AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Jeg har veldig lyst til å møte igjen en fyr som jeg var på én date med for noen uker siden. Han har skyldt på jobb, og har ikke latt høre fra seg utenom et par ganger hvor jeg har tatt kontakt (vi har snakket om en date nummer to tidligere). Er det patetisk av meg å takke ja til ny date? Jeg er overhodet ikke så desperat (eller får så få tilbud) at jeg må ta til takke med en som tar til takke med meg når han ikke har noe annet, men jeg har jo heller ikke konkrete holdepunkter for at det er tilfellet. Det er absolutt reelt at jobben har vært i veien. Dessuten fikk jeg et veldig godt inntrykk av ham på første date. Jeg tenker at jeg takker ja til ny date og heller på daten litt subtilt "kryssforhører" ham om hvorfor han ikke har latt høre fra seg. Er det patetisk og latterlig naivt? Anonymkode: 7b951...ae0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 Hvorfor skal du la andre definere deg? Stol på deg selv. Anonymkode: 4f7b9...368 3
FluffyJuggernaut Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 Jeg syns han har vist ganske tydelig at han ikke var spesielt interessert i deg. Uansett hvor opptatt man er har man mulighet til å svare i pauser eller etter jobb, men det gjorde han ikke. Først uker etter er du "god" nok til å kontakte igjen. Funket det ikke med de andre han datet? Eller er du en person han ikke ser en fremtid med, men er hyggelig å henge med når han føler for det? Man velger selv hvordan man lar seg bli behandlet, personlig syns jeg det er respektløst å bare slutte å svare noen. Og at han nå bare prøver å plukke opp tråden etter lang stillhet uten en unnskyldning eller forklaring er uhøflig. Ganske trist at han var så sikker på at du kom til å vente og akseptere han tilbake i livet ditt så snart han gir lyd fra seg også. Men om dere hadde god kjemi så er det kanskje verdt ett nytt forsøk? Det er det bare du som kan vurdere. 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal kryssforhører han på daten, du sier jo selv at han har vært opptatt med jobb. Han har jo ikke noe meldeplikt ovenfor deg, så det kan jo hende at han blir å reagere på at han må forsvare seg. Hvem tok kontakt først da date nr to ble foreslått? Gå på daten siden dere hadde det hyggelig på første, men la det være opp til han å ta kontakt i etterkant. Både fordi da får du litt mer følelse om han er interessert eller ikke og fordi det kjennes så mye bedre for deg ut hvis det ikke blir noe mer. Anonymkode: 338ba...33d 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #5 Skrevet 30. april 2018 Jeg dater en fyr som jobber svært mye, men han har likevel fått puttet inn litt tid til å snakke med meg både før vi begynte å date og mellom datene, enten det har vært mens han har vært på jobb eller etter jobb i 23-tiden. Jeg tenker at dersom man er interessert, så klarer man alltids å finne rom. På en annen side kan han være en fyr som ikke blir så veldig fort interessert, slik at han fortsatt har lyst til å se an om han kan bli interessert i deg Anonymkode: b0ebf...4d7 5
Ulla Ullsokk Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lyst til å møte igjen en fyr som jeg var på én date med for noen uker siden. Han har skyldt på jobb, og har ikke latt høre fra seg utenom et par ganger hvor jeg har tatt kontakt (vi har snakket om en date nummer to tidligere). Er det patetisk av meg å takke ja til ny date? Jeg er overhodet ikke så desperat (eller får så få tilbud) at jeg må ta til takke med en som tar til takke med meg når han ikke har noe annet, men jeg har jo heller ikke konkrete holdepunkter for at det er tilfellet. Det er absolutt reelt at jobben har vært i veien. Dessuten fikk jeg et veldig godt inntrykk av ham på første date. Jeg tenker at jeg takker ja til ny date og heller på daten litt subtilt "kryssforhører" ham om hvorfor han ikke har latt høre fra seg. Er det patetisk og latterlig naivt? Anonymkode: 7b951...ae0 Jeg synes det eneste patetiske her er at du vil kryssforhøre han! Han kan ha hatt sine grunner! Kanskje måtte han rydde opp i gammelt grums og ikke var klar,men likte deg så godt at han vil treffe deg igjen. Dette vil komme for en dag uten at du kryssforhører han på daten! Senk skuldrene og gjør en hyggelig kveld ut av det, slutt å overtenk! Hvis han er like vanskelig etter denne daten, så ta det da. Men legg skepsisen vekk den kvelden! 3
