Gå til innhold

Får man nytt kortnummer når man bestiller nytt kort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt nytt bankkort. Jeg har ikke mistet bankkortet. Men bestilte nytt da det er slitt. Har tidligere, tror jeg, lagt merke til at kortnummer skiftes for hver gang jeg bestiller nytt kort ( men da har også kort blitt sperret) men dette har da vært når kortet har blitt sperret.Nå får jeg snart nytt i posten. Får jeg beholde det gamle kortnnumer?

Skal få tilbakebetalt penger av en nettbutikk. Dette skjer da automatisk til det kortet som er brukt for å bestille pakke. Er da redd for at jeg ikke får igjen pengene mine, siden de nå kanskje skifter kornummeret.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 833b5...345

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, SnoopyBoy skrev:

Jeg har bestilt nytt bankkort. Jeg har ikke mistet bankkortet. Men bestilte nytt da det er slitt. Har tidligere, tror jeg, lagt merke til at kortnummer skiftes for hver gang jeg bestiller nytt kort ( men da har også kort blitt sperret) men dette har da vært når kortet har blitt sperret.Nå får jeg snart nytt i posten. Får jeg beholde det gamle kortnnumer?

Skal få tilbakebetalt penger av en nettbutikk. Dette skjer da automatisk til det kortet som er brukt for å bestille pakke. Er da redd for at jeg ikke får igjen pengene mine, siden de nå kanskje skifter kornummeret.

Jeg har ikke sperret kortet. Det står som aktivt i banken. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Hæ? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei du får ikke nytt kontonummer.

Anonymkode: a8843...3dc

Skrevet

Nytt kortnummer ja. Pengene overføres tilbake til samme konto, uavhengig av kortnummer. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du får nytt kortnummer, ja. Er usikker på om det vil være problematisk med tanke på tilbakebetalingen, det gamle kortnummeret er jo koblet til kontoen. Uansett er det ikke verre enn å vente med å ta i bruk det nye kortet til du har pengene på konto, det gamle deaktiveres ikke før du tar i bruk det nye.

Anonymkode: 7472e...7ee

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

Kort nummer er ett nummer, kontonummer et annet nummer. 

Jeg har fått nye debetkort to ganger siste tiden, da er bankkontonummeret det samme, men det står et tall etter bankkontonummeret som blir høyere for hvert nytt kort du får. 

Visadelen av kortnummeret, det som er preget inn med også en utløpsdato for du nytt ved hvert nytt kort uansett hvorfor du får nytt kort. 

Når du skal få tilbakebetalt så går pengene inn på kontoen kortet er tilknyttet. Det gjorde det her på kredittkortet for få dager siden.

Anonymkode: bf364...953

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

Hæ? 

Seriøst? Jeg svarte på trådtittel. JA du får nytt kortnummer. Uten utredning evt novelle skriving. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, frekvens skrev:

Nytt kortnummer ja. Pengene overføres tilbake til samme konto, uavhengig av kortnummer. 

Fordi jeg snakket med en dame og hun sa at pengene tilbakeoverføres automatisk til det kortet du brukte når du handlet. Men nå får jeg jo nytt kort. Det blir nytt kortnummer, men ar det noe å si? Elle rkommer pengene til ingen da.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SnoopyBoy skrev:

Fordi jeg snakket med en dame og hun sa at pengene tilbakeoverføres automatisk til det kortet du brukte når du handlet. Men nå får jeg jo nytt kort. Det blir nytt kortnummer, men ar det noe å si? Elle rkommer pengene til ingen da.

Det ligger ikke penger inne i kortet..... Kort er knyttet til konto. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort nummer er ett nummer, kontonummer et annet nummer. 

Jeg har fått nye debetkort to ganger siste tiden, da er bankkontonummeret det samme, men det står et tall etter bankkontonummeret som blir høyere for hvert nytt kort du får. 

Visadelen av kortnummeret, det som er preget inn med også en utløpsdato for du nytt ved hvert nytt kort uansett hvorfor du får nytt kort. 

Når du skal få tilbakebetalt så går pengene inn på kontoen kortet er tilknyttet. Det gjorde det her på kredittkortet for få dager siden.

Vil det si at jeg får pengene inn på kontoen min selvom at jeg får nytt kort. ? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger ikke penger inne i kortet..... Kort er knyttet til konto. 

så hva mener du med det? atjeg vil få pengene selv om at jeg får nytt kort?

AnonymBruker
Skrevet

:sulosi:

Skrevet
22 minutter siden, frekvens skrev:

Er dette sant? Da stoler jeg på deg også håper jeg på at jeg får pengene tilbake :)

Skrevet
31 minutter siden, frekvens skrev:

Jeg snakket med dnb og de sa at så lenge du ikke har sperret korttet ditt og det er aktiv vil det fremdeles være aktivit i 30 dage ri etterkant. Vil det si at hvis jeg ikke bruker det nye kort, så vil det gamle fremdeles være aktivt og at jeg derfor vil kunne få tilbakebetalingen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SnoopyBoy said:

Jeg snakket med dnb og de sa at så lenge du ikke har sperret korttet ditt og det er aktiv vil det fremdeles være aktivit i 30 dage ri etterkant. Vil det si at hvis jeg ikke bruker det nye kort, så vil det gamle fremdeles være aktivt og at jeg derfor vil kunne få tilbakebetalingen.

Helt korrekt. Det står også i infoen du får når du får nytt kort og som du er pliktig til å lese 

Anonymkode: e04ce...957

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt korrekt. Det står også i infoen du får når du får nytt kort og som du er pliktig til å lese 

Anonymkode: e04ce...957

Takk så mye. :) Folk begynner veldig ofte å le av meg her inne, men jeg lurer jo bare på ting og da spør jeg.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

Vil det si at jeg får pengene inn på kontoen min selvom at jeg får nytt kort. ? 

Ja, det er ikke vanskeligere enn det.

• Liker 2
Skrevet

Pengene blir overført tilbake til kontoen som pengene kom fra, eventuelt den du velger å oppgi. 

Om selger av en vare vil ha kortnummeret ditt så skal du ikke oppgi det. Det er slikt du bruker i sikre betalingsløsninger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...