Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 år og sliter enda med uren hud. Huden min får dype kviser som blir til humper. Er ikke synlig gult, men dersom jeg klemmer så kommer det ut talg og svarte prikker. Ofte er det små talgkviser som gjør vondt. 

Stoler ikke på bloggerene sine "amazing" hudprodukter, så spørr heller dere på KG :) 

Videoannonse
Annonse
Gjest zoyah24
Skrevet

Vis du sliter med uren hud så synes jeg du burde prøve ut yoghurt og gurkemeie. Vi bruker dette ofte i India for uren hud/kviser osv. Hjelper utrolig bra også. Bruker dette 2-3 ganger i uka for å få bra resultat og huden blir veldig glatt i tillegg.

Skrevet
1 minutt siden, zoyah24 skrev:

Vis du sliter med uren hud så synes jeg du burde prøve ut yoghurt og gurkemeie. Vi bruker dette ofte i India for uren hud/kviser osv. Hjelper utrolig bra også. Bruker dette 2-3 ganger i uka for å få bra resultat og huden blir veldig glatt i tillegg.

Hvordan gjør jeg det? Hvilke yougurt? Har du bilde eller link? :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs helt på hvordan hudtype du har. Du bør investere en tusenlapp hos hudlege eller hudpleier for å få en hudanalyse, eller finne ut av det selv. Google "how to find my skintype" , og når du har funnet den så google "skincare for acne + hudtypen din"
Ofte bruker folk for sterke produkter så kvisene er en reaksjon på det, eller at man er sensitiv for noen av ingrediensene i det man bruker, som parfyme eller parabener. Google "ingredients to avoid in makeup" "ingredients to avoid in skincare"

Å bruke riktig rens og fuktighetskrem for din hudtype kan være avgjørende.

Uren hud kan også komme av melkeprodukter, om du drikker mye melk ville jeg kuttet det ut et par måneder og sett om det bedret seg.

Anonymkode: 403d2...de4

Gjest zoyah24
Skrevet (endret)
16 timer siden, Tran09 skrev:

Hvordan gjør jeg det? Hvilke yougurt? Har du bilde eller link? :) 

Jeg pleier å ta en spiseskje med naturell yoghurt, en teskje med gurkemeie og blander det i en liten bolle. Vis du vil lage for flere dager så kan du ta ca dobbelt så mye yoghurt og mer gurkemeie, og husk å ta plastfolie over bollen sånn at det ikke tørker ut og legge i kjøleskapet. Ikke ta for mye gurkemeie fordi da vil ansiktet ditt bli gult. 

Ta helst det om natta. La det tørke på ansiktet ditt i ca. 10 minutter og vask av med varmt vann. Det er anbefalt å vakse ansiktet hver dag med kaldt vann siden det lukker porene.

Vis det er noe du lurer på så er det bare å kontakte på melding. :) 

yoghurt-naturell-tine.jpg

Endret av zoyah24
Skrevet

Støtter bruker over om å finne ut hvilken hudtype og hudtilstand du har. Jeg sliter også med lett akne, og har en sensitiv hudtype som fort blir dehydrert. Typiske hudpleieserier for aknehud som baserer seg på fet/kombinasjonshud fungerer derfor heller dårlig. Jeg synes renseolje fungerer fint på min hud, og bruker denne og denne  fra Babor. Så herlig å kjenne at huden ikke er stram, rød og ubehagelig etter rens! Etter det tar jeg på en krem som inneholder mye fukt fra Gatineau. Den er litt på grensen til hva huden min tåler, så jeg er på utkikk etter en ny. I blant kjøper jeg også et ampulle-kit fra Babor hvis jeg skal noe spesielt. Synes denne gir mye fukt, og denne roer ned huden (de har endret noe i formularen, derfor står den som nyhet). 

Skrubb 2 ganger i uken etterfulgt av dyprensmaske eller fuktighetsmaske: 

https://us.babor.com/products/cleansing/59641-cleanse-peel-mask.html

https://www.gatineau.co.uk/skincare/all-products/Aquamemory-High-Hydration-Cream-Mask-1

Kjøper mine produkter hos Kicks eller hos hudpleieren i byen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt til en hudlege når sliter såpass mye. Hadde mye kviser i tenårene, og angrer på at jeg ikke gjorde det. Heldigvis tok p-piller knekken på mine.

Anonymkode: 0ed5e...f33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...