Gå til innhold

Leie en bolig- ungene til huseier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet akkurat til en bolig som ligger ved siden av gården til huseier. VI har satt opp port og kraftig gjerde da vi har 2 store hunder og en valp og bonden driver med sau.  Vi har utrolig flotte utleiere men ungene deres på 7 og 11 år er verre med. 

Det huset har stått tomt i 1 år nå og derfor har ungene brukt hagen og huset som lekeplass. Og det er der problemet er. Ungene kommer stadig inn til oss fordi de vil se på valpen,  eller de vil leke i hagen som de pleide. Jeg kjenner at jeg er nervøs for dette fordi jeg ikke tør å la hundene være ute et sekund uten at jeg er der, mao, må jeg på do må jeg kalle de inn. Og for 1 gangen i livet må jeg låse utgangsdøra fordi ellers sto de bare rett i gangen. 

Jeg eller vi har snakket med foreldrene men ungene gir seg ikke liksom

Noen tips

Anonymkode: ca0da...fd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å snakke med ungene. Forklare de at du ikke stoler helt på hundene (eller hvilken forklaring du ønsker å bruke) og at de ikke må gå innenfor gjerdet. Barn forstår og respekterer mye hvis hvis man forklarer og snakker til de på en fornuftig måte. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Veslefrikk skrev:

Hva med å snakke med ungene. Forklare de at du ikke stoler helt på hundene (eller hvilken forklaring du ønsker å bruke) og at de ikke må gå innenfor gjerdet. Barn forstår og respekterer mye hvis hvis man forklarer og snakker til de på en fornuftig måte. 

Enig. Forklar til ungene at hundene deres ikke er så vant til unger, og at det kan være farlig å komme uanmeldt for å leke med/rundt hundene. Forklar også det samme til foreldrene. 

Anonymkode: 8b636...aa0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd men det nytter ikke.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har prøvd men det nytter ikke.

Hvordan har dere sagt ifra da? Dere må nesten være litt harde i tonen for at de skal forstå det, både til foreldrene og barna. Dere må gi beskjed om at de må spørre før de går inn i hagen eller i huset deres. Foreldrene må da vel forstå dette? 

Anonymkode: 48bd6...605

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sett en lås på porten. 

Anonymkode: 33b59...d91

• Liker 5
Skrevet

Da må du våge å være litt streng. Jeg pleier å tenke at selv om mine hunder er snille og tåler det så er det ikke sikkert neste hund er slik. Å være streng eller bestemt når barn ikke hører er da en god ting. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Det ble til at vi bare pakket sammen og flyttet. Vi opplevde det store marerittet i går ettermiddag, hvor da jeg stå i dusjen og mannen er på jobb. Jeg hadde ikke låst døra, da jeg glemte det, men så hører jeg et veldig hyl og noe rabalder, da hadde en av ungene gått inn for å skulle kose med valpen. Noe de voksne hundene likte mulig, og hadde gitt klart beskjed om. Nå må jeg bare si at ingen skade på ungen annet enn han var skremt. Vi gikk bort sammen med ungen til huseier og sa at nok var nok, og at jeg ikke ville måtte risikere at mine hunder må bøte med livet fordi at deres barn ikke kunne holde seg unna. Jeg gikk så hjem, og pakket inn i bilen, og så i går kveld / natt reiste vi  videre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Oi!

Anonymkode: 1f3f8...184

Skrevet (endret)

Hadde dere et sted å dra sånn på øyeblikket?

Jeg ville kanskje gitt foreldrene en siste sjanse da. Si at du flytter hvis det skjer igjen. 

Nå må du jo faktisk også betale for leie i oppsigelsestiden selv om du ikke bor der.

Men merkelig at de ikke har tatt dette alvorlig. Jeg ville ikke likt at barna mine oppsøkte hunder uten overvåkning. Har lært dem opp til at man alltid skal spørre eier før man klapper hunder f eks.  Heller ikke at de var inne på leietakers område uten klar invitasjon. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det at ungene går ulovlig inn i boligen i tide og utide bør være mer enn grunn nok for at TS bryter kontrakten uten å måtte stå ansvarlig for oppsigelsestid! Det er helt uhørt at ungene valser inn etter eget forgodtbefinnende. 

Endret av Juniper
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At foreldre ikke passer bedre på ungene sine?!  Hvem forhindrer ikke på en eller annen måte ungene i å gå inn der det er andres hunder?? Nå må foreldre bli flinkere til å lære barn hundevett!

Anonymkode: e2ee2...dbd

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Juniper skrev:

Det at ungene går ulovlig inn i boligen i tide og utide bør være mer enn grunn nok for at TS bryter kontrakten uten å måtte stå ansvarlig for oppsigelsestid! Det er helt uhørt at ungene valser inn etter eget forgodtbefinnende. 

Enig. Men det blir nok vanskelig for ts likevel. Dessverre.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At foreldre ikke passer bedre på ungene sine?!  Hvem forhindrer ikke på en eller annen måte ungene i å gå inn der det er andres hunder?? Nå må foreldre bli flinkere til å lære barn hundevett!

Anonymkode: e2ee2...dbd

Veldig enig! Har ikke så lyst til at barna skal bli angrepet, uansett om jeg kanskje juridisk sett kan finne en eller annen måte å skylde det på hundeeieren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...