Gå til innhold

Trenger tips og råd fra datafolk ;)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt om meg... jeg har i grunn vokst opp i en familie hvor data var en viktig ting i vårt hjem. Jeg lærte mye av pappa og av meg selv. Etterhvert som jeg vokser opp, blir andre ting mye viktigere an PC og IT er liksom kun brukt til alminnelige ting.

Nå bor jeg i utlandet og jobber med kundeservis. Men i kundeservis yter vi også enkel data hjelp. Jeg har lagt merke til at mine kollegaer er mye raskere enn meg på tastaturet og de bruker taster mer enn musa. De vet liksom ting som "alle" vet ang data men som er nytt for meg :) Men jeg har lært og utviklet meg og livet blomstrer videre.

men,,,,,

På grunn av min utdannelse som markedsfører samt fordi jeg bor i utlandet, er jeg veldig interessert i jobber som "Digital Markedsfører" for å gjøre samtalen kort... 

-  Fins det noen tips som jeg kan lære for å bli raskere på tastatur? Eller hvordan lærer jeg alle funksjonen igjennom kun tastatur og ikke mus. Sparer mye tid på det... Hvordan ble du eks god med data? Hvordan lære seg div bilde og reg programmer og websider oppdatering og lagring... Altså får ikke satt ord på det ---- men har noen tips om generelt for å bli bedre på data og internet.. Lage, publisere, bli rasker jeg vet ikke, forstå hvordan PV tenker om jeg kan si det slik ;) 

takknemlig for tips

Anonymkode: 71c9e...b48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg touch, det finnes gratis kurs på nettet. For å lære deg kommandofunksjoner (keyboard shortcuts på engelsk) må du lese hjelpen til programvaren du bruker. Skriv ned de du tror du har mest nytte av, så lærer du dem etter hvert.

Anonymkode: 45221...5bf

Skrevet

Venn deg til Ctrl-c og ctrl-v så fort som mulig, det er tastatursnarveien for copy paste. og mestre ctrl-f for å finne ord og uttrykk på nettsider, veldig kjekt når du leter i store artikler etter bestemt informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...