Marwa Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 Hva tjener en SFO-leder (ikke Oslo)? Stillingen er 100% på kontor og skolen har ca 300 elever. Og hvordan er det med økonomidelen av jobben? Mestrer man det selv om man ikke er så glad i tall?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 Jeg er på en litt større skole enn du spør om (400 elever) men har en 100% administrativ SFO leder stilling. Tjener ca. 510 000 kr i året. Har sosialfaglig bachelor, og så en master i ledelse. Er ikke utdannet pedagog. Jeg er ikke særlig glad i budsjett delen av jobben, kommunebudsjett er ikke alltid like lett å styre etter (plutselig endrer de noe i fht. fakturagrunnlag, så kommer det høstjusteringer på elevantall, så er det styrkningsmidler som varierer voldsomt fra år til år osv.) Men stort sett går det greit, det er jo ikke mye mer enn lønnsutgifter som en SFO bruker penger på, driftsutgiftene er svært lave sammenliknet med lønnspotten. Hvis man i tillegg har et ganske stabilt elevantall så det er ikke så mange fallgruver. Her på skolen er en av inspektørene og administrasjonskonsulenten veldig god med tall, så jeg får hjelp der hvis det er noe jeg ikke skjønner. Anonymkode: 6357b...a3d 1
Marwa Skrevet 1. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2018 Takk for svar, det var hjelpsomt! Hva tenker du (eller noen andre) at jeg kan forvente som er utdannet førskolelærer med 3 års ansiennitet + en ny bachelor i markedsføringsledelse med fordypning i HRM?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 12 timer siden, Marwa skrev: Takk for svar, det var hjelpsomt! Hva tenker du (eller noen andre) at jeg kan forvente som er utdannet førskolelærer med 3 års ansiennitet + en ny bachelor i markedsføringsledelse med fordypning i HRM? Vil tro du ligger på det samme som meg? Det varierer veldig hva lønna ligger på fra kommune til kommune da. Enkelte kommuner har for eksempel en fast lønnstige for SFO ledere, med ansiennitetsberegning o.l.. I min kommune er vi derimot tatt inn i lederkategorien og må forhandle vår egen lønn annethvert år, basert på bl.a. resultater. Da er det nok også en ganske stor spredning i lønna fra skole til skole, selv innenfor samme kommune. Anonymkode: 6357b...a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå