AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 Alt brød jeg kjøper av loff eller grovkorn blir steinhardt etter bare en dag på kjøkkenbenken! (Hele brød, ikke kuttet) Det eneste brødet som ikke blir like hardt med en gang er de ferdig oppskjærte toastbrødene i plast som er mykere og har lengre holdbarhetsdato. Er det vanlig at vanlig brød i papirposer blir steinhardt og uspiselig så fort?! Hvordan kan jeg oppbevare brødet for at det skal holde seg mykt og spisbart lenger? Anonymkode: 54084...c43
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 Skjær opp brødet i butikken og legg det i fryseren når du kommer hjem. Ta bare opp de skivene du skal spise. Dette sparer du penger på også. Anonymkode: 97423...449 4
Brunhilde Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 Jeg oppbevarer brødet i papirposen, men ikke på benken, i brødboks. Brødet holder seg fint da. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #4 Skrevet 29. april 2018 Skifter pose fra papir, til plast samme dag som jeg kjøper det. Holder seg i minst en uke sånn. Anonymkode: 68676...5b9 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #5 Skrevet 29. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt brød jeg kjøper av loff eller grovkorn blir steinhardt etter bare en dag på kjøkkenbenken! (Hele brød, ikke kuttet) Det eneste brødet som ikke blir like hardt med en gang er de ferdig oppskjærte toastbrødene i plast som er mykere og har lengre holdbarhetsdato. Er det vanlig at vanlig brød i papirposer blir steinhardt og uspiselig så fort?! Hvordan kan jeg oppbevare brødet for at det skal holde seg mykt og spisbart lenger? Anonymkode: 54084...c43 Helt vanlig at brød blir steinhardt når det oppbevare i papirpose på benken. Her skjæres brødene opp i skiver, legges i plastposer og taes opp i passelig mengde til hvert måltid. Haster det brukes microens tineprogram eller brødrister med tinefunksjon. På denne måten reduseres også matsvinnet, noe som er ekstra viktig når brødene i all hovedsak kjøpes via Toogoodtogo appen. Anonymkode: 03d75...be4 4
l86 Skrevet 29. april 2018 #6 Skrevet 29. april 2018 Jeg putter brødet i en plastpose, da holder seg helt fint helt til brødet er spist opp. Har jeg det kun i papirposen blir det hardt med en gang. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #9 Skrevet 29. april 2018 Takker så mye! Når jeg var yngre var brødet hos mamma alltid på kjøkkenbenken i papirpose, og det var alltid friskt, men det var jo fordi hun kjøpte brød hver dag også da kanskje... Skal prøve å skjære det opp og putte i plastposer i fryseren neste gang! Anonymkode: 54084...c43
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #10 Skrevet 29. april 2018 putter de i plastpose. Så klart blir brød hardt når det bare ligger på benken i papirpose, den beskytter ingenting. Anonymkode: c997b...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #11 Skrevet 29. april 2018 Du må ha plastikk-brødpose i tillegg til papiret brødet selges i. Desverre. Men et brød jeg kan anbefale er "Kystbrød", selges på Coop. Det er tilsatt omega-3 som gjør at det er mykt og godt i en uke etter kjøp. Jeg skjærer alltid brødet opp i butikken, tar på plastikpose som ligger der i butikken, og på med papirposen Anonymkode: fc049...918
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #13 Skrevet 29. april 2018 Som nevnt over så må både papir og plast til for den optimale holdbarheten. Anonymkode: 0cf6c...75c 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #14 Skrevet 29. april 2018 Vi har brødet i terracotta-krukke på kjøkkenbenken. Den er faktisk helt genial - brødet holder seg lenge og er samtidig sprøtt. Min erfaring er at om man putter brød i plast mister det helt sprøheten og blir mykt og ekkelt. Anonymkode: cda03...811 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #15 Skrevet 29. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takker så mye! Når jeg var yngre var brødet hos mamma alltid på kjøkkenbenken i papirpose, og det var alltid friskt, men det var jo fordi hun kjøpte brød hver dag også da kanskje... Skal prøve å skjære det opp og putte i plastposer i fryseren neste gang! Anonymkode: 54084...c43 Forskjellen kan også komme av inneklimaet. Nå bor vi i tettere og varmere hus enn det de gjorde for få år siden. Anonymkode: 03d75...be4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #16 Skrevet 29. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har brødet i terracotta-krukke på kjøkkenbenken. Den er faktisk helt genial - brødet holder seg lenge og er samtidig sprøtt. Min erfaring er at om man putter brød i plast mister det helt sprøheten og blir mykt og ekkelt. Anonymkode: cda03...811 Om terrakotta krukken din ikke er glassert på innsiden, så skal du være obs på at den kan være en svær grobunn for makterier og mugg. Får du så dette i brødet ditt så går det ut over hele kroppen og flere organer. Terrakotta var veldig populært på 1980 tallet inntil noen ble skikkelig forgiftet da gikk det ut advarsel mot bruk. Anonymkode: 03d75...be4
Forundret.. Skrevet 29. april 2018 #17 Skrevet 29. april 2018 (endret) Jeg bruker alltid å pakke bæreposen rundt brødposen og brødet. Endret 29. april 2018 av Forundret.. 2
The Kavorka Skrevet 29. april 2018 #18 Skrevet 29. april 2018 (endret) Papir trekker til seg fuktighet ja og jeg opplever at brødet blir fortere tørt når det er i papirpose. Jeg er også en av de som legger brød i plastpose med en gang jeg får de hjem. Har de også i en brødboks på benken. Har jo hørt at det ikke er optimalt å oppbevare de i plastpose, men de blir ihvertfall ikke tørre og harde så raskt og kan godt holde seg en ukes tid og mer, som flere her har vært inne på. Endret 29. april 2018 av The Kavorka
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #19 Skrevet 29. april 2018 Papirpose inntil brødet, plastpose utenpå der igjen. Leste jeg ikke noe negativt om mat i plast? Usikker... Anonymkode: 16cab...760
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #20 Skrevet 29. april 2018 Hvorvidt man oppbevarer brød i plastpose eller papirpose er en smakssak. Ja, det blir fortere hardt (i alle fall i skorpen og kanten) hvis det forblir i papirposen. Legger du brødet i plastpose, blir det mykt, også skorpen. Noen mener at et brød med mykt skorpe er ødelagt, noen synes brød med hard skorpe er ødelagt og noen vil kun ha det ferskt, ikke frossent. Det blir litt opp til en selv hva som er «riktig». Anonymkode: ad6f5...6dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå