Gå til innhold

Selvspylende toalett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle vet at kg er stedet å gå for råd og tips om toalettrelaterte emner. Prøver derfor å bli klokere her. Hva i alle dager er greia med de selvspylende toalettene som dukker opp alle steder, nå senest på Gardermoen? Jeg kan forstå det kan være praktisk med tanke på de som "glemmer" å spyle ned selv, men da feks at det spyles automatisk når døren åpnes, eller at det registreres når brukeren reiser seg. Men hvordan er det meningen at man skal bruke de toalettene som spyler i hytt og gevær med bare noen sekunders mellomrom? 

Går inn på toalettet. *Slooooosjjjj*  - jeg  trykker meg mot døren mens dovannet spruter veggimellom.
Tar litt toalettpapir og tørker av ringen. Slipper papiret oppi. *Sloooooosjjjj* - ny runde med vannsprut.
Prøver å henge over toalettet for å slippe å sitte meg på den våte ringen. *Sloooosjjj*.
Legger litt toalettpapir under for å ta unna det verste av vannet og våger meg nedpå. *Slooooosjjjj* - spretter unna i panikk og unngår såvidt å spyles ned av dovann som folk har gjort det meste i. 

Den eneste løsningen jeg har funnet så langt er å gå og finne et godt gammeldags toalett som venter tålmodig på at brukeren trykker på knappen selv. Men det virker jo som om *sloooosjjjj* er selve fremtiden innen doteknologi, så hva er trikset for å slippe å bli *slooosjjet*? Ingen kvinne rekker da sitt ærend på 10-15 sekunder, så hva gjør man da? Trenger vi flere kvinnelige rørleggere for å unngå slike oppfinnelser som dette? Jeg kan kanskje se for meg hvordan det kan virke lurt fra manneperspektiv, meen? 

Anonymkode: 075f6...464

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvordan det kan virke lurt fra manneperspektiv,

Vi menn må også sitte for å bæsje. Kanskje det er en feil ved disse doene? 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kvinne rekker da sitt ærend på 10-15 sekunder, så hva gjør man da? Anonymkode: 075f6...464

Det er egentlig laget for små kjappinger i asia?  Jeg holder meg helt unna de toalettene. Liker ikke å bli slooosjet. :( 

Anonymkode: 76c6b...707

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, stan said:

Kanskje det er en feil ved disse doene? 

Det skulle man nesten tro, i hvert fall de på Gardermoen. Det slooosjer jo så snart man går inn døra, og det nytter ikke å tørke opp sølet for da sloosjer det igjen. Det virker også som de slooosjer automatisk når man prøver å sette seg ned. Heldigvis finnes det normale toaletter i den gamle terminalbygningen, men den dagen de byttes ut med slooosjere blir til og med flytoalettene å foretrekke. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle man nesten tro, i hvert fall de på Gardermoen. Det slooosjer jo så snart man går inn døra, og det nytter ikke å tørke opp sølet for da sloosjer det igjen. Det virker også som de slooosjer automatisk når man prøver å sette seg ned. Heldigvis finnes det normale toaletter i den gamle terminalbygningen, men den dagen de byttes ut med slooosjere blir til og med flytoalettene å foretrekke. 

Jeg tipper det er gjort for å redusere rengjøringsbehovet. Når toalettene nærmest spyler bort de som forsøker å bruke dem blir det ikke mye behov for renhold :fnise:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, stan skrev:

Jeg tipper det er gjort for å redusere rengjøringsbehovet. Når toalettene nærmest spyler bort de som forsøker å bruke dem blir det ikke mye behov for renhold :fnise:

Bortsett fra, selvsagt, når noen blir "slooosjjjjet" (herlig ord!) midt i ærendet sitt, og skvetter opp før de får stoppet strålen ... 

Anonymkode: 9b955...522

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lo ganske godt av denne tråden, men det er faktisk et problem. Mange toaletter spyler plutselig når du sitter, og brått er stumpen rengjort for deg, liksom (med dovann som man ikke har lyst til å tenke på hva er i).

Men jeg synes også det er et problem med disse som spyler når du reiser deg. Det er ikke sjans for å rekke å lukke lokket, så da slynges bare dovann og tiss og bæsj og det som er rundt i rommet. Virker ganske bakvendt, når man vet hvor langt toalettet sender alle disse bakteriene. Eller er det kanskje et forsøk på å motvirke hysteriet rundt bakterier som enkelte lider av? :klo:

For ikke å snakke om: hvordan i huleste får man til å spyle ned når man vil? Altså, om man kommer inn og toalettet ikke har spylt skikkelig etter sistemann, eller når en "sloooosj" ikke holder etter en selv? For det er faktisk også et problem, men disse toalettene ser jo ut til å ha sin egen vilje, og spyler som de selv vil.

Det er dukket opp et slikt toalett på min utdanningsinstitusjon nå, og jeg går heller noen hundre meter ekstra for å få gjort mitt. Heldigvis er det så mange toaletter på campus at jeg nok er ferdig utdannet før de har byttet ut alle.

Anonymkode: 009b5...a0a

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

hvordan i huleste får man til å spyle ned når man vil? Altså, om man kommer inn og toalettet ikke har spylt skikkelig etter sistemann, eller når en "sloooosj" ikke holder etter en selv? For det er faktisk også et problem, men disse toalettene ser jo ut til å ha sin egen vilje, og spyler som de selv vil.

Anonymkode: 009b5...a0a

Prøve å tørke av ringen pleier å være en garantist for slooosjing i hvert fall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...