AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 Før veide jeg 104 kg og jeg er 160 cm høy (jente). Jeg har gått ned 16 kg i løpet av et og et halvt år, dvs. at jeg nå veier 88 kg, kun ved å endre spisevaner og gå mer i hverdagen. Noen av de endringene jeg har gjort i matveien er å droppe smør, spise mer knekkebrød i stedet for brød (går så fort lei brød), mindre porsjoner, mer salat og grønnsaker osv. Jeg er veldig fornøyd med å ha fått til å gå ned 16 kg, men jeg har fortsatt noen kilo å bli kvitt. Og da tenker jeg at en liten treningsøkt er bedre enn ingenting? Hvis jeg f.eks. begynner med 20 jumping jacks, 10 pushups, 15 squats, 20 crunches og 30 sek planke, er det en grei, kjapp treningsøkt som over tid kan gi resultater? Så lenge jeg øker på etter hvert? Jeg synes det er så vanskelig å finne trening som jeg greier å følge. PS! Vil bare understreke at jeg ikke er ute etter noen slanketips/slankekurer eller drastiske metoder. Jeg ønsker å finne noe som jeg lett kan gjøre i hverdagen, som er enkelt og lettvint å gjennomføre, men som likevel er nyttig. Anonymkode: 20879...ae8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 PPS! Når jeg skriver "jente" så vil det si at jeg er i midten av 20-åra. Treningsforslaget jeg nevner her er noe jeg fant på nettet. -ts Anonymkode: 20879...ae8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 Det er i hvert fall bedre enn ingenting. Men det kommer også an på mengden kalorier du får i deg i løpet av dagen om det skal ha noen virkning. Ellers er det masse videoer gratis på youtube som tar deg igjennom en hel treningsøvelse sammen med deg, i tilfelle denne treningsformen du begynner med nå blir kjedelig i lengden. Anonymkode: b138d...170 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #4 Skrevet 29. april 2018 Alt er bedre enn ingenting, og det høres helt greit ut hvis du tenker på en kort økt du kan gjøre hvor som helst. Jeg forstår det som at poenget for deg er å finne noe du realistisk sett kan gjennomføre på lang sikt, og da må du nesten bare prøve ut hva som funker for deg. Jeg syns 30 day shred med Jillian Michaels (youtube) var enkel og grei (og kort, kun 25 min) for å trene variert på kort tid Anonymkode: d0706...517 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #5 Skrevet 29. april 2018 Du har vært kjempeflink så langt. Mitt tips er å finne noe du liker så godt at det ikke føles som trening. For meg er det viktig med HØY musikk når jeg trener. Det programmet du spør om her synes jeg virker alt for lett. 20 jumping jacks feks tar 20 sekunder. Jeg hadde brukt max 3 min på å gjøre de tingene du nevner. Om du er i veldig dårlig form så er jo det bedre enn ingenting selvfølgelig, men om du er noenlunde ok i form så bør du gjerne presse deg til å minst ta 3 runder hvertfall, med noen minutters pause mellom hver runde. Anonymkode: 1862e...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 Vil du trene hjemme? Jeg har stor tro på å finne en god Pt som kan jobbe med deg over tid. Særlig å hjelpe deg med å lære gode baseøvelser som knebøy, markløft, roing, benkpress og militærpress. Hvis hjemmetrening: Anbefaler å sjekke ut pia seeberg sine hjemmetreningsøkter på YouTube. Jeg ville lagt inn øvelser som gående utfall, glutebridge med strikk og roing (med strikk) Anonymkode: 747c5...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 Gå ut, jogg i 10-20 minutter. Gjerne gå litt først for å varme opp Kjøpe manualer på 2-10kg og løft dem til du får vondt i armene Vurder å kjøpe en treningsmatte og gjør noen situps hver dag Spis bra Anonymkode: d2781...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #8 Skrevet 30. april 2018 Jeg synes du tenker veldig fornuftig Ts. Anonymkode: 7e27d...325 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Så flink du har vært! Med tanke på trening tenker jeg det er lurt å begynne forsiktig, og så bygge seg opp. Jeg er enig med hun som sier at forslaget ditt høres litt lett ut, men hvis du er helt uerfaren er det likevel en god begynnelse. Og så støtter jeg også brukeren som sa at du må finne noe du liker (eller hvertfall ikke hater), sånn at du klarer å holde motivasjonen oppe. Selv har jeg funnet dette treningsprogrammet (linken under) som jeg har kjørt noen ganger hjemme nå. Det er en del tyngre enn ditt forslag, så hvis det blir for mye kan du jo plukke noen øvelser. Kanskje dele det i to i starten? Jeg var ganske greit trent for et par år siden, så ble jeg gravid og falt ut av alle rutiner. Var derfor på utkikk etter noe relativt ukomplisert som ikke tok for lang tid, sånn at jeg klarer å finne tid og motivasjon til å gjennomføre. Hele programmet tar meg ca. 30 min. http://www.kreativtrening.no/enkelt_hjemmetreningsprogram_uten_utstyr.html Anonymkode: a8513...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Tusen takk for hyggelige kommentarer og gode tips! Jeg tenker hovedsakelig trening hjemme. Føler det er lettere å bare trene hjemme enn å komme seg ut døra og så på trening. Dessuten er det ikke noen særlig gode treningssentre i nærheten av her jeg bor. Jeg er i helt grei form, jeg går hver dag til og fra jobb, og så går jeg en tur i middels raskt tempo med musikk på øret en halvtimes tid innimellom. Jeg glemte å skrive at jeg selvfølgelig vil ta noen repetisjoner av de øvelsene jeg skrev ned, ikke bare en runde. Jillian Michaels sin 30 days shred prøvde jeg for et par år tilbake, og det var jo litt artig. Jeg har også sett litt på livegym.no og vurdert dette, siden jeg syntes det var veldig moro med zumba da jeg bodde i nærheten av et ålreit treningssenter da jeg studerte. Igjen; takk for gode tips, jeg skal sjekke ut det dere har nevnt her! -ts Anonymkode: 20879...ae8
s0la Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 (endret) Anbefaler å sjekke ut FitnessBlender på YouTube. De er et par som legger ut hele, gratis treningsøkter; alt fra kun oppvarming hvis du kun trenger det, hele økter med oppvarming, en økt og strekking. Styrketrening med eller uten vekter eller begge deler, pilates, HIIT (anbefales dersom du ønsker å forbrenne fett og få bedre kondis), en god blanding av alt i samme økt. Korte økter, medium økter, lange økter - alt fra 5 min til 1,5 timer. Du kan finne ALT der. De har ingen plagsom musikk i bakgrunnen av videoene, de er kjempeflinke å forklare hva du skal gjøre, motivere deg, men de er ikke plagsomme og irriterende å høre på. De viser deg forskjellige måter å gjøre øvelser på, så om du er nybegynner kan du gjøre den enkle metoden, mens er du i bedre form kan du gjøre den harde. Det bestemmer du selv! Og så legger de ut andre videoer med tips og råd, der de forklarer alt veldig godt. De mener man skal høre på kroppen, røre på seg, variere treninga og spise ren mat, men også nyte livet. Og det står jeg også for! Strenge dietter kan føre til stress og gjøre at man ikke nyter livet. Man kan spise sunn mat + litt usunn mat og likevel være sunn og frisk og komme i god form. De kommer med fakta om mat og trening og anbefalinger om hva man burde gjøre. F.eks. hvordan fjerne magefett, hvordan bli sterkere, hvordan man skal spise, ++. ---- Du kan godt ta en kjapp økt hver dag. Det er bedre enn ingenting! Det sies jo at man kan komme i form av å trene omså bare 20 minutter per dag. Jeg anbefaler å variere litt da, sånn at du ikke bare tar de samme øvelsene hver dag og like mange av de. Da får du ikke noe progresjon. Du vil bli stuck i en vond sirkel. Prøv nye øvelser, legg til vekt (omså poser med ris eller vannflasker hvis du ikke har vekter eller har mulighet å trene på senter), øk repitisjoner, legg til flere øvelser eller hva som helst. Det er viktig med variasjon, fordi kroppen blir vant til det samme etter en viss tid. Fikk fantastiske resultater etter FitnessBlender-videoer i et år. Fjernet masse fett og fikk mer muskler. Men, jeg ville mer. Ville bli sterkere, utfordre meg mer - så nå trener jeg styrke på senter. Endret 1. mai 2018 av s0la
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #12 Skrevet 2. mai 2018 På 1.5.2018 den 19.34, s0la skrev: Anbefaler å sjekke ut FitnessBlender på YouTube. De er et par som legger ut hele, gratis treningsøkter; alt fra kun oppvarming hvis du kun trenger det, hele økter med oppvarming, en økt og strekking. Styrketrening med eller uten vekter eller begge deler, pilates, HIIT (anbefales dersom du ønsker å forbrenne fett og få bedre kondis), en god blanding av alt i samme økt. Korte økter, medium økter, lange økter - alt fra 5 min til 1,5 timer. Du kan finne ALT der. De har ingen plagsom musikk i bakgrunnen av videoene, de er kjempeflinke å forklare hva du skal gjøre, motivere deg, men de er ikke plagsomme og irriterende å høre på. De viser deg forskjellige måter å gjøre øvelser på, så om du er nybegynner kan du gjøre den enkle metoden, mens er du i bedre form kan du gjøre den harde. Det bestemmer du selv! Og så legger de ut andre videoer med tips og råd, der de forklarer alt veldig godt. De mener man skal høre på kroppen, røre på seg, variere treninga og spise ren mat, men også nyte livet. Og det står jeg også for! Strenge dietter kan føre til stress og gjøre at man ikke nyter livet. Man kan spise sunn mat + litt usunn mat og likevel være sunn og frisk og komme i god form. De kommer med fakta om mat og trening og anbefalinger om hva man burde gjøre. F.eks. hvordan fjerne magefett, hvordan bli sterkere, hvordan man skal spise, ++. ---- Du kan godt ta en kjapp økt hver dag. Det er bedre enn ingenting! Det sies jo at man kan komme i form av å trene omså bare 20 minutter per dag. Jeg anbefaler å variere litt da, sånn at du ikke bare tar de samme øvelsene hver dag og like mange av de. Da får du ikke noe progresjon. Du vil bli stuck i en vond sirkel. Prøv nye øvelser, legg til vekt (omså poser med ris eller vannflasker hvis du ikke har vekter eller har mulighet å trene på senter), øk repitisjoner, legg til flere øvelser eller hva som helst. Det er viktig med variasjon, fordi kroppen blir vant til det samme etter en viss tid. Fikk fantastiske resultater etter FitnessBlender-videoer i et år. Fjernet masse fett og fikk mer muskler. Men, jeg ville mer. Ville bli sterkere, utfordre meg mer - så nå trener jeg styrke på senter. Tusen takk for tips og råd! Da skal jeg absolutt sjekke ut FitnessBlender! Det høres jo midt i blinken ut. Går litt lei de som er så voldsomt overentusiastiske og irriterende på treningsvideoer. Det er det jeg også tenker. Altså spise sunt + litt usunt, og å holde seg i bevegelse. Det er fort gjort å bare sette seg i sofaen når man kommer hjem fra jobb, og da blir man gjerne sittende der. Jeg ønsker å få til en god treningsrutine slik at jeg i hvert fall trener mer enn det jeg gjør nå. Føler liksom at gåingen ikke er nok, og jeg er ivrig etter å finne en miks av treningsformer som passer for meg. -ts Anonymkode: 20879...ae8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #13 Skrevet 2. mai 2018 På 1.5.2018 den 19.34, s0la skrev: Anbefaler å sjekke ut FitnessBlender på YouTube. De er et par som legger ut hele, gratis treningsøkter; alt fra kun oppvarming hvis du kun trenger det, hele økter med oppvarming, en økt og strekking. Styrketrening med eller uten vekter eller begge deler, pilates, HIIT (anbefales dersom du ønsker å forbrenne fett og få bedre kondis), en god blanding av alt i samme økt. Korte økter, medium økter, lange økter - alt fra 5 min til 1,5 timer. Du kan finne ALT der. De har ingen plagsom musikk i bakgrunnen av videoene, de er kjempeflinke å forklare hva du skal gjøre, motivere deg, men de er ikke plagsomme og irriterende å høre på. De viser deg forskjellige måter å gjøre øvelser på, så om du er nybegynner kan du gjøre den enkle metoden, mens er du i bedre form kan du gjøre den harde. Det bestemmer du selv! Og så legger de ut andre videoer med tips og råd, der de forklarer alt veldig godt. De mener man skal høre på kroppen, røre på seg, variere treninga og spise ren mat, men også nyte livet. Og det står jeg også for! Strenge dietter kan føre til stress og gjøre at man ikke nyter livet. Man kan spise sunn mat + litt usunn mat og likevel være sunn og frisk og komme i god form. De kommer med fakta om mat og trening og anbefalinger om hva man burde gjøre. F.eks. hvordan fjerne magefett, hvordan bli sterkere, hvordan man skal spise, ++. ---- Du kan godt ta en kjapp økt hver dag. Det er bedre enn ingenting! Det sies jo at man kan komme i form av å trene omså bare 20 minutter per dag. Jeg anbefaler å variere litt da, sånn at du ikke bare tar de samme øvelsene hver dag og like mange av de. Da får du ikke noe progresjon. Du vil bli stuck i en vond sirkel. Prøv nye øvelser, legg til vekt (omså poser med ris eller vannflasker hvis du ikke har vekter eller har mulighet å trene på senter), øk repitisjoner, legg til flere øvelser eller hva som helst. Det er viktig med variasjon, fordi kroppen blir vant til det samme etter en viss tid. Fikk fantastiske resultater etter FitnessBlender-videoer i et år. Fjernet masse fett og fikk mer muskler. Men, jeg ville mer. Ville bli sterkere, utfordre meg mer - så nå trener jeg styrke på senter. Et spørsmål: Hvordan la du opp det året med FitnessBlender? Hadde du faste videoer du brukte daglig, ukentlig, månedlig? Ble litt nysgjerrig. Anonymkode: 20879...ae8
s0la Skrevet 2. mai 2018 #14 Skrevet 2. mai 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Et spørsmål: Hvordan la du opp det året med FitnessBlender? Hadde du faste videoer du brukte daglig, ukentlig, månedlig? Ble litt nysgjerrig. Anonymkode: 20879...ae8 Jeg fant mine favoritter og brukte de regelmessig. Rundt 4-5 ulike videoer; to- ulike HIIT videoer, en slags rolig kardioøkt, en pilates og en mer styrkebasert. Det holdt jeg på med ukentlig helt til det ble "lett" eller kjedelig. Så rulerte jeg med nye videoer eller la til vekt. Kjøpte meg noen manualer til hjemmebruk, på XXL. Det jeg holdt meg til uansett var minst 2 HIIT økter, en roligere kardioøkt og styrke. Omså kroppsvekt-styrke. Så jeg letet videoer med de titlene og la de til i mapper på YouTube.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #15 Skrevet 3. mai 2018 21 timer siden, s0la skrev: Jeg fant mine favoritter og brukte de regelmessig. Rundt 4-5 ulike videoer; to- ulike HIIT videoer, en slags rolig kardioøkt, en pilates og en mer styrkebasert. Det holdt jeg på med ukentlig helt til det ble "lett" eller kjedelig. Så rulerte jeg med nye videoer eller la til vekt. Kjøpte meg noen manualer til hjemmebruk, på XXL. Det jeg holdt meg til uansett var minst 2 HIIT økter, en roligere kardioøkt og styrke. Omså kroppsvekt-styrke. Så jeg letet videoer med de titlene og la de til i mapper på YouTube. Takk for svar! Det var veldig lurt Anonymkode: 20879...ae8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå