Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten skulle egentlig til Oslo sammen i et par dager. Men så ville han plutselig ikke være kjæresten min likevel. Så nå drar jeg alene. Er lite kjent... Hva kan man finne på alene i Oslo?

Anonymkode: 295d3...268

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt mulig. Hva liker du å gjøre?

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten skulle egentlig til Oslo sammen i et par dager. Men så ville han plutselig ikke være kjæresten min likevel. Så nå drar jeg alene. Er lite kjent... Hva kan man finne på alene i Oslo?

Anonymkode: 295d3...268

Hva liker du? Er det f.eks noe kunst og eller kultur du liker? Og andre ting du vil se, gjøre oppleve? Mye lettere å komme med tips til deg hvis du er litt konkret på hva du ønsker.

Skrevet

Alt du kunne gjort sammen med en annen. Er jo masse tilbud innen museer, konserter, restauranter osv. 

Hva hadde dere gjort hvis han ble med? 

Jeg synes det er veldig fint at du tar turen likevel! 

Skrevet

Ting jeg synes er gøy alene i Oslo:

Museum (reptilpark er gøy) , parker (skulpturparken i ekeberg er kul), shopping, tøyenbadet, konsert, gå på kirkegårder og rare steder for å ta bilder.

Ting som er kult med flere:

Tusenfryd, Oslo camping og andre steder de har minigolf, dra med båten til københavn (overraskende billig og gøy alene også), karaoke, tur til songsvann.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem å dra alene til Oslo! Jeg har dratt til Oslo alene flere ganger både gjennom jobb og privat. Da har jeg riktignok vært der for å dra i bryllup, vært på kurs hvor jeg har møtt gamle venner etc, men jeg synes nesten noe av den beste tiden i Oslo er den jeg disponerer helt selv.

Jeg har faktisk også bodd i Oslo et par år tidligere, og vil påstå at det er greit å gjøre nesten alt mulig alene i Oslo! I motsetning til den mindre byen jeg bor i nå, så ser jeg ingen problemer med å gå på kino alene i Oslo, ei heller å spise alene på restaurant eller å feks. gå i parker alene. Ettersom jeg bor på et mindre sted nå prøver jeg alltid å få tid til shopping når jeg er i Oslo. Ellers synes jeg det er gøy å oppsøke de stedene jeg bodde/oppholdt meg mest da jeg faktisk bodde i Oslo. Synes også det er litt gøy å gjøre helt enkle ting som å ta trikk/t-bane til nye stoppesteder eller å gå en tur på Operaen, til Slottet og de andre turistplassene:laugh: For meg handler det mye om å bare få "byfølelsen", så jeg trenger ikke nødvendigvis å gjøre så mye konkret.

Nå når det begynner å gå mot sommer tror jeg at jeg ville prøvd å ta en joggetur enten i sentrum/langs sjøen mot Bygdøy, i Frognerparken, rundt Sognsvann eller andre steder.

Anonymkode: 19240...202

AnonymBruker
Skrevet

Nasjonalgalleriet, zoologisk museum, Mathallen, odeon imax kino, Eldorado bokhandel (som virkelig er et eldorado). Teater. 

Anonymkode: bda34...561

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Botanisk hage, Munch museet, gå på løkka på cafeer, spise på en god restaurant. 

Anonymkode: ece95...3c2

Skrevet

Rute 1: Klassiske Oslo

Start ved Oslo S og gå til sjøsiden hvor du finner Operaen. Gå fra Operaen langs havnepromenaden til du kommer til Akershus Festning. Gå dit og få tilbragt litt tid der,deretter fortsetter du til Aker Brygge/Tjuvholmen og koser deg der.

Hopp på trikk 12 (mot Majorstuen)og gå av på Vigelandsparken. Etter det så kan du gå til Majorstuen (tar ca 10min). Derfra går du ned Bogstadveien og Homansbyen til du kommer til Slottet. Ved slottet starter Karl Johans gt og den følger du ned til Oslo S igjen.

Nå har du fått med deg alle typiske klassiske Oslo severdigheter. Fra Majorstua kan du ta T-banen nr 1 mot Frognerseteren og gå av på Holmenkollen hvis du vil få med deg den delen og☺

Ellers vil jeg anbefale å ta buss 30 (Nydalen) eller 37 (Nydalen T) eller t bane til Nydalen og gå ned langs Akerselva til Grønland. Da får du en fin tur hvor du kan få med deg litt av Oslo's arbeiderhistorie. Du kan også ta litt avstikkere til Grünerløkka og vandre rundt der. Når du kommer til Grønland kan du utforske området der og ta en tur til Botanisk hage og gå mot Gamlebyen. Der kan du ta trikk til Ekebergparken og gå litt rundt der.

Ellers vil jeg anbefale å sjekke ut hva som skjer i Oslo når du er der. Det er ofte arrangementer på denne tiden av året,eller hvis du liker kunst så kan du lett Google deg til hvilke museum du vil se.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...