Gjest Cathe. Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 Jeg tenker også at du må kjenne på din egen magefølelse. Om du har lyst til å gi både han og deg en ny sjanse, så gjør du det. Jeg synes ikke det er patetisk. Ikke bry deg om at han kunne gjort "ditt", og kunne gjort "datt" selv om han er opptatt med jobb. Jeg har selv masse å gjøre, klarer ikke bli superinteressert etter én date og synes egentlig det er ekstremt lite givende å "tørrprate" med noen jeg har møtt én gang om jeg vet at jeg ikke har mulighet til å se vedkommende igjen med det første. Det betyr ikke at jeg ikke er interessert eller har lyst, jeg skjønner bare ikke behovet for å ha den kontakten med en så å si fremmed "mellom slaga". Men folk er ulike. Ikke kryssforhør ham, men kanskje pass litt på og kjenn litt etter hvilke signaler han sender ut og hvor interessert han fremstår. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #8 Skrevet 30. april 2018 21 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev: Jeg syns han har vist ganske tydelig at han ikke var spesielt interessert i deg. Uansett hvor opptatt man er har man mulighet til å svare i pauser eller etter jobb, men det gjorde han ikke. Først uker etter er du "god" nok til å kontakte igjen. Funket det ikke med de andre han datet? Eller er du en person han ikke ser en fremtid med, men er hyggelig å henge med når han føler for det? Man velger selv hvordan man lar seg bli behandlet, personlig syns jeg det er respektløst å bare slutte å svare noen. Og at han nå bare prøver å plukke opp tråden etter lang stillhet uten en unnskyldning eller forklaring er uhøflig. Ganske trist at han var så sikker på at du kom til å vente og akseptere han tilbake i livet ditt så snart han gir lyd fra seg også. Men om dere hadde god kjemi så er det kanskje verdt ett nytt forsøk? Det er det bare du som kan vurdere. Jeg har egentlig samme holdningen, men samtidig så er jeg laget slik at jeg ikke gidder å ta "den kampen" helt med en gang. Jeg tenker at det kanskje går utover meg selv om jeg svarer tilbake med samme mynt. Jeg må bli utsatt for ganske mye mer uhøflighet før jeg reagerer... Med det sagt, så varmer det litt at du er på "mitt lag" og synes at det kanskje er han som er den patetiske... Anonymkode: 7b951...ae0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 Hvis det bare er et par uker og du har fått vite at han har hatt mye jobb og han har sagt han vil når stresset legger seg litt, så ville jeg gitt han en siste sjanse nå, men om det dreier seg om nærmere en måned og de eneste gangene du har hørt fra han er når du har tatt kontakt og han alltid har kommet med bortforklaringer om mye jobb da, så er det ganske patetisk å gå nå for da er du en åpenbar nummer to eller åtte eller femten i rekka og når de andre ikke viste ønsket interesse for han SÅ er du liksom god nok. Da ville jeg ikke ha gått Anonymkode: 7e7a5...3ab 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #10 Skrevet 30. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lyst til å møte igjen en fyr som jeg var på én date med for noen uker siden. Han har skyldt på jobb, og har ikke latt høre fra seg utenom et par ganger hvor jeg har tatt kontakt (vi har snakket om en date nummer to tidligere). Er det patetisk av meg å takke ja til ny date? Jeg er overhodet ikke så desperat (eller får så få tilbud) at jeg må ta til takke med en som tar til takke med meg når han ikke har noe annet, men jeg har jo heller ikke konkrete holdepunkter for at det er tilfellet. Det er absolutt reelt at jobben har vært i veien. Dessuten fikk jeg et veldig godt inntrykk av ham på første date. Jeg tenker at jeg takker ja til ny date og heller på daten litt subtilt "kryssforhører" ham om hvorfor han ikke har latt høre fra seg. Er det patetisk og latterlig naivt? Anonymkode: 7b951...ae0 Ja! Let that trash pass Anonymkode: cd79e...2d0 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #11 Skrevet 30. april 2018 TS - var det han som uoppfordret tok kontakt med deg denne gang? Eller sendte du ham nok en melding? Hvor gamle er dere forresten? Sånn ca? Bare nysgjerrig 🙂 Anonymkode: a9e32...df8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #12 Skrevet 30. april 2018 Ja det synes jeg. Det virker litt desperat. Hadde han likt deg så hadde han holdt kontakten liksom.....det finnes både kvelder, lunchpauser, dopauser, leggetid osv......Antageligvis har han hatt deg og en annen han likte bedre enn deg, også har den personen dumpet han, derfor er han tilbake til deg. Anonymkode: 53d2e...378 3
Kreator Skrevet 30. april 2018 #13 Skrevet 30. april 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har veldig lyst til å møte igjen en fyr som jeg var på én date med for noen uker siden. Han har skyldt på jobb, og har ikke latt høre fra seg utenom et par ganger hvor jeg har tatt kontakt (vi har snakket om en date nummer to tidligere). Er det patetisk av meg å takke ja til ny date? Jeg er overhodet ikke så desperat (eller får så få tilbud) at jeg må ta til takke med en som tar til takke med meg når han ikke har noe annet, men jeg har jo heller ikke konkrete holdepunkter for at det er tilfellet. Det er absolutt reelt at jobben har vært i veien. Dessuten fikk jeg et veldig godt inntrykk av ham på første date. Jeg tenker at jeg takker ja til ny date og heller på daten litt subtilt "kryssforhører" ham om hvorfor han ikke har latt høre fra seg. Er det patetisk og latterlig naivt? Anonymkode: 7b951...ae0 Innen online dating verden så vil det være perioder hvor både menn og kvinner har første dates med flere i løpet av en kort tidsperiode. Det kan til og med hende han allerede hadde hatt en første date med en annen kvinne rett før han traff deg, og at han hadde et behov for å finne ut av dette først. Selv om han også traff deg den uken. Det betyr ikke nødvendigvis at du er dårligere eller noen annenrangs, men at tilfeldighetene gjorde det slik denne gangen. I en ideell verden så ville selvfølgelig alle datene våre komme sånn passe spredd, slik at vi slapp å sette oss selv i slike vanskelige situasjoner hvor vi har flere tidligfase dater og må gjøre valg. Men sånn er det dessverre ikke alltid. Jeg kan personlig skrive under på dette, det går litt i rykk og napp. I en periode er det litt få man har lyst å treffe, også plutselig har man gode vibber med mer enn en og avtaler dates. Klok av skade så flaker jo også mennesker en gang i blant, og da føles det ekstra surt og måtte "la noen gå" fordi man tilfeldigvis også hadde en annen potensiell flott date på gang. Så da har det innimellom blitt flere førstedates før man må gjøre et valg. Hvis han daten din har vært i en sånn situasjon, burde du spørre om det? Burde han være ærlig om det? Personlig tror jeg du er best tjent med å ikke presse fram noe. Han burde jo skjønne at du lurer på hva som skjedde og ha noe å fortelle rundt det uansett. Når det gjelder om han burde være ærlig rundt det så må jeg innrømme at det har jeg blandede resultater rundt. For min egen del har jeg så langt stort sett vært ærlig, og fortalt dette til de jeg dater at jeg har en annen date jeg ønsker å finne ut av først. Noen kvinner fikser ikke å høre dette og nekter deretter å ha mer kontakt. Andre setter pris på ærligheten, og stiller da videre opp på date de gangene anledningen har bydd seg. Som mann skal jeg innrømme at jeg har vurdert å dempe ærligheten rundt dette, da en del kvinner reagerer veldig negativt på det. Tilbakemeldingene jeg har fått her rundt samme problemstilling er også rimelig delt, så jeg tror ikke det er noe fasitsvar. Så jeg har ikke noe direkte råd til deg, men ønsket bare å dele hvordan situasjonen kan være fra han sin side. Det MÅ ikke være at du ikke er god nok for han (til noe annet enn lek), men at du bare hadde litt utur med timingen denne gang. 1
Cbunke90z Skrevet 30. april 2018 #14 Skrevet 30. april 2018 Jeg vet det virker rart i våre dager, men noen liker faktisk å bli kjent ansikt til ansikt og føler at meldinger blir for upersonlig og er ikke like aktiv på sosiale medier eller meldinger som andre. Jeg tror en av grunnene til at vi får mer og mer skilsmisse er at par idag som har vært sammen i 10 år har tilbrakt mer tid med hverandre enn noen fra 70 eller 80 tallet som har vært sammen i 30 år. Det har gjort dating så mye vanskeligere for når man begynner å bli kjent med noen man liker og man har vært på en date som går bra så føler vi press til at vi skal holde den samme standarden som man viser fram i starten. Men pga messenger så er du nødt til å holde regelmessig kontakt noe som kan være vanskelig for noen om de føler at de ikke har noe nytt å si.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #15 Skrevet 30. april 2018 1 time siden, Kreator skrev: Innen online dating verden så vil det være perioder hvor både menn og kvinner har første dates med flere i løpet av en kort tidsperiode. Det kan til og med hende han allerede hadde hatt en første date med en annen kvinne rett før han traff deg, og at han hadde et behov for å finne ut av dette først. Selv om han også traff deg den uken. Det betyr ikke nødvendigvis at du er dårligere eller noen annenrangs, men at tilfeldighetene gjorde det slik denne gangen. I en ideell verden så ville selvfølgelig alle datene våre komme sånn passe spredd, slik at vi slapp å sette oss selv i slike vanskelige situasjoner hvor vi har flere tidligfase dater og må gjøre valg. Men sånn er det dessverre ikke alltid. Jeg kan personlig skrive under på dette, det går litt i rykk og napp. I en periode er det litt få man har lyst å treffe, også plutselig har man gode vibber med mer enn en og avtaler dates. Klok av skade så flaker jo også mennesker en gang i blant, og da føles det ekstra surt og måtte "la noen gå" fordi man tilfeldigvis også hadde en annen potensiell flott date på gang. Så da har det innimellom blitt flere førstedates før man må gjøre et valg. Hvis han daten din har vært i en sånn situasjon, burde du spørre om det? Burde han være ærlig om det? Personlig tror jeg du er best tjent med å ikke presse fram noe. Han burde jo skjønne at du lurer på hva som skjedde og ha noe å fortelle rundt det uansett. Når det gjelder om han burde være ærlig rundt det så må jeg innrømme at det har jeg blandede resultater rundt. For min egen del har jeg så langt stort sett vært ærlig, og fortalt dette til de jeg dater at jeg har en annen date jeg ønsker å finne ut av først. Noen kvinner fikser ikke å høre dette og nekter deretter å ha mer kontakt. Andre setter pris på ærligheten, og stiller da videre opp på date de gangene anledningen har bydd seg. Som mann skal jeg innrømme at jeg har vurdert å dempe ærligheten rundt dette, da en del kvinner reagerer veldig negativt på det. Tilbakemeldingene jeg har fått her rundt samme problemstilling er også rimelig delt, så jeg tror ikke det er noe fasitsvar. Så jeg har ikke noe direkte råd til deg, men ønsket bare å dele hvordan situasjonen kan være fra han sin side. Det MÅ ikke være at du ikke er god nok for han (til noe annet enn lek), men at du bare hadde litt utur med timingen denne gang. «Noen kvinner fikser ikke å høre dette og nekter mer kontakt». Eh... og det synes du er rart? Man er på date med noen, og så sier plutselig vedkommende «du, jeg liker en annen bedre enn deg akkurat nå. Men dersom det ikke blir noe av, kan jeg godt prøve med deg i stedet. Du kan jo bare vente på meg så lenge, så skal du få beskjed hva det blir til». Ingen kvinne med respekt for seg selv gidder å ta opp kontakten igjen etter en sånn beskjed. Hadde du giddet det, om det var kvinnen som bare først skulle finne utav det med en annen mann? Anonymkode: a9e32...df8 6
Kreator Skrevet 30. april 2018 #16 Skrevet 30. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: «Noen kvinner fikser ikke å høre dette og nekter mer kontakt». Eh... og det synes du er rart? Man er på date med noen, og så sier plutselig vedkommende «du, jeg liker en annen bedre enn deg akkurat nå. Men dersom det ikke blir noe av, kan jeg godt prøve med deg i stedet. Du kan jo bare vente på meg så lenge, så skal du få beskjed hva det blir til». Ingen kvinne med respekt for seg selv gidder å ta opp kontakten igjen etter en sånn beskjed. Hadde du giddet det, om det var kvinnen som bare først skulle finne utav det med en annen mann? Anonymkode: a9e32...df8 Før eller etter første date, med en interessant kvinne, så ville jeg synes det var veldig hyggelig om hun "kom tilbake" og var interessert i å bli bedre kjent, selv vel vitende om at hun har forsøkt å bli kjent med noen andre i mellomtiden. Hvis jeg mistenkte at kvinnen egentlig brukte meg (og andre menn) som leketøy så forholder det seg selvfølgelig annerledes. Første date burde egentlig ikke regnes som "første date" i online verdenen, men egentlig en introduksjon, som erstatter tidspunktet da man første gang traff personene i en annen setting (studier/jobb, party med venner o.l.). Hvis vi hadde kalt det en introduksjon og ikke en "første date", så hadde kanskje fallhøyden vært lavere, stoltheten mindre såret og toleransen for at man ikke alltid er det eneste i den andres liv vært litt høyere. Ekte kjærlighet kan ta tid, og rekkefølgen er ikke alltid fra første gang man treffes og til forever. Virkeligheten er mildt sagt mye mer komplisert.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #17 Skrevet 30. april 2018 4 minutter siden, Kreator skrev: Før eller etter første date, med en interessant kvinne, så ville jeg synes det var veldig hyggelig om hun "kom tilbake" og var interessert i å bli bedre kjent, selv vel vitende om at hun har forsøkt å bli kjent med noen andre i mellomtiden. Hvis jeg mistenkte at kvinnen egentlig brukte meg (og andre menn) som leketøy så forholder det seg selvfølgelig annerledes. Første date burde egentlig ikke regnes som "første date" i online verdenen, men egentlig en introduksjon, som erstatter tidspunktet da man første gang traff personene i en annen setting (studier/jobb, party med venner o.l.). Hvis vi hadde kalt det en introduksjon og ikke en "første date", så hadde kanskje fallhøyden vært lavere, stoltheten mindre såret og toleransen for at man ikke alltid er det eneste i den andres liv vært litt høyere. Ekte kjærlighet kan ta tid, og rekkefølgen er ikke alltid fra første gang man treffes og til forever. Virkeligheten er mildt sagt mye mer komplisert. Men dersom du har en kvinne du ønsker å finne utav ting med. Hvorfor kan du ikke bare gjøre det før du tar en «introduksjon» med en annen kvinne? Slik jeg ser det, er ikke den framgangsmåten der respektfull overfor noen av kvinnene. Er til en viss grad enig i at det må gå an å ta «førstemøter» med flere i samme periode. Men det øyeblikket man har en man ønsker å «finne utav det med», bør man la være å treffe nye. Anonymkode: a9e32...df8 2
Kreator Skrevet 30. april 2018 #18 Skrevet 30. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men dersom du har en kvinne du ønsker å finne utav ting med. Hvorfor kan du ikke bare gjøre det før du tar en «introduksjon» med en annen kvinne? Slik jeg ser det, er ikke den framgangsmåten der respektfull overfor noen av kvinnene. Er til en viss grad enig i at det må gå an å ta «førstemøter» med flere i samme periode. Men det øyeblikket man har en man ønsker å «finne utav det med», bør man la være å treffe nye. Anonymkode: a9e32...df8 Noen få ganger får man en treff på feks Tinder og en mulighet til å treffe samme personen innen rimelig tid. Da er det ikke komplisert og spørsmålet her irrelevant. Andre ganger får man ingen treff. Man fortsetter å sveipe. Plutselig renner det inn flere matcher fra tidligere ukers sveiping, og dialogen er i gang. Hvorfor svarer kvinnene så sent? Kan hende de ikke har sett deg før (mange menn å sveipe, pluss at Tinder muligens gjør litt fishy ting for å få menn til å betale for eksponering)? Kan hende kvinnen er på gang med noen andre? Uansett, man snakker med flere, og plutselig er det mer enn en som vil treffes. Det er da det begynner å bli litt komplisert. Og jeg vet av erfaring at dette skjer med både kvinner og menn. Så er det veldig forskjell både i hvor åpne man selv er rundt dette, og hvor mye motparten ønsker å vite. Men å late som dette ikke skjer det er dessverre rimelig naivt.
I Grosny Skrevet 30. april 2018 #19 Skrevet 30. april 2018 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lyst til å møte igjen en fyr som jeg var på én date med for noen uker siden. Han har skyldt på jobb, og har ikke latt høre fra seg utenom et par ganger hvor jeg har tatt kontakt (vi har snakket om en date nummer to tidligere). Er det patetisk av meg å takke ja til ny date? Jeg er overhodet ikke så desperat (eller får så få tilbud) at jeg må ta til takke med en som tar til takke med meg når han ikke har noe annet, men jeg har jo heller ikke konkrete holdepunkter for at det er tilfellet. Det er absolutt reelt at jobben har vært i veien. Dessuten fikk jeg et veldig godt inntrykk av ham på første date. Jeg tenker at jeg takker ja til ny date og heller på daten litt subtilt "kryssforhører" ham om hvorfor han ikke har latt høre fra seg. Er det patetisk og latterlig naivt? Anonymkode: 7b951...ae0 Slik situasjon oppstår når man dobbeldater eller multidater. Han prøvekjørte trolig hun andre i noen uker og var følgelig ikke aktiv med deg. Av en eller annen gang fungerte det ikke, og da er det bare å gå videre på lista til neste kandidat. Hadde du vært ett klart førstevalg så hadde han vist mer entusiasme på ett tidligere tidspunkt. Det kan tenkes at han faktisk bare slet på jobb, men allikevel, det finnes helger, og de fleste har iallfall ett par timer fri i uka. Endret 30. april 2018 av I Grosny
Gjest Minesveiper Skrevet 30. april 2018 #20 Skrevet 30. april 2018 Synes du skal takke ja jeg hvis det er han som står for initiativet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå