Gå til innhold

Tørke dundyne i tørketrommel

male32

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vasket dynen min. På både vaskemaskin og tørketrommel har jeg et eget program for sengeteppe. Brukte jo selvfølgelig det.

La den i tørketrommel med to tørkeballer, og satt på sengeteppe. Da visste den på tid 4:50. Altså nesten 5 timer.
Jeg satt den i gang, og så etter et par timer stopper den fordi den "tror" at dyna er tørr. Jeg tok den ut og ristet den litt. Er forsatt våt på den ene siden. Hvis jeg bruker sengeteppe-programmet stopper bare maskinen igjen. Så derfor har jeg satt på time-drying.

Hvor lang tid vil det ta sånn ca? Vil jeg kjenne på den at den er helt tørr, eller kan det være fukt inni igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har en som tisser på seg på natta og vi vasker dyner flere ganger i uka. Min erfaring er at du må tørke dyna alene for å få den tørr. Ellers så tørker den fint over natta på badet.

Anonymkode: 1b0bc...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å kjøre den først på lengste programmet på tørketrommelen for så å sette den på «manuell tid» Kjører den iallefall 5-6 x 30 min. 

Anonymkode: d6c94...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar sin tid. Dunputer som jo er mye mindre enn en dyne, men også tykkere, tar glatt + 2 timer.

Anonymkode: ad9a2...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørket den i  6 timer nå. Kjentes tørr ut, så tar sjansen på den er helt tørr. Et problem er at det er veldig lytt her, og tørketrommelen min bråker veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, male32 skrev:

Jeg har tørket den i  6 timer nå. Kjentes tørr ut, så tar sjansen på den er helt tørr. Et problem er at det er veldig lytt her, og tørketrommelen min bråker veldig.

Du kjenner om den er myk og dunlett eller fremdeles har klumper inni. Om den kjennes klumpete er den ikke helt tørr enda. 

Anonymkode: 99cce...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...