Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg og samboer har nettopp flyttet til Oslo, bodd her i ca en mnd til nå, og kjeder oss veldig... Han har et par kompiser som han kjenner fra før, men vi er ikke kommet så godt i gang her oppe. Hvordan finner vi aktiviteter som skjer i helger og ukedager? Standup show, kunstvisning osv++. 

Merker jeg kjeder meg veldig, og lengter litt hjem hehe. Vi er begge to 24 år gamle. Noen tips til hva vi kan finne på? Hvordan jeg får meg nye venner her???? Vi flyttet hit pga jeg fikk ny jobb, men jeg jeg ser ikke for meg å bli venninne med mine ansatte da jeg er i en sjefsstilling..  

Anonymkode: 0a375...6f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oslo er en travel by hvor folk kjenner de de kjenner og ikke vil connecte med nye.

Du kan muligens skaffe venner via fest via venner, men da må du jo ha venner i førsteinstans.

Venner via bekjente via fest er vel den eneste måten meg erfart.

Anonymkode: c8e75...b3c

Skrevet

Skjerioslo.no lister opp (nesten) alt som skjer her i byen - både av gratisarrangementer og «betalte».

Har dere noen hobbyer - enten felles eller hver for dere? Eventuelt noe dere kunne tenke dere å begynne med. Oslo har et enormt aktivitetstilbud, men vanskelig å anbefale noe konkret når jeg ikke vet hva dere liker! 

Selv er jeg oppvokst her - så akkurat det med å finne venner er ikke en problematikk jeg er kjent med, men selv kommer jeg ofte i snakk med folk både i nærmiljøet (treningssenteret, butikken, den lokale kafeen, kirken og whatnot) og på arrangementer som interesserer meg. Fordelen med det sistnevnte er at jeg treffer folk der som har i alle fall noe av de samme interessene som jeg har!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Oslo er en travel by hvor folk kjenner de de kjenner og ikke vil connecte med nye.

Oslo er også en by med utrolig mange innflyttere. :)

Anonymkode: 00bd0...f45

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen nettverk i forbindelse med jobb du kan delta i? Forstår at man kanskje ikke vil bli venninne med noen man er sjef for men er det andre i bedriften du jobber som er på samme "nivå" som deg du kan bli venn med? Eller om det er andre sjefer i andre avdelinger i Oslo feks.. eller bare i samme bransje. Om du feks jobber i IT-bransjen er det en del jente-nettverk man kan bli medlem i.

Anonymkode: e3a58...990

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gismar skrev:

Skjerioslo.no lister opp (nesten) alt som skjer her i byen - både av gratisarrangementer og «betalte».

Har dere noen hobbyer - enten felles eller hver for dere? Eventuelt noe dere kunne tenke dere å begynne med. Oslo har et enormt aktivitetstilbud, men vanskelig å anbefale noe konkret når jeg ikke vet hva dere liker! 

Selv er jeg oppvokst her - så akkurat det med å finne venner er ikke en problematikk jeg er kjent med, men selv kommer jeg ofte i snakk med folk både i nærmiljøet (treningssenteret, butikken, den lokale kafeen, kirken og whatnot) og på arrangementer som interesserer meg. Fordelen med det sistnevnte er at jeg treffer folk der som har i alle fall noe av de samme interessene som jeg har!

Ok - takk for nettside!

Hmm, vi har egentlig ikke noe spesielle hobbyer. Han er veldig glad i sport, jeg er vel egentlig mer glad i å komme meg ut å mingle litt. Men vi begge har snakket om å ta et pardans kurs da! :D Ellers er vi veldig glad i å reise, og merket fort at reisetilbudet fra Oslo er mye større og billigere enn der vi kommer fra! Så det blir nok mye Sverige turer og en tur med Kiel båt! 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, GulSol skrev:

Facebook. Arrangement. 

Haha, jaja. Men hvor finner jeg arrangement? :) Hva søker jeg på? Bruker ikke facebook så mye for å finne arrangement fra før av. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen nettverk i forbindelse med jobb du kan delta i? Forstår at man kanskje ikke vil bli venninne med noen man er sjef for men er det andre i bedriften du jobber som er på samme "nivå" som deg du kan bli venn med? Eller om det er andre sjefer i andre avdelinger i Oslo feks.. eller bare i samme bransje. Om du feks jobber i IT-bransjen er det en del jente-nettverk man kan bli medlem i.

Anonymkode: e3a58...990

Hmm, det er jo en butikkjede med forskjellige sjefer, jeg jobber i en bransje med kun damer! Men er ikke så mye i kontakt med dem da vi har våre egne butikker å fokusere på.. Vi samles heller ikke ofte, ca 2 ganger i året. 

Gjest GulSol
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha, jaja. Men hvor finner jeg arrangement? :) Hva søker jeg på? Bruker ikke facebook så mye for å finne arrangement fra før av. 

Hmm, det er jo en butikkjede med forskjellige sjefer, jeg jobber i en bransje med kun damer! Men er ikke så mye i kontakt med dem da vi har våre egne butikker å fokusere på.. Vi samles heller ikke ofte, ca 2 ganger i året. 

I appen går du i menyen og trykker arrangementer. Der kan du velge om det er i dag, i morgen eller neste helg du vil vite om. Så skriver du Oslo i den stedsboksen og vipps, der har du alle facebookarrangementet i Oslo-området. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig må du bruke Facebook for å finne arrangementer for hva som skjer i Oslo.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, GulSol skrev:

I appen går du i menyen og trykker arrangementer. Der kan du velge om det er i dag, i morgen eller neste helg du vil vite om. Så skriver du Oslo i den stedsboksen og vipps, der har du alle facebookarrangementet i Oslo-området. 

Ah! Vet du, det har jeg faktisk aldri tenkt over! Takk for et godt tips, snakk om å ikke henge med :a034:Det skal bli brukt flittig:) 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig må du bruke Facebook for å finne arrangementer for hva som skjer i Oslo.

Haha, ja jeg ser den nå! Men jeg har aldri brukt Facebook fra før av til å finne arrangementer, jeg har kun blitt invitert eller laget eget arrangement. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det bra å gå ut en helg? 

Jeg elsker å danse til typ Kygo, Avicii, men samtidig 80- og 90-talls musikk! Men hater nattklubber hvor det blir stappfullt iløpet av kvelden.

Og skjulte perler på god mat. Vi er veldig glade i kjøttmat :) 

Veldig spennendes i ny by, aldri gjort dette før så er utrolig takknemlig for alle tips jeg kan få! Vi skal nok bli boende her i 3-4 år omtrent. Vi har også med oss en bil visst det er en plass utenfor Oslo som er verdt ett besøk. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det bra å gå ut en helg? 

Jeg elsker å danse til typ Kygo, Avicii, men samtidig 80- og 90-talls musikk! Men hater nattklubber hvor det blir stappfullt iløpet av kvelden.

Og skjulte perler på god mat. Vi er veldig glade i kjøttmat :) 

Veldig spennendes i ny by, aldri gjort dette før så er utrolig takknemlig for alle tips jeg kan få! Vi skal nok bli boende her i 3-4 år omtrent. Vi har også med oss en bil visst det er en plass utenfor Oslo som er verdt ett besøk. 

De nattklubbene som ikke er fulle er vel de som er dårlige?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...