Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er på boligmarkedet for og se etter en leilighet. Og fortsår ikke så mye av måten dem skriver på. Fant ut at leiligheten jeg var på visning på var en obos leilighet. (Har 15 år ansinitet i obos)

Men jeg klarer ikke helt sette meg inn i dette. Har også hørt at når en leilighet er solgt, eller virker som den er solgt, så er ikke dette sikkert?? For eksempel hvis siste bud er 2 millioner, og prisantyding er 1950000. Kan jeg likevel kjøpe leiligheten til prisantydning hvis di andre ikke er medlem av obos? Eller hva hvis det er en som har lavere ansinitet en meg byr? Og hvor lenge etter en budrunde er ferdig kan man melde forkjøpsretten sin?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøpe leiligheten til høyeste bud. Du byr altså det samme som den med høyeste bud, men får leiligheten fordi du er medlem/har lengst ansiennitet.

Anonymkode: dcd28...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, kokkosmamma skrev:

Hei! Jeg er på boligmarkedet for og se etter en leilighet. Og fortsår ikke så mye av måten dem skriver på. Fant ut at leiligheten jeg var på visning på var en obos leilighet. (Har 15 år ansinitet i obos)

Men jeg klarer ikke helt sette meg inn i dette. Har også hørt at når en leilighet er solgt, eller virker som den er solgt, så er ikke dette sikkert?? For eksempel hvis siste bud er 2 millioner, og prisantyding er 1950000. Kan jeg likevel kjøpe leiligheten til prisantydning hvis di andre ikke er medlem av obos? Eller hva hvis det er en som har lavere ansinitet en meg byr? Og hvor lenge etter en budrunde er ferdig kan man melde forkjøpsretten sin?

Forkjøpsrett hos Obos kan variere etter hvilket br boligen er i. Derfor er det smarteste du gjør å ta en telefon til Obos enten sentralt i Oslo eller lokalt der boligen er. 

Du trenger ikke by på en leilighet der du har meldt eller skal melde forkjøpsrett. Den med best ansinitet kan ta boligen på forkjøpsrett til prisen for høyeste bud. 

Noen ganger lyses forkjøpsrett ut før boligen kommer på meglerens side, andre ganger utlyses forkjøpsrett først når visning og budrunden er ferdig. 

Anonymkode: d6d94...86a

AnonymBruker
Skrevet

Trenger du seriøst å opprette samme innlegg 3 ganger??

Anonymkode: b999d...be9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trenger du seriøst å opprette samme innlegg 3 ganger??

Anonymkode: b999d...be9

Beklager. Det var en feil 😊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kjøpe leiligheten til høyeste bud. Du byr altså det samme som den med høyeste bud, men får leiligheten fordi du er medlem/har lengst ansiennitet.

Anonymkode: dcd28...a1f

Tusen takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...