Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? Fortsatte du å amme? Ble lille syk? Pappan i hus er kjempe dårlig, og jeg våknet i dag med lignende symptomer. Lille er 3 uker i dag 😫

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fortsatt å amme, selv om det selvfølgelig blir slitsomt. Heldigvis er det verste av omgangssyken over etter 1 døgn som regel, man må bare prøve å overleve og bytte på pass av barn. Føler med deg! 

Anonymkode: 5a44b...8f3

Skrevet (endret)

Ja, og babyen var den eneste som ikke ble syk. Fortsatte med å amme, hadde litt mme i bakhånd men det ble ikke brukt. Det er ikke noe gøy, men man får det til! Spesielt når man er to. Vær nøye med hygienen, bruk gjerne håndsprit hvis du har. God bedring!

Legger til: hvis babyen får symptomer, ta kontakt med lege. De blir fort dehydrert når de er så små.

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde vi begge voksne det da mini var 3 måneder; han ble ikke syk. Delammer.

Anonymkode: 7423c...31f

AnonymBruker
Skrevet

Pappaen fikk det da babyen var et par uker. Han ble forvist fra hus og hjem i fire dager og måtte bo hos sin bror :-p ingen andre fikk det. 

Jeg fikk det da han var 3-4 mnd og han fikk det ikke. Har hatt det flere ganger siden, og har aldri smittet barna. Men barna smitter hverandre når en av de får det. 

Anonymkode: 07c66...b5d

AnonymBruker
Skrevet

Pass på å amme så mye som mulig! Hvis mor får det før barnet sender hun antistoffer med melka slik at barnet ikke blir sykt. Og hvis barnet får det er jo amming en fin måte til å berolige og få inn veske.

Anonymkode: ba78b...afe

Skrevet

Takk for alle svar. :) det viktigste er at baby ikke blir syk, resten skal vi klare.

AnonymBruker
Skrevet

Bi hadde noroviruset i påsken. Jeg fikk babyen lagt til brystet hver gang jeg nettopp hadde kastet opp (da var jeg minst kvalm). Morsmelken beskyttet babyen. Jeg var dårlig i tre dager. Kastet opp i et døgn. 

Anonymkode: b563c...f33

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...