Gå til innhold

Hvilken av disse byene synes du er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har vært i noen av disse byene: Roma, Barcelona, Berlin, London, Paris, Amsterdam hvilken by synes du/dere er best? Mtp shopping, severdigheter, transport, lokalbefolkning, vær, mat, museer, parker eller andre ting?

Anonymkode: 746fa...993

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har besøkt alle byene bortsett fra Berlin.  London og Barcelona er mine favoritter

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Rangeringen min er ca slik:

Roma
Paris
Barcelona
London
Amsterdam
Berlin

Dog kan svaret endre seg litt basert på individuelle preferanser. F.eks. er Barcelona den eneste byen med strand, Amsterdam er den enkleste å nå med tog fra Norge, Paris og Barcelona har uten tvil best mat, London er den enkleste for en kort tur fredag til søndag osv. 

Du spurte om  shopping, severdigheter, transport, lokalbefolkning, vær, mat, museer, parker.

London har vel best parker, museer og transportmuligheter, men klart verst lokalbefolkning, vær og mat. 
Berlin har jeg aldri likt, og forsøker å aldri dra dit.
Roma har vel best vær for året som helhet, men Barcelona er best midt på sommeren. Både Roma og Barcelona har åpenbart noen flotte severdigheter, av helt forskjellige grunner.
Paris synes jeg er nest best på nesten alt, bortsett fra at været kan være skikkelig dårlig.

Amsterdam er koselig nok, men jeg synes du har andre byer på listen som er bedre. Av disse byene har Amsterdam den dyreste ervicenæringen (hotell, restaurant, cafe).

Skrevet

Amsterdam
Barcelona
Roma

Resten skiller seg ikke ut noe særlig og var for meg kjedelig.
Paris skiller seg litt ut, men maken til blærete og arrogante folk skal man se langt etter.
Og London har jeg egentlig aldri sett det store med, vært der en gang, ser ikke poenget med å reise dit igjen.

Gjest HanenIFlokken
Skrevet

London har blitt fryktelig dyrt de siste årene syns jeg :)

Skrevet

Jeg har vært i London, Paris, Amsterdam og Berlin.

London er min soleklare favoritt, her har du alt. Masse shopping, store severdigheter flotte parker.

Synes og Amsterdam er en flott by, særlig byens historiske sentrum er kjempekoslig. Dog har jeg inntrykk av et trafikalt kaos i byens historiske sentrum.

I Paris var jeg 3 dager likte meg ikke, var selvsagt kult å besøke slik som Eifeltårnet og andre berømte severdigheter. Kan ikke fransk og synes det var vannskelig å gjøre seg forstått på engelsk. Er dog 28 år siden jeg var i Paris, så mulig det er lettere med språket idag enn det var den gang.

Berlin har jeg kun en kveld og en overnatting og grunnet en stor festival så var det totalt kaos. Hadde og inntrykk av at byen var en eneste stor byggeplass. Så hadde ikke en veldig god opplevelse. Skal tilbake nå i august i forbindelse med EM i friidrett og håper jeg får et bedre inntrykk av byen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Paris og Barcelona:hjerte:

Anonymkode: f2dca...c9f

Skrevet

London har topp shopping og er et mekka for de som liker show og teater. Dog er det ganske dyrt, og kvaliteten på maten varierer endel. 
Berlin har også bra shopping, det er billig og utelivet er fantastisk. Elsker Berlin ;) (men bor helst i vest). 
Paris er overvurdert synes jeg. 
Har ikke vært i de andre. 

AnonymBruker
Skrevet

For meg ville London vært øverst på lista. Paris i motsatt ende..

Anonymkode: 97ab2...cc7

• 2 uker senere...
Skrevet

Har ikke vært i Berlin, men jeg mislikte London(liker de mindre byene som Manchester,Liverpool etc). Men Barcelona helt klart :)

Skrevet

Amsterdam, London, Barcelona

Skrevet

London, Barcelona og Amsterdam. Men da har jeg ikke tatt hensyn til været. Sier seg selv at Barcelona har bedre klima enn London.  Men I London finner man alt! Shopping,  historie,  museer, teater og shows. Det er lett å ta seg fram der,  pg i motsetning til noen her  så synes jeg det  er lett å finne gode restauranter der. Spiser alltid godt i London, men leser meg opp på restauranter jeg vil besøke. Det er jo et vanvittig godt utvalg av mat fra hele verden! Dessuten synes jeg det er lett å forholde meg til briter. Går man på en lokal pub, er det lett å komme i kontakt med folk. 

Barcelona er vakker, har god mat, strand , museer og flotte bygninger og det er i Spania ❤!

Amsterdam er lett og finne fram i. Der er det koselig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det du spør om men har du vurdert Madrid?

Av de nevnte ville jeg valgt Berlin.

Anonymkode: 0f02c...68b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...