AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 Da er kandidatundersøkelsen klar når det gjelder nyutdannede studenter med mastergrad. Slik er tallene - liker veldig godt hvordan fakta nok en gang slår ihjel disse skrikhalsene som babler om at "vi må utdanne oss til IKT-folk" alle som en - eller "ingeniør" ditt og datten. (Langt ifra alle har evnen til sistnevnte uansett pga realfag og det går ikke an å tvinge seg selv til det). Så, over på tallene - slik er arb.ledigheten 6 mnd etter ferdig mastergrad. Nesten 4.300 nyutdannede masterkandidater har svart på undersøkelsen: Sivilingeniør - 16% - LOL Realister / Naturvitere - 14,2% - Enda en LOL Samfunnsfag - 9,7% - Utrolig bra, her ser vi at denne retningen som har alltid blitt hetset, klarer seg igjen bedre enn realister og ingeniører. Juridiske fag - 9% - Veldig bra dette også. Nok et "bokstav-fag" som slår ihjel "real"- og ingeniørfanatikere Humanistiske / estetiske fag - 7,1% - Igjen, veldig bra. Nok en fagretning som er blitt hetset for å være "verdiløs", slår realistene. Økonomisk-adm fag - 5,6% - Igjen, veldig bra. Nok et fag som er blitt hetset at det er "for mange av", gir realistene og ingeniørene skamjuling. Helse- og sosialfag - 3,4% - Veldig bra Lærerutdanning / Pedagogikk - 3,1% - Igjen, veldig bra her også. https://www.dn.no/talent/2018/04/29/1204/Utdannelse/forsker-overrasket-over-andelen-arbeidsledige-it-utdannede-fremstar-som-et-paradoks For å oppsummere - og det jeg ellers har sagt i flere år nå - gi lang blaffen i hva visse bedrifter / skrikhalser og media promoterer er "lurt å utdanne seg i", for disse bommer totalt igjen når det gjelder IKT og en del ingeniører og realister i sin helhet. Den eneste plassen skrikhalsene får rett er at det er lav ledighet blant helse og lærerfagene, (men dette vet vi allerede og trenger ikke skrikhalsene til å fortelle oss at ledigheten er lav blant psykologer, leger, sykepleiere og tannleger), men ellers så har de tatt feil i alt annet - spesielt når de har hetset og snakket ned både samfunnsvitenskap, jus, humanistiske fag og ikke minst øk-adm fag. Anonymkode: 2f59e...114 4
annebanane Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 (endret) For min del hadde vært mer spennende å se på nyutdannede med bachelor sammenlignet med master. Master er en spesialisering som det skulle være lettere å få jobb med enn "kun" bachelor i dag. Tror en del fagretninger hadde blitt mikset om på da i tallene. Endret 29. april 2018 av Moonwalker 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Da er kandidatundersøkelsen klar når det gjelder nyutdannede studenter med mastergrad. Slik er tallene - liker veldig godt hvordan fakta nok en gang slår ihjel disse skrikhalsene som babler om at "vi må utdanne oss til IKT-folk" alle som en - eller "ingeniør" ditt og datten. (Langt ifra alle har evnen til sistnevnte uansett pga realfag og det går ikke an å tvinge seg selv til det). Så, over på tallene - slik er arb.ledigheten 6 mnd etter ferdig mastergrad. Nesten 4.300 nyutdannede masterkandidater har svart på undersøkelsen: Sivilingeniør - 16% - LOL Realister / Naturvitere - 14,2% - Enda en LOL Samfunnsfag - 9,7% - Utrolig bra, her ser vi at denne retningen som har alltid blitt hetset, klarer seg igjen bedre enn realister og ingeniører. Juridiske fag - 9% - Veldig bra dette også. Nok et "bokstav-fag" som slår ihjel "real"- og ingeniørfanatikere Humanistiske / estetiske fag - 7,1% - Igjen, veldig bra. Nok en fagretning som er blitt hetset for å være "verdiløs", slår realistene. Økonomisk-adm fag - 5,6% - Igjen, veldig bra. Nok et fag som er blitt hetset at det er "for mange av", gir realistene og ingeniørene skamjuling. Helse- og sosialfag - 3,4% - Veldig bra Lærerutdanning / Pedagogikk - 3,1% - Igjen, veldig bra her også. https://www.dn.no/talent/2018/04/29/1204/Utdannelse/forsker-overrasket-over-andelen-arbeidsledige-it-utdannede-fremstar-som-et-paradoks For å oppsummere - og det jeg ellers har sagt i flere år nå - gi lang blaffen i hva visse bedrifter / skrikhalser og media promoterer er "lurt å utdanne seg i", for disse bommer totalt igjen når det gjelder IKT og en del ingeniører og realister i sin helhet. Den eneste plassen skrikhalsene får rett er at det er lav ledighet blant helse og lærerfagene, (men dette vet vi allerede og trenger ikke skrikhalsene til å fortelle oss at ledigheten er lav blant psykologer, leger, sykepleiere og tannleger), men ellers så har de tatt feil i alt annet - spesielt når de har hetset og snakket ned både samfunnsvitenskap, jus, humanistiske fag og ikke minst øk-adm fag. Anonymkode: 2f59e...114 Du virker litt salty over et eller annet, TS. Kan ikke huske å ha sett noen hetse eller snakke ned økonomistudenter, jusstudenter eller humanister, men det er vel et faktum at det er vanskeligere for dem å få en relevant jobb etterpå. Dermed anbefaler "ekspertene" (skrikhalsene, som du kaller dem) å søke på realfag. Jeg kjenner mange som er utdannet humanister og som har jobb, men ingen av dem jobber innenfor noe som er relevant for utdanningen sin (i.e. kjenner for eksempel ei som jobber som kundebehandler i Ruter med en bachelorgrad og to mastergrader innenfor samfunnsfag, og ei annen som jobber på en møbelbutikk etter fullført master i reiseliv). Jeg kjenner også mange som er utdannet innenfor tekniske fag, men som bruker tid etter utdannelsen på å ta diverse sertifiseringer for å bygge videre på det de har lært på universitetet og dermed ikke hopper rett ut i full jobb. Men bra for deg at du fikk denne seieren da Anonymkode: 45c87...151 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 Du bærer tydeligvis nag til noen ts, for øvrig er det mange tall som ikke kommer frem i en slik undersøkelse. Hvor mange av de som har jobb har relevant jobb for utdannelsen? Master i arkeologi og jobb på rema tilsier at du er i arbeid, men arbeidet er jo ikke relevant til utdannelsen. Er arbeidsledigheten konsentrert til by eller distrikt? Dvs er det folk med kompetanse på steder der det ikke finnes jobber, eller ønsker ikke folk å flytte fra byområder til distriktene for å få jobb. Er de overkvalifisert? Det trengs f.eks ikke master i sykepleievitenskap for å få jobb som sykepleier, har du master og krever mer lønn uten at masteren trengs for jobben så vil du slite med å få jobb. Ellers enig med Moonwalker at det hadde vært interessant å se dette i sammenheng med bachelortallene, det er nemlig ikke alltid lettere å få jobb ved å ta master. Anonymkode: bfbea...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #5 Skrevet 30. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du virker litt salty over et eller annet, TS. Kan ikke huske å ha sett noen hetse eller snakke ned økonomistudenter, jusstudenter eller humanister, men det er vel et faktum at det er vanskeligere for dem å få en relevant jobb etterpå. Dermed anbefaler "ekspertene" (skrikhalsene, som du kaller dem) å søke på realfag. Jeg kjenner mange som er utdannet humanister og som har jobb, men ingen av dem jobber innenfor noe som er relevant for utdanningen sin (i.e. kjenner for eksempel ei som jobber som kundebehandler i Ruter med en bachelorgrad og to mastergrader innenfor samfunnsfag, og ei annen som jobber på en møbelbutikk etter fullført master i reiseliv). Jeg kjenner også mange som er utdannet innenfor tekniske fag, men som bruker tid etter utdannelsen på å ta diverse sertifiseringer for å bygge videre på det de har lært på universitetet og dermed ikke hopper rett ut i full jobb. Men bra for deg at du fikk denne seieren da Anonymkode: 45c87...151 Haha, morsom stråmann fra deg. Er ikke "salty" noe sted - tvert imot, veldig glad for når fakta slår skrikhalsene nok en gang. Det er også en seier for alle de som ellers sliter med tall / diskalkuli og lignende - det er ganske mange, som ikke kan "velge blant alle fagene", men må avgrense søket sitt når de begynner å studere. Derfor er det veldig gledelig at forskjellene egentlig ikke er så store. Så det er både morsomt og interessant at du hopper glatt over hele poenget mitt, som er da at de aller fleste får fulltidsjobb, men det finnes selvsagt flere unntak og det er ikke gøy å være blant unntakene. Det berømte "Jeg kjenner til"-argumentet når du ikke har fakta å vise til er et velkjent "diskusjonsfenomen", men det gjør det ikke mer reellt for det om. Forøvrig står det ikke noe sted at man er forpliktet til å ansette "alle" - da både karaktersnittet og skolen man gikk på varierer. Dermed kan ikke en svak C-kandidaten fra høyskolen en eller annen plass forvente å ha like gode jobbmuligheter som en med minst B i snitt, og som ellers har kanskje et par andre aktiviteter å vise til ved siden av. Du må også ta hensynet til at det å være "humanist" eller å studere samfunnsvitenskapelige og økonomisk-administrative fag treffer ganske bredt og da kan det bli litt vanskelig å si hva som er "relevant" for en humanist som har studert flere språk å jobbe med, men denne gruppa ser ut til å være fornøyd. Selvsagt, det finnes andre humanistgrupper som sliter mer med mistilpasning i arb.markedet. Likevel, jeg har sett på andre undersøkelser, og det er ikke de store forskjellene mellom de forskjellige gruppene, selv om humanister er noe mer mistilpasset og undersysselsatt. Det du henviser til med "Jeg kjenner til"-argumentet er mistilpassing i arb.markedet - og som sagt, så har jeg sett på det også, og når man legger sammen tallene, så er det ikke de store forskjellene. Jeg kan bruke tall fra en annen undersøkelse som tok for seg det du nevner og de målte opptil tre år etter eksamen: Tallene endte opp slik etter tre år - mistilpasning i andel prosent: Humanister - 4,2% Samfunnsvitere - 3,9% Realister - 1,5% Jurister - 1,5% Økonomi-adm - 1,1% Siv-Ing - 0,9% Dette er altså den kategorien du henviser til - nemlig "jobber med noe irrelevant", som heter mistilpasning, tre år etter at de var ferdige med sin masterutdanning. Vi snakker med andre ord ikke akkurat noe "mega ledighet" her, og ja, jeg har rett igjen når jeg påpeker at skrikhalsene overdriver hardt og noe helt ekstremt. Så igjen, hvis du ikke har fått med deg poenget mitt - så er det at jeg har lite til overs for trendy skrikhalser som mener at det og det "er lurt å studere" i et gitt år, samtidig som de mener at man "får ikke jobb" i noe annet. Anonymkode: 2f59e...114 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bærer tydeligvis nag til noen ts, for øvrig er det mange tall som ikke kommer frem i en slik undersøkelse. Hvor mange av de som har jobb har relevant jobb for utdannelsen? Master i arkeologi og jobb på rema tilsier at du er i arbeid, men arbeidet er jo ikke relevant til utdannelsen. Anonymkode: bfbea...3e4 Se mitt svar over - jeg har tatt med tall over "mistilpassede" fra en annen undersøkelse, tre år etter at de var ferdige med sin mastergrad. Som sagt, ikke alle humanister er like - det vet vi jo. De som har studert "arkeologi" vil slite mer, men de som har studert flere språk kommer ikke til å slite. Jeg gjentar poenget mitt igjen, som i forrige innlegg og det er at det er best å studere det man har lyst til og få best mulige resultater, fremfor å studere noe trendy skrikhalser mener er "lurt" i et gitt år og ende opp med i bestefall middelmådige (men mest sannsynlig, under gjennomsnittet) resultater. Anonymkode: 2f59e...114 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 Det er mulig arbeidsmarkedet for humanister har tatt seg opp betraktelig - men av de jeg studerte med, har kun et fåtall fått seg relevant jobb. Disse bor stort sett i Oslo, hvor det er store og relevante statlige institusjoner, forlag, etc etc. Jeg hadde også kanskje krysset av for at jeg hadde hatt jobb 6 mnd etter endt utdanning. Jeg var vikar i barnehage når de hadde behov, var lærervikar når noen trengte meg, og jeg vasket gulv i en kontorbygning. Har ikke møtt en nyutdannet ingeniør som har tatt slike midlertidige jobber. Vi var stort sett humanister, som ikke helt visste om det i hele tatt fantes en relevant jobb der ute. Det er mange servitører på kaffebarer som har studert f.eks. litteraturvitenskap. Så det forbauser meg ikke at IT-folk og ingeniører kan ha is i magen lenger mens de venter på en bra jobb, mens humanister tar det de kommer over. Anonymkode: d3ca5...949 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #8 Skrevet 30. april 2018 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så bitter på denne gruppen at du godter deg over dårlige prosenter. Er den eller det som har gjort deg slik virkelig verdt det? Anonymkode: b7389...023 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig arbeidsmarkedet for humanister har tatt seg opp betraktelig - men av de jeg studerte med, har kun et fåtall fått seg relevant jobb. Disse bor stort sett i Oslo, hvor det er store og relevante statlige institusjoner, forlag, etc etc. Jeg hadde også kanskje krysset av for at jeg hadde hatt jobb 6 mnd etter endt utdanning. Jeg var vikar i barnehage når de hadde behov, var lærervikar når noen trengte meg, og jeg vasket gulv i en kontorbygning. Har ikke møtt en nyutdannet ingeniør som har tatt slike midlertidige jobber. Vi var stort sett humanister, som ikke helt visste om det i hele tatt fantes en relevant jobb der ute. Det er mange servitører på kaffebarer som har studert f.eks. litteraturvitenskap. Så det forbauser meg ikke at IT-folk og ingeniører kan ha is i magen lenger mens de venter på en bra jobb, mens humanister tar det de kommer over. Anonymkode: d3ca5...949 Nå bruker du, akkurat som den andre anonyme debattanten, "Jeg kjenner til"-argumentet. Det er umulig å diskutere slik, når jeg faktisk har faktatall å vise til. Har ikke tid til å diskutere med "Jeg kjenner til"-debattanter, når de skal prøve å bestride faktatall. Jeg har også henvist til andre tall fra en annen undersøkelse og det du nevner igjen, heter "mistilpassing" - altså at man jobber fulltid med noe "irrelevant". Jeg har lagt ut tallene som viser prosenten ca tre ( 3 ) år etter mastergraden. Det er med andre ord ikke snakk om mange mennesker. For å nevne kort - de 4,2% av humanistene som er mistilpasset ca tre år etter mastergraden utgjør ikke mer enn ca 450 mennesker. Det er med andre ord ikke snakk om "tusener og tusener av humanister" som omtrent leter etter søppel for å overleve, med deltidsjobb i en kaffebar, slik media fremstiller det som. Så tallene viser at realister og siv-ing er mer ledige enn humanister 6 mnd etter mastergraden, men siv-ing har noe lavere ledighet og mistilpassing etter ca tre år. Det er uansett langt ifra mantraen som skrikhalsene kommer med - nemlig at "man får ikke jobb med sånn og sånn studie". Forøvrig er det litt svart-hvitt å alltid bruke humanistene som "hoggetre", all den tid andre retningen har også blitt rakket ned på - slik som samfunnssvitenskap, jus og øk-adm fag, og disse tre sistnevnte fagene greier seg enda bedre enn humanistene. Alt i alt, er det altså ikke slik visse skrikhalser vil ha det til. Den største faren mot diverse studier er ikke "altfor mange" kandidater, men den foventningen om at ALLE kandidater - uavhengig av karaktersnitt skal sysselsettes i full jobb. Man kan konkludere med at "humanister på bunnen" har større problemer med å få jobb enn "ingeniører på bunnen", men humanister over snittet og de nærmere toppen har ikke noe særlig med problemer, i likhet med ingeniører som er enten over snittet eller i "toppen". Men som sagt, det er flere grupper her som har blitt hetset og rakket ned på i det offentlige og også her på forumet - ikke bare humanistene, og disse gruppene (samfunnsvitenskap, jus og øk-adm) greier seg i hovedsak veldig bra. Samtidig slår andre, det jeg kaller "bokstavfag" som psykologi, ingeniøren rett ned i støvlene. Psykologer har, ifølge tallene, både 0% ledighet og 0% mistilpasning ca tre år etter studier. Anonymkode: 2f59e...114 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #10 Skrevet 30. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så bitter på denne gruppen at du godter deg over dårlige prosenter. Anonymkode: b7389...023 Jeg er ikke bitter på noe utdanningsgruppe - tvert imot, respekterer jeg alle utdanningsgrupper og retninger. Når det gjelder "bitterhet", hets, nedrakking av andre utdanningsgrupper og de som tror at de er Guds gave til jorda, så må du nok henvende deg til arrogante ingeniører som har denne holdningen sin om at de er "best og mest nyttige" her i landet - godt hjulpet av visse skrikhalser i media som knapt nok aldri lar muligheten gå fra seg til å hetse både humanister, samfunnsvitenskap, jus og øk-adm retninger. Anonymkode: 2f59e...114 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #11 Skrevet 30. april 2018 Det er jo et paradoks at du fremstår som en skrikhals selv, når du samtidig anklager andre for det samme Jeg personlig har for øvrig ikke noe problem å tro på at f. eks. de med IT bakgrunn opplever større arbeidsledighet i dag. Arbeidsledigheten der har vært relativt lav i en del år nå, hvilket igjen stimulerer flere til å søke og ta slik utdanning, noe som da medfører konjunkturer i bransjen - man får dermed større avgangskull og dermed flere som konkurrerer om jobbene. I IT bransjen blir det ikke nødvendigvis flere jobber, på grunn av intern automatisering. Men jeg tipper også smilet ditt vil tørkes av i et lengre perspektiv, når IT også automatiserer andre bransjer i større grad. De fleste utenfor bransjen har lite begrep om hvilken automatiseringsrevolusjon som venter om en 10-20 år. Da kommer vi til å snakke massiv arbeidsløshet. Anonymkode: 775d2...085 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #12 Skrevet 30. april 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke bitter på noe utdanningsgruppe - tvert imot, respekterer jeg alle utdanningsgrupper og retninger. Når det gjelder "bitterhet", hets, nedrakking av andre utdanningsgrupper og de som tror at de er Guds gave til jorda, så må du nok henvende deg til arrogante ingeniører som har denne holdningen sin om at de er "best og mest nyttige" her i landet - godt hjulpet av visse skrikhalser i media som knapt nok aldri lar muligheten gå fra seg til å hetse både humanister, samfunnsvitenskap, jus og øk-adm retninger. Anonymkode: 2f59e...114 Inlegget ditt demonstrerer ganske godt denne "respekten" din for alle utdanningsgrupper og retninger synes jeg. Kan du ikke vise oss en liten håndfull uttalelser hvor disse arrogante ingeniørene forteller at de er best og mest nyttige her i landet? Anonymkode: f6cb7...23f 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #13 Skrevet 30. april 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo et paradoks at du fremstår som en skrikhals selv, når du samtidig anklager andre for det samme Jeg personlig har for øvrig ikke noe problem å tro på at f. eks. de med IT bakgrunn opplever større arbeidsledighet i dag. Arbeidsledigheten der har vært relativt lav i en del år nå, hvilket igjen stimulerer flere til å søke og ta slik utdanning, noe som da medfører konjunkturer i bransjen - man får dermed større avgangskull og dermed flere som konkurrerer om jobbene. I IT bransjen blir det ikke nødvendigvis flere jobber, på grunn av intern automatisering. Men jeg tipper også smilet ditt vil tørkes av i et lengre perspektiv, når IT også automatiserer andre bransjer i større grad. De fleste utenfor bransjen har lite begrep om hvilken automatiseringsrevolusjon som venter om en 10-20 år. Da kommer vi til å snakke massiv arbeidsløshet. Anonymkode: 775d2...085 Mye bra idioti fra deg Haha. Nope, jeg forholder meg kun til fakta. Ja, jøss, nå sitter du også og gleder deg til å automatisere bort andre sine stillinger. Regner med at mora di sikkert er stolt av deg. Å studere og jobbe med noe som gjør at man tar levebrødet fra andre. "Flink", du. Om det blir slik om 10 - 20 år som du skisserer, så tror jeg at du skal være ganske forsiktig av å skryte av hva du jobber med. Det kommer til å bli en del sinte og aggressive menn der ute som kommer til å ønske noen "IT-hoder" på et fat. Du vet, vi "myke" som har interesse for diverse "myke" fag, kjenner godt til hva som skjer med samfunn som står ovenfor det du kaller for "massiv arb.løshet". Så ja, jeg tipper at IT-mann smilet ditt tørkes nok av om spådommen din slår til om 10 - 20 år. Jeg skal prøve å ta imot noen av disse aggressive mennene som du skal ta jobben ifra, siden jeg studerer psykologi (med forventet 0% ledighet og 0% mistilpasning), men ellers kan det se fort ut dårlig for smilet ditt, ja. Anonymkode: 2f59e...114 1
Gjest N-Nøff Skrevet 30. april 2018 #14 Skrevet 30. april 2018 Nei, så viktig det er med hetsetråder, dere!
puppi Skrevet 30. april 2018 #15 Skrevet 30. april 2018 Dette innlegget stråler jo av manglende selvtillit og liten tiss 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #16 Skrevet 30. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inlegget ditt demonstrerer ganske godt denne "respekten" din Anonymkode: f6cb7...23f Det gjør den, vet du. Det er du og den andre anonyme brukeren som vil ha det til at jeg angivelig er "bitter". Stråmann hele veien. Tvert imot, jeg har det som plommen i egget. Studerer "bokstavfag" som gir 0% ledighet og mistilpasning. De fleste har fått med seg, som følger med, hvordan diverse ingeniører på ulike forum - både her og andre steder - omtaler på en nedlatende måte de som studerer ikke-realfaglige retninger. Spesielt de fra NTNU har en slik holdning som lyser lang vei. Ellers har vi vært vitne til utallig mange ganger i media, der diverse personer uttaler seg negativt om diverse fagretninger som jeg har nevnt over. At du trenger "link" til det, viser bare hvor lite du følger med i samfunnsdebatten. Anonymkode: 2f59e...114 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #17 Skrevet 30. april 2018 1 minutt siden, puppi skrev: Dette innlegget stråler jo av manglende selvtillit og liten tiss Den eneste som har liten tiss er den statuen du har bilde av i profilen. Har sett slike statuer før - "full body" - ikke mye å skryte av nedentil. Haha Anonymkode: 2f59e...114 1
puppi Skrevet 30. april 2018 #18 Skrevet 30. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det gjør den, vet du. Det er du og den andre anonyme brukeren som vil ha det til at jeg angivelig er "bitter". Stråmann hele veien. Tvert imot, jeg har det som plommen i egget. Studerer "bokstavfag" som gir 0% ledighet og mistilpasning. De fleste har fått med seg, som følger med, hvordan diverse ingeniører på ulike forum - både her og andre steder - omtaler på en nedlatende måte de som studerer ikke-realfaglige retninger. Spesielt de fra NTNU har en slik holdning som lyser lang vei. Ellers har vi vært vitne til utallig mange ganger i media, der diverse personer uttaler seg negativt om diverse fagretninger som jeg har nevnt over. At du trenger "link" til det, viser bare hvor lite du følger med i samfunnsdebatten. Anonymkode: 2f59e...114 Er du en av de brukerne som også lager ørten tråder om hvorfor kvinner ikke vil ha deg? Jeg tipper det. (du trenger ikke svare på dette, da du kommer til å påstå at du bader i damer og f*tte). Greia er, hadde du hatt det som plommen i egget, ville du ikke hatt dette stakkarslige behovet for å heve deg over andre, slik du gjør her. liten tiss liten tiss liten tiss 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #19 Skrevet 30. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du virker litt salty over et eller annet, TS Anonymkode: 45c87...151 Det er ikke noe som heter «salty» på norsk. Innlegget mister troverdighet når man ikke kan bruke et norsk ord, men må bruke engelsk ord som «erstatning». Det viser bare at man har dårlig språk. Anonymkode: a2922...3d6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #20 Skrevet 30. april 2018 Joa, interessante tall og jeg tar poenget. Men blir enda mer interessert i hva TS har opplevd som gjør hen så eitrende forbanna. Så mitt tips til neste gang, legg det frem på en smule (en veldig stor smule i dette tilfelle) mer nøytral måte. Anonymkode: a22e4...68b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå