ganske grei, en del flotte broer med spesielle statuer Notre dame Anonymkode: 279d0...89b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Takk for mange gode tips Finnes det mange spisesteder der? Anonymkode: c0edf...f4e
Alltidpånett Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Lunsj i Eiffeltårnet er genialt, du slipper kø og en heis tar deg rett opp til en fantastisk utsikt. Har skrevet om opplevelsen her. Vi var også i Disneyland. Beregn GOD tid, og kjøp pass som tar deg foran i køen...
Auggie Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 4 timer siden, Alltidpånett skrev: Lunsj i Eiffeltårnet er genialt, du slipper kø og en heis tar deg rett opp til en fantastisk utsikt. Har skrevet om opplevelsen her. Vi var også i Disneyland. Beregn GOD tid, og kjøp pass som tar deg foran i køen... Alain Ducasse "imperiet" har et lignende tilbud på slottet Versailles; ORE. Der kan man spise frokost eller lunsj og etter måltidet blir man sluppet inn på slottet via en egen inngang uten kø. Frokosten er det billigste alternativet, til 40€/person, lunsjen koster 60€ for to retter. Det inkluderer "Passeport" billett som gir adgang til både slottet og resten av anlegget (den koster 27€ for bare billetten). Samboeren min og jeg spiste frokost der da vi besøkte slottet i fjor sommer og det var en veldig fin start på dagen - da vi kom ca 15 minutter etter at det åpnet estimerte vaktene at det var ca halvannen times ventetid for å komme inn for de som stod i den vanlige køen. Ellers er Tour Montparnasse, Paris' høyeste bygning, et godt alternativ til Eiffeltårnet om hovedmålet er fantastisk utsikt over byen. På takterrassen er det 360 graders utsikt over byen og utsikten inkluderer Eiffeltårnet. Da vi var der i juli i fjor var det veldig lite kø for å komme opp. Tror det tok oss en halvtime fra vi stilte oss i kø for å kjøpe billett til vi var på toppen. Om dere vil se utsikten både på dagtid og kveldstid er det lurt å kjøpe en 48 timers billett. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange gode tips Finnes det mange spisesteder der? Anonymkode: c0edf...f4e Paris er fylt av spisesteder, det er alt fra amerikanske kjeder som McDonalds (jeg må innrømme at de frityrstekte potetbåtene de serverer på mækkæ'rn i Frankrike er en av mine guilty pleasures), KFC, Five Guys, Hard Rock Cafe etc til fantastiske franske gourmetrestauranter med Michelinstjerner. Og ikke mist et utall gode lokale spisesteder der man får god mat for en fornuftig pris.
Kjetil E Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, Auggie skrev: Alain Ducasse "imperiet" har et lignende tilbud på slottet Versailles; ORE. Der kan man spise frokost eller lunsj og etter måltidet blir man sluppet inn på slottet via en egen inngang uten kø. Frokosten er det billigste alternativet, til 40€/person, lunsjen koster 60€ for to retter. Det inkluderer "Passeport" billett som gir adgang til både slottet og resten av anlegget (den koster 27€ for bare billetten). Samboeren min og jeg spiste frokost der da vi besøkte slottet i fjor sommer og det var en veldig fin start på dagen - da vi kom ca 15 minutter etter at det og åpnet estimerte vaktene at det var ca halvannen times ventetid for å komme inn for de som stod i den vanlige køen. Ellers er Tour Montparnasse, Paris' høyeste bygning, et godt alternativ til Eiffeltårnet om hovedmålet er fantastisk utsikt over byen. På takterrassen er det 360 graders utsikt over byen og utsikten inkluderer Eiffeltårnet. Da vi var der i juli i fjor var det veldig lite kø for å komme opp. Tror det tok oss en halvtime fra vi stilte oss i kø for å kjøpe billett til vi var på toppen. Om dere vil se utsikten både på dagtid og kveldstid er det lurt å kjøpe en 48 timers billett. Paris er fylt av spisesteder, det er alt fra amerikanske kjeder som McDonalds (jeg må innrømme at de frityrstekte potetbåtene de serverer på mækkæ'rn i Frankrike er en av mine guilty pleasures), KFC, Five Guys, Hard Rock Cafe etc til fantastiske franske gourmetrestauranter med Michelinstjerner. Og ikke mist et utall gode lokale spisesteder der man får god mat for en fornuftig pris. Tour Montparnasse var forøvrig europas høyeste skyskraper fra den stod ferdig frem til MessTurn var bygget i Frankfurt an Main. Forøvrig er det og fantastisk utsikt fra toppen av cuppelen på Sacre Ceur den hvite kirken på Mont Martre. Men i motsetning til Eifeltårnet og Montparnasse må du her bruke beina for å komme til tops.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå