Gå til innhold

Folk på utenlandske forum svarer voksnere enn her. Er nordmenn umodne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vet jeg. men jeg legger merke til at folk faktisk svarer seriøst på det du spør om, i stedet for avsporinger og barnslige kommentarer. 
Noen som føler at folk her kan være veldig barnslige? Sier ikke at alle er det, masse fine tips og få...men mange bare MÅ komme med "morsomheter"  ;) 

Anonymkode: aa7e2...1de

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Voksnere.

Anonymkode: e8e58...029

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke ut av landet. Endatil på diskusjon.no svarer de mer redelig enn her. Kan det ha noe med klikk-horeriet her på KG å gjøre? Folk drar one-linere for å score likes?

Anonymkode: ecdb2...965

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er så mye morsomheter heller, det er som oftest veldig frekt også. Folk oppfører seg som en gjeng 14-åringer. Et så stort forum drar nok en del som er på den lavere delen av IQ-skalaen for å si det sånn. Om man går på NAV og kjeder seg om dagene er det sikkert "gøy" for de uten fritidsinteresser å trolle. 

Anonymkode: 2c4c1...fea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksnere.

Ja? Det er det det står i overskriften. Selvfølgelig måtte første svaret være et slik "jeg vil ha masse likes" klikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Det er det det står i overskriften. Selvfølgelig måtte første svaret være et slik "jeg vil ha masse likes" klikk.

Brukeren påpeker ironien i at du etterlyser mer 'voksenhet', men bruker det ordet som et barn ville ha gjort. "Voksnere" er ikke et ord - det riktige er å skrive "mer voksent".

Anonymkode: ad09b...f19

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukeren påpeker ironien i at du etterlyser mer 'voksenhet', men bruker det ordet som et barn ville ha gjort. "Voksnere" er ikke et ord - det riktige er å skrive "mer voksent".

lærerne mine sa "voksnere" , til og med...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lærerne mine sa "voksnere" , til og med...

Det blir nok brukt muntlig i mange tilfeller, men det er faktisk ikke et ord og er derfor ikke godkjent skriftlig. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Som andre nevner handler nok dette mer om forumet enn at norske forum er så useriøse. Kvinneguiden står nok i en særstilling, i den forstand at forumet har et regelverk som har veldig få/lave krav til saklighet og innhold, samtidig som en åpner for å poste som anonym. Dette fører naturlig nok til det lave nivået på diskusjonene, og at kvinneguiden tiltrekker seg både de som blir veid og funnet for lette for andre forum, og de som vil ha en lettvint arena å trolle på. 

Dette virker å være et bevisst valg fra forumets eieres side, primært for å generere klikk og dermed annonsekroner. 

Endret av herzeleid
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en kombinasjon av at du bruker ordet voksnere i denne sammenhengen, og at du klager på at folk "bare MÅ komme med "morsomheter""

Hadde jeg vært ute etter "masse likes" hadde jeg ikke skrevet som AB, for da 'teller' de jo ikke. Ikke at jeg er opptatt av likes uansett.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja. Enda godt noen tok den :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger ikke ut av landet. Endatil på diskusjon.no svarer de mer redelig enn her. Kan det ha noe med klikk-horeriet her på KG å gjøre? Folk drar one-linere for å score likes?

Anonymkode: ecdb2...965

Svarer mer redelig på diskusjon? Det de gjør der er å skrive masse tåpelig svada som de pakker inn i noe som skal ligne på saklighet og tror at det er bevis på at de er smarte. Noen ganger kan faktisk en oneliner være mer innsiktsfull enn 3 avsnitt av vandreløst tull

Ikke blande det å ha noe å si, med hvordan man sier noe. At noen sier noe på en "voksen" måte betyr ikke at de ikke er full av bullshit. Politikere er for eks et godt eksempel på mennesker som forsøker fremstå som om de har svaret, er diplomatiske og har et rasjonelt syn på ting- men som ofte kommer med lange remser svada som skal rettferiggjøre dårlige beslutninger. Svarene på diskusjon er mye likt på det

16 hours ago, AnonymBruker said:

Synes ikke det er så mye morsomheter heller, det er som oftest veldig frekt også. Folk oppfører seg som en gjeng 14-åringer. Et så stort forum drar nok en del som er på den lavere delen av IQ-skalaen for å si det sånn. Om man går på NAV og kjeder seg om dagene er det sikkert "gøy" for de uten fritidsinteresser å trolle. 

Anonymkode: 2c4c1...fea

Hvorfor tror du intelligente mennesker automatisk velger å oppføre seg bra? Ted Bundy hadde IQ på 136, og han likte å drepe kvinner på fritiden. Intelligens og dårlig oppførsel henger ikke nødvendigvis sammen. 

Anonymkode: e292a...7c9

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vet jeg. men jeg legger merke til at folk faktisk svarer seriøst på det du spør om, i stedet for avsporinger og barnslige kommentarer. 
Noen som føler at folk her kan være veldig barnslige? Sier ikke at alle er det, masse fine tips og få...men mange bare MÅ komme med "morsomheter"  ;) 

De har sikkert humor de også men ønsker å fremstå som seriøse på nett. Den sperren har ikke nordmenn. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. 

Jeg synes det. 

Nordmenn er veldig på den der ‘peke og fnise’-oppførselen. 

Jeg synes nordmenn er så rare.. det er som om ting skal være så fantastiske før det liksom kan forsvares. Ting kan aldri være enkelt. Hvis det er enkelt forsvinner jo funksjonen til mange i tillegg. 

Herregud som jeg savner sossene ... de hadde faktisk personlighet, og alle som kritiserer sosser er uten personlighet. De som kritiserer har jo ikke noe for seg som rettferdiggjør kritikken. 

Poenget mitt er at nordmenn er veldig kjedelige og tar ikke ansvar for at de er kjedelige. Det er som om de blir gale og absolutt skal være med på moroa. 

Piss off. 

Anonymkode: af6e4...a15

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. 

Jeg synes det. 

Nordmenn er veldig på den der ‘peke og fnise’-oppførselen. 

Jeg synes nordmenn er så rare.. det er som om ting skal være så fantastiske før det liksom kan forsvares. Ting kan aldri være enkelt. Hvis det er enkelt forsvinner jo funksjonen til mange i tillegg. 

Herregud som jeg savner sossene ... de hadde faktisk personlighet, og alle som kritiserer sosser er uten personlighet. De som kritiserer har jo ikke noe for seg som rettferdiggjør kritikken. 

Poenget mitt er at nordmenn er veldig kjedelige og tar ikke ansvar for at de er kjedelige. Det er som om de blir gale og absolutt skal være med på moroa. 

Piss off. 

Anonymkode: af6e4...a15

Vil du heller ha amerikanske tilstander der alle klager på alt og overreager på alt, samt en økende andel mennesker som skyter og kjører på andre med biler?

Nordmenn er kanskje sære, men jeg tror noe av den særheten beskytter oss mot verre typer adferd utbredt i større grad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange mobbere og kverulanter som henger på kg kun for egen privat underholdning. Så senest på sørge forumet at noen begynte akkurat slik der istedenfor å svare den stakkars kvinnen skikkelig. Istedenfor kom det mye hets og spekulasjoner. 

Mennesker er så ondskapsfulle mot andre.

Anonymkode: 59339...4f3

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, herzeleid skrev:

Som andre nevner handler nok dette mer om forumet enn at norske forum er så useriøse. Kvinneguiden står nok i en særstilling, i den forstand at forumet har et regelverk som har veldig få/lave krav til saklighet og innhold, samtidig som en åpner for å poste som anonym. Dette fører naturlig nok til det lave nivået på diskusjonene, og at kvinneguiden tiltrekker seg både de som blir veid og funnet for lette for andre forum, og de som vil ha en lettvint arena å trolle på. 

Dette virker å være et bevisst valg fra forumets eieres side, primært for å generere klikk og dermed annonsekroner. 

Jeg opplever mest usaklighet fra brukere med nick.

Anonymkode: 59339...4f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Svarer mer redelig på diskusjon? Det de gjør der er å skrive masse tåpelig svada som de pakker inn i noe som skal ligne på saklighet og tror at det er bevis på at de er smarte. Noen ganger kan faktisk en oneliner være mer innsiktsfull enn 3 avsnitt av vandreløst tull

Ikke blande det å ha noe å si, med hvordan man sier noe. At noen sier noe på en "voksen" måte betyr ikke at de ikke er full av bullshit. Politikere er for eks et godt eksempel på mennesker som forsøker fremstå som om de har svaret, er diplomatiske og har et rasjonelt syn på ting- men som ofte kommer med lange remser svada som skal rettferiggjøre dårlige beslutninger. Svarene på diskusjon er mye likt på det

Hvorfor tror du intelligente mennesker automatisk velger å oppføre seg bra? Ted Bundy hadde IQ på 136, og han likte å drepe kvinner på fritiden. Intelligens og dårlig oppførsel henger ikke nødvendigvis sammen. 

Godt poeng !     Ellers må jeg jo si at del trådstartere heller skulle a vært på ung.no eller noe sånt.

Gud hjelpe meg så mye tøv det blir spurt om. Totalt blottet for sosial og mental kompentanse (intellegens)

Anonymkode: ea7f9...0df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke sammenligne Kvinneguiden med noen andre norske debatt-forum... 

Anonymkode: e5be9...20c

AnonymBruker
Skrevet

Huske at dette er primært et kvinneforum, så kunnskapsnivået er generelt lavt, mens følelsesnivået er tilsvarende høyt. Hvis du skal sammenligne, må du sammenligne med utenlandske kvinnefora.

Anonymkode: 46c4d...a14

• Liker 3
Skrevet (endret)
On 4/29/2018 at 11:54 PM, AnonymBruker said:

Jeg bruker ikke Norske forumsider så ofte. På Freak så ble jeg utestengt for å ha meninger som ikke alle var 'enige i'. 

Diskusjon.no var greit for noen år siden, men deres system gjør det vanskelig for meg å logge meg inn, vet ikke hvorfor.

Har aldri tatt i bruk noen andre Norske forum.

Jeg er en mann så mitt syn kan kanskje være litt annerledes. Generelt liker jeg ikke Nordmenn. Altså, jeg har respekt for mine landsmenn, men som en hyppig leser av VG, har jeg kommet over MYE av hva som blir skrevet der (kommentarfelt), og over årene dannet meg en 'somewhat' syn på hvordan den vanlige Ola og Kari oppfører seg, forventninger, interesse, osv.

Tror vi er for bortskjemte rett og slett, vi har lenge levd fett på olje og livene våre er luksus i sammenligning med mange andre, vi har blitt snobbete, og vil ha alt perfekt. Mange ser ut til å bli mindre tolerante for andre sine meninger, arroganse kan vel også nevnes.

Personlig så liker jeg ikke small talk, eller diskusjoner basert på følelser. Ikke er jeg den typen som liker å sitte på Starbucks eller gå på ski i fjellet så du ser ikke så mye til meg. Det er mange fantastiske mennesker i Norge, men vi er en vokal minoritet. Siden det har blitt en norm å la følelser stå for de mest betente diskusjonene her i landet. 

Også er det jo det med toleranse som jeg nevnte ovenfor, hører ofte fra folk at jeg ser sur ut hvis jeg ikke tvinger frem et smil, og når jeg sier ting som virker unormalt for dem, så blir de av og til opprørte.  

De mer intelligente og beherskede er som regel stille og holder seg til sin egen krets her i landet, siden alt skal være som majoriteten vil ha det. 

Vær empatisk, men ikke naiv. Vis intelligens, men ikke brøl hvis du ikke kan få frem punktet ditt. Lytt til folk uten å klage på hvordan du har det.  Folkeskikk og menneskeligheten har forsvunnet litt. Meg meg meg er det som gjelder.

Endret av Ken011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...