AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #1 Del Skrevet 29. april 2018 Jeg sliter veldig med angst og depresjon for tiden. Orker ikke å snakke med så mange. Så er det en venn jeg hadde i min ungdom som driver å maser veldig på messenger. Tidligere har jeg bare svart kort og høflig, men no tar det helt av og han tar ikke hintet selv om jeg ikke svarer. Noen tips om hvordan jeg kan stoppe han uten at jeg trenger å tegne og forklare? Anonymkode: 3424e...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #2 Del Skrevet 29. april 2018 Skru av varsler for samtalen med han. Eventuelt blokker. Anonymkode: 6093e...46a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #3 Del Skrevet 29. april 2018 Hei. Var litt treig å svare, men jeg har ganske mye som skjer i livet mitt og har ikke så mye tid og ork til messenger for tiden. Om du skriver mens jeg er avlogget så skal jeg prøve å svare senere, men det kan være at du ikke får svar før det har gått noen måneder, i verste fall. Eller om du ikke vil ha kontakt: Hei. Var litt treig å svare, men jeg har ganske mye som skjer i livet mitt og har ikke tid og ork til messenger for tiden. Sorry, men jeg kommer nok ikke til å være logget på fremover. Var hyggelig å prate med deg, håper du får det fint fremover Så laster du ned Discord og adder bare de du faktisk vil snakke med, om noen. Eller er i konstant usynligmodus Anonymkode: 8811a...0e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #4 Del Skrevet 29. april 2018 Bare ignorer, eller skriv "Hei! Ser at du har skrevet til meg men jeg har mye å gjøre for tiden og må nesten komme tilbake til deg når stresset har lagt seg litt" og maser han mere da så ignorer Anonymkode: b521a...936 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #5 Del Skrevet 29. april 2018 Trykk på «ignoner meldingen» Anonymkode: 7c65b...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 29. april 2018 #6 Del Skrevet 29. april 2018 Du kan endre innstillinger for chat. Slik at du er frakoblet for denne personen. At du er frakoblet betyr ikke at personen ikke kan sende meldinger til deg. Men dersom personen pleier å skrive til deg når du er pålogget, så kan det jo hende at personen avventer litt. I tillegg så ser det ut som du da ikke har vært på messenger dersom du ikke orker å svare. Man skal ikke trenge å forklare seg om hvorfor man ikke svarer. Det kommer selvfølgelig gjerne litt an på hvem det er. Er det en av dine nærmeste, så ville de sikkert begynt å lure om du ikke svarte noe eller sa på en kort og grei måte at du kommer til å være utilgjengelig en stund. Er dette en mer perifer bekjent så skal du ikke behøve å forklare deg. Hva med å faktisk ikke svare? Eller vente noen dager før du svarer. Slik ikke personen tror du alltid er tilgjengelig. Og så lenge du ikke trykker inn på chatten, så får ikke personen opp at du har lest meldingen. Men selvfølgelig, du får ikke lest alt som står uten å trykke inn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #7 Del Skrevet 29. april 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sliter veldig med angst og depresjon for tiden. Orker ikke å snakke med så mange. Så er det en venn jeg hadde i min ungdom som driver å maser veldig på messenger. Tidligere har jeg bare svart kort og høflig, men no tar det helt av og han tar ikke hintet selv om jeg ikke svarer. Noen tips om hvordan jeg kan stoppe han uten at jeg trenger å tegne og forklare? Anonymkode: 3424e...78a Si det som det er og vær ærlig. Eller bare ikke åpne meldingene hans; han vil likevel se du stadig vekk logger inn og ut uansett. Skru av chatten skrur den av for alle. Anonymkode: b525e...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #8 Del Skrevet 29. april 2018 Hvorfor ikke bare si til han at du ikke er interessert i å prate? Anonymkode: 0f5cf...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. april 2018 #9 Del Skrevet 29. april 2018 Hva er det han skriver egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #10 Del Skrevet 29. april 2018 Jeg har blokkert en person. Fikk samboeren min til å teste hvodan det ser ut for den som er blokkert(blokkerte han også for å teste) - og det var for meg ganske åpenbart at man er blokkert - kommer opp en feilmelding fremfor «er ikke på messenger». Men jeg valgte nå uansett å gjøre det. Anonymkode: 11b87...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #11 Del Skrevet 29. april 2018 Han bare : Hei Hei + kallenavnet han hadde på meg når vi var yngre Kallenavnet mitt Kallenavnet mitt x 2 Kallenavnet og om det går bra med meg Ringer fra messenger kallenavn Om jeg kan gjøre han en tjeneste + masse spm tegn. Jeg vet at han strever og samtalene kommer det ikke så mye ut av enn at han bare vil klage, noen ganger kan han være litt morsom. Jeg har litt vondt av han, men pga min egen situasjon (som jeg har såvidt forklart han før, men som jeg ikke vil si noe om igjen) så orker jeg ikke å snakke med han, for det er egentlig bare stress. Jeg skvetter litt til hver gang det plinger og kallenavnet mitt kommer opp. Jeg føler det blir litt drastisk å blokkere han også, tenker jeg må si noe kort og greit og hvis han da ikke tar hintet, -da blokkerer jeg. Men klarer ikke helt å vite hva lurt jeg kan si. Som sagt jeg orker ikke å si så mye om min situasjon for det kan sette i gang en samtale og det blir bare enda mer stress. Ts. Anonymkode: 3424e...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #12 Del Skrevet 29. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Trykk på «ignoner meldingen» Anonymkode: 7c65b...366 Hva skje da? Hva får han opp? Anonymkode: 3424e...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #13 Del Skrevet 29. april 2018 "hei, jeg har det ikke bra for tiden og orker ikke prates på en stund. Beklager dette men må ta var på meg selv og da trenger jeg å ikke prate med så mye og ofte med folk på messenger. Jeg blir bare stressa for tiden om folk tar kontakt. Jeg trenger fred og ro og alenetid for å bli bedre. Så blir dessverre stille herfra en stund nå. Håper du ikke tar det ille opp. Vet jo du også har ditt. Men akkurat nå må jeg sette min egen helse først av alt. Tar kontakt når jeg føler meg bedre. Ta vare på deg selv så lenge. " Om han er riktig navla vil han godta dette. Om ikke kan du jo blokkere ja. Hm. Sitter ikke på noe fasit altså. Bare ett forslag som tar vare på deg, ikke lager drama og heller ikke sårer ham. Jeg vet jo ikke om du vil ha kontakt senere... Men ikke så viktig syns jeg. Den praten kan du ev ta på ett tidspunkt du selv føler deg bedre og mer på plass, tenker jeg.. Anonymkode: c9587...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #14 Del Skrevet 29. april 2018 Hm.. ser nå du ikke vil skrive om egen helse.. sorry. Men det trenger som du ser iallefall ikke føre til diskusjon. Og det er jo ikke noe å diskutere. Du trenger det du trenger. Tenkte bare det var lettere å si det med helsa og mildere for ham. Anonymkode: c9587...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. april 2018 #15 Del Skrevet 30. april 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skje da? Hva får han opp? Anonymkode: 3424e...78a Ingenting, annet enn at du ikke leser meldingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 30. april 2018 #16 Del Skrevet 30. april 2018 Enten så får du skrive en kort og greit forklarende melding om at du har mye annet å tenke på eller så får du blokkere. Det eneste som skjer er at han vil leke offer og komme med noe Nice guy shit.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå