Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort og hvorfor?

Gitt penger? Kjøpt tobakken? Ungått å gi noe som helst?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg hadde oversett denne personen, det gjør jeg med alle som tigger.

Skrevet

Hadde ikke gitt noe. Har et barn å forsørge,ikke fremmede folk. Narkomane eller ei.

• Liker 1
Skrevet

Tobakken sin får folk finansiere selv 

• Liker 3
Skrevet

Gir ikke til tiggere. Jeg støtter heller =Oslo selgerene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir aldri til tiggere.

Anonymkode: 17851...494

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir ikke til tiggere, men om jeg gjorde det, fikk de bruke de kronene på hva de vil. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg gir gjerne penger til narkomane om jeg har en slamp på meg. De lever veldig tunge liv med lite glede... om jeg kan gjøre én ting bittelitt lettere for dem så gjør jeg gjerne det. Jeg gir ofte til de samme gamle narkomane, da de sitter på faste plasser og jeg kjenner dem igjen og slår av en liten prat. Ellers så gir jeg ikke til type rumenske tiggere

• Liker 11
Skrevet

Norske narkomane må en støtte. Utenlandske tiggere har jeg lyst til å gjøre noe ganske annet med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I en nær relasjon hadde jeg kjøpt tobakk til hn.

Anonymkode: a4a0d...d88

Skrevet

Jeg gir til Norske tiggere, om de bruker på tobakk eller hva de vil er det samme. Gjør det for lette hverdagen til noen som trenger der.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan gjerne gi til norske narkomane/alkoholikere og da jeg en sjelden gang har mulighet til å kjøpe =Oslo en så gjør jeg det.

Jeg kan også putte noen mynter i en kopp, men aldri i livet om jeg støtter rumenere med å kjøpe Folk er folk eller hva de kaller bladet sitt. 

Nå røyker ikke jeg, så tobakk hadde jeg ikke kunnet bomme bort. Hadde jeg røyka så kunne jeg fint gitt bort en sigg/rullings 😊

For en del år siden så hadde jeg tenkt å sponse noen med mat, skulle jo selvfølgelig spørre om de ville ha noe mat først. Jeg så faktisk ingen tiggere i Oslo den dagen 😳 Gudene vet hvor de var akkurat da.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ignorerer eller sier: «Beklager, jeg kan ikke hjelpe deg.»

Anonymkode: 8a958...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ofte en 10-30kr hvis jeg har det på meg. Men det er til de samme tiggerne som alltid sitter utenfor de samme butikkene. De er både norske og utenlandske, alle er menn vel og merke. Spør de om jeg har en røyk til over får de en røyk også:-). 

Jeg vet hvordan det er og ha lite, så og kunne gi en liten slamp her og der går bra. 

Anonymkode: cfd1f...d01

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir ofte en 10-30kr hvis jeg har det på meg. Men det er til de samme tiggerne som alltid sitter utenfor de samme butikkene. De er både norske og utenlandske, alle er menn vel og merke. Spør de om jeg har en røyk til over får de en røyk også:-). 

Jeg vet hvordan det er og ha lite, så og kunne gi en liten slamp her og der går bra. 

Anonymkode: cfd1f...d01

Samme her. Gir når jeg har noe å gi. 

Anonymkode: 208a0...f5e

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen i Norge som må sulte, så lenge de følger navs opplegg. Velger de å ikke gjøre det, så biter de seg selv i ræva og får pengene kuttet. Penger til tobakk ser jeg ikke på som en nødvendighet og ser ikke hvorfor jeg skulle hjelpe noen med å kjøpe det.

Anonymkode: 740b6...694

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg nesten aldri mynt på meg lenger, men om jeg har det, så får de noen kroner. Når jeg røkte kunne jeg bomme bort noen sigaretter.

Anonymkode: f5742...c2b

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg velger utelukkende å gi mat og drikke, ikke penger. Jeg ville spurt som det var noe spesiell mat og/eller drikke som fristet, og kjøpt det. Tobakk hadde jeg aldri gitt. I blant er det noen som faktisk avviser å få mat, og det er selvsagt helt greit, men da er det heller ikke så mye annet jeg kan bidra med.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen i Norge som må sulte, så lenge de følger navs opplegg. Velger de å ikke gjøre det, så biter de seg selv i ræva og får pengene kuttet. Penger til tobakk ser jeg ikke på som en nødvendighet og ser ikke hvorfor jeg skulle hjelpe noen med å kjøpe det.

Anonymkode: 740b6...694

merkelig, både jeg og sambo følger nav`s opplegg og jeg vil si at vi er på grensen til å sulte + at vi mister boligen vår nå da nav ikke dekker husleie og strøm 

Anonymkode: db067...891

• Liker 2
Skrevet (endret)

Sist jeg traff rumensk tigger, ga jeg beskjed om at jeg ikke har kontanter. "Har du Vipps?" får jeg da spørsmål om.. 😩

Endret av UnderCover
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...