Gå til innhold

Produktkjøp: Hjemme med personlig veiledning vs. parfymeri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg nå har bestemt meg for å satse 100% på en fremtid med Mary Kay som inntektskilde og aldri mer kjedelig kontorjobb fra åtte til fire, så vil jeg spørre dere damer her inne et spørsmål som har med konseptet til MK å gjøre.

Hva synes dere om et selskap som lar dere prøve produktene der de skal brukes, nemlig i ansiktet, i stedet for å kjenne på dem på håndbaken? Og atpåtil har man 100 % fornøydhetsgaranti med pengene tilbake dersom det viser seg at man ikke tåler dem. Gir ikke det ganske mye trygghet når det gjelder å handle hudpleie og kosmetikk?

Nå er ikke dette et reklamejippo for meg som konsulent, men rett og slett et spørsmål til alle dere som er opptatt av slike ting og sikkert har handlet en del som blir stående urørt i skapet... (har vi ikke alle gjort det?)

Kanskje jeg kan bruke svarene deres i min egen markedsføring også når jeg skal booke kurs med mine potensielle nye kunder..... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva synes dere om et selskap som lar dere prøve produktene der de skal brukes, nemlig i ansiktet, i stedet for å kjenne på dem på håndbaken? Og atpåtil har man 100 % fornøydhetsgaranti med pengene tilbake dersom det viser seg at man ikke tåler dem. Gir ikke det ganske mye trygghet når det gjelder å handle hudpleie og kosmetikk?

Jo, alt det der høres bra ut, men for meg blir det helt uinteressant når det er snakk om Mary Kay produkter.

Skrevet

Hvorfor det Xavia? Tåler du dem ikke, eller?

Skrevet

hmm.. jeg ser mange har vært innom denne tråden, men bare én har svart noe.

har dere ingen meninger om hvorvidt det er greit å kunne prøve produktene direkte der og da i ansiktet, eller om det er like greit eller bedre å bare kjøpe utfra damen bak disken sine råd?

Og pengene tilbake-garantien - spiller ikke det noen rolle heller?

Er dere kanskje redd for at jeg skal PM'e dere med fule salgstriks hvis dere svarer? Det lover jeg å ikke gjøre - det er ikke sånn vi jobber :wink:

Skrevet

Det er fint det, men man merker vel først effekten når man har prøvd produktet noen ganger. Så det er vanskelig å avgjøre der og da om det er et bomkjøp :) Men det er klart bedre enn ikke å prøve i det hele tatt.

Skrevet
har dere ingen meninger om hvorvidt det er greit å kunne prøve produktene direkte der og da i ansiktet' date=' eller om det er like greit eller bedre å bare kjøpe utfra damen bak disken sine råd? [/quote']

Joda, det er fint å kunne prøve produktene, men ikke nødvendigvis et salgs argument for meg.

Er fint det og`. Men hadde ikke vært avgjørende for om jeg hadde kjøpt produktene.

Hehehe..nei, er ikke redd for det. :wink:

Jeg har vært en del på homepartys og jeg ser på det som en hyggelig sammenkomst med venninner. Jeg har aldri forsøkt Mary Kay produkter. Min mor var på et sånt party for en stund siden og kjøpte et eller annet "vidunder" produkt, men det gav ingen virkning på henne. Hun kunne jo da sikkert fått penger tilbake, men det er det som er med mange homepartys, det blir litt mye "styr". Jeg vet ikke hvordan betalingen er med dine varer er, men når jeg har vært på party så synest jeg ofte det kan bli så mye "greier" med å betale til vertinnen og så skal hun levere ut produkter. Da er det enklere å bestille produkter direkte på nett eller gå rett innom parfymeri/hudpleier og få kjøpt produktene der og da.

Skrevet

Personlig service hjemme i sin egen stue høres jo kjempeflott ut. Desverre må jeg inrømme at jeg ikke har sansen for homeparty kosmetikk, det være seg mary kay eller oriflame... :-?

Jeg tviler ikke på at produktene er bra, men når jeg kjøper kosmetikk/hudpleieprodukter så betaler jeg også for følelsen av luksus det gir meg å bruke velrennomerte produkter fra anerkjente motehus/hudpleiefirmaer.

Den følelsen får jeg ikke av homeparty, så for meg er det uaktuelt.

Men send gjerne en Clinique eller Estee Lauder konsulent hjem til stuen min anyday! :ler:

Skrevet
eller om det er like greit eller bedre å bare kjøpe utfra damen bak disken sine råd?  

De aller fleste tror jeg da får prøver med seg hjem, så man kan prøve i ro og fred, og også prøve produktet flere ganger. Det gjør i alle fall jeg.

Hvorfor jeg ikke ville være interessert i Mary Kay er todelt.

Den ene grunnen er at jeg har lite sans for noen slags produkter, som ikke kan selges i vanlige butikker.

Den andre grunnen er at jeg generelt har hørt endel negativt om produktene. Jeg alltid har hatt en følelelse at dette er produkter for "Den eldre garde". Spør meg ikke hvorfor....Det er bare det inntrykket jeg har av MK produktene.

Så et spørsmål til deg...Disse produktene fra Mary Kay, hva slags pris ligger de på egentlig, for en bra foundation, lipgloss og feks en god dagkrem?

Skrevet
Personlig service hjemme i sin egen stue høres jo kjempeflott ut. Desverre må jeg inrømme at jeg ikke har sansen for homeparty kosmetikk, det være seg mary kay eller oriflame... :-?  

Jeg tviler ikke på at produktene er bra, men når jeg kjøper kosmetikk/hudpleieprodukter så betaler jeg også for følelsen av luksus det gir meg å bruke velrennomerte produkter fra anerkjente motehus/hudpleiefirmaer.

Men send gjerne en Clinique eller Estee Lauder konsulent hjem til stuen min anyday! :ler:

Hehe - nå er faktisk Mary Kay markedsledende i USA for tolvte året på rad, og damene har høy status der borte, så fremt de har kommet så langt på sin karrierestige at de går rundt i sine røde jakker eller kjører i sine lyserøde Cadilaccer, slik at de synes.

Det tar nok noen år før vi kommer så langt her hjemme, og i mellomtiden blir vi altså sammenlignet med Oriflame.... sukk :wink: Det kan ikke sammenlignes overhodet, og MK er også helt i teten når det gjelder ny forskning og alt mulig... grunnen til at fruen selv valgte denne markedsføringsformen var for å gi kvinner en mulighet til å gjøre karriere på egne premisser og uten å ofre familien.

Skrevet
når jeg kjøper kosmetikk/hudpleieprodukter så betaler jeg også for følelsen av luksus det gir meg å bruke velrennomerte produkter fra anerkjente motehus/hudpleiefirmaer.

Som jeg skulle sagt det selv. :sjarmor:

Skrevet
Hehe - nå er faktisk Mary Kay markedsledende i USA for tolvte året på rad,

Men, hvis disse produktene er så fantastiske, og de gjør det så bra i USA (Mitt favorittland...*kremt*), jo, hvorfor ekspanderer de ikke?

Hvorfor ønsker de ikke å selge produktene sine i flotte parfymerer, og dermed tjene enda mer penger?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har heller ikke sansen for produkter jeg kun får kjøpt på homeparty.

Pengene tilbake-garanti er jo greit, men å prøve produktene i ansiktet èn gang vil neppe gi et bra nok inntrykk av om produktet virkelig passer for en eller ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mary Kay er nok en favoritt blant Amerikas husmødre. Det burde være mer enn nok info. for å styre unna produktene.

Jeg har vært på Mary Kay Party og det var bare et eneste stort kaklende hønsehus. Det var nesten så jeg fikk lyst til å kjøpe noe bare for å få vertinnen til å roe seg ned :o

Mary Kay blir for meg som å handle på TV-Shop. Produktene har noe billig og simpelt over seg. Dessuten blir Mary Kay "konsulentene" trenet til å snakke nedsettende om andre produkter og målet er å gjøre kundene "avhengige" av Mary Kay.

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Jeg ville nok ikke begynt å handle mine hudpleieprodukter via homeparties være det oriflame eller MK. Det er ikke fordi jeg tror at disse produktene nødvendigvis er dårligere enn andre, men mer fordi jeg ikke liker kjøpepresset i slike sammenhenger, samt at det er tungvint når man ev. skal handle mer. Pengene tilbakegarantier har vel i prinsippet lite betydning siden jeg sannsynligvis ikke ville ta meg bryet med å klage så samt jeg ikke har handlet for "enorme" summer.

I tillegg er utvalget av produkter i en sånn sammenheng også viktig. F.eks. vil ikke MK ha et utvalg som passer alle og enhver. Konsistens, farge etc varierer fra merker til merker. Jeg LIKER å ha MYE å VELGE i.

At man får mulighet til å prøve produktene på huden har ingen betydning. Skal jeg ha noe i parfymeri som jeg ønsker å prøve før jeg kjøper så ber jeg om prøve. Har de ikke ber jeg om at de lager en. Bruker ikke være noe problem:)

Og helt til slutt, generelt kunnskapsnivå innen hudpleie og sminke er nødvendigvis ikke bedre hos homepartykonsulentene enn hos parfymeriansatte.....

Skrevet

Jo, å prøve produktene selv høres interessant ut. Men personlig er jeg skeptisk til merker som ikke selges i butikkene og min erfaring (uten å ha prøvd akkurat dette merket, men flere andre) er at kvaliteten på slike produkter er svært varierende. Så jeg ville heller kjøpe noe jeg vet virker i et parfymeri enn å kjøpe noe jeg ikke aner hva er hjemme hos meg selv. Forøvrig får man jo prøver på produkter i parfymerier, så man kan prøve det i ansiktet eller hvor det skulle være der også. Samtidig er jeg enig med andre her at slike homeparties ikke er min stil, og jeg tror kjøpepresset er stort.

Skrevet

Synes også fort det bli litt kjøpepress på homepartyer. Vil jo gjerne kjøpe iallfall en liten ting for å være høflig. Iallfall tenker jeg sånn...

Å prøve produktet på huden kan man også gjøre på parfymeri. Produkter jeg handler på nett, har jeg gjerne først prøvd i hudpleiesalonger o.l Pengene tilbake er selvsagt fint, men denne ordningen hadde nok ikke vært til dersom alle sendte tilbake det de var misfornøyd med. Er jo litt styr å returnere også, men det er kanskje bare jeg som er lat.

Og i tillegg tror jeg ikke at et merke har alle de beste produktene for hver hudtype. Derfor føler jeg meg "sikrere" på parfymeri, fordi der blir du anbefalt forskjellige merker, og jeg vet at ekspeditøren ikke er ute etter å selge et spesielt merke.

Men til Mysan, så har jeg en teori. Når noen henger på et velvære, klær og kosmetikkforum er man nok mer enn normalt opptatt av denslags og er kanskje mer opptatt at gode produkter og merkevarer? Terskelen for å kjøpe på home party blir vel da tilsvarende høyere. Kjenner mange som sikkert synes dette er helt topp, så kanskje du vør ta svarene våre med en klype salt? Eller, vet ikke jeg, dette blir selvsagt bare synsing.

Skrevet
Kanskje jeg kan bruke svarene deres i min egen markedsføring også når jeg skal booke kurs med mine potensielle nye kunder..... :P

Er det noen av svarene som kan brukes?

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Var på MK party i går, og handlet ingen ting.

Synes hele konseptet var litt for "kunstig" for meg. Det jeg liker med å handle i et parfymeri er at jeg får pratet alene med ekspeditrisen, og kan spørre om alt jeg lurer på.

For meg var det veldig "unaturlig" å sitte med et lite rosa speil i ring sammen med endel andre jenter og prøve produktene. MK konsulenten nikket og smilte, "var ikke dette supert", og alle jattet med.

Det kan godt hende at produktene er bra, men jeg har allerede funnet de produktene som passer meg.

Det som var pussig å se, var at de jentene som i utgangspunktet var minst "freshe" og ikke hadde noe forhold til make-up var de som handlet mest.....

Om jeg ska gi deg noen tips basert på hva jeg så i går, så må det være å prøve å være litt mer naturlig. Der hun stod i sin blå drakt (fordi hun var en eller annen type selger), blonde hår og masse sminke, ble det VELDIG amerikansk. Og når hun pratet hørtes det veldig unaturlig ut, som om hun hadde pugget akkuratt hva hun skulle si. I tillegg kunne hun kommet med mere tips om sminking, ikke bare rens og fukt av huden. At hun i tillegg brukte en evighet på å "bestille" med en og en, gjorde at når det var gått 1,5 t var jeg helt uinteressert i å kjøpe noe som helst.

Men uansett, Lykke til.

Skrevet

Hvorfor jeg ikke vil kjøpe kosmetikk og hudpeie på homeparty:

. Jeg innbiller meg at selgeren kun er trent på det produktet hun selger og derfor ikke kan gi meg alternativer basert på min hudtype (unnskyld Mysan!).

. Jeg liker best å få med prøver hjem og sjekke ut hvordan sminken sitter /hudkremen funker over tid (mer enn to timer).

. Jeg vil ha med meg produktet der og da. Ikke bestille og få levert senere.

. Jeg innbiller meg (sikkert uten grunn) at produktene er dårligere enn de du får kjøpt hos en hudpleier.

Så hvis du får gjort noe med disse tingene så kanskje jeg kommer til å kjøpe fra homeparty en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...