Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe noe fra Ebay. Er et spill som jeg byr 270 kr for, men selger spør hva porto er på vist han skal sende det fra England. Hvordan finner man ut av det? Har aldri kjøpt noe fra Ebay før..

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er det jo han som må finne ut,, siden det er han som bor i England, der spillet skal sendes fra. Det burde være en smal sak å finne ut. Han kan bare legge det i en boblekonvolutt og sende det som brev. Sikkert ikke all verden i porto.

Vær oppmerksom på at momsfrigrensen for import/kjøp fra utlandet er på 350,- kr inkludert fraktutgiftene. Overstiger totalsummen 350,- kr må du ut med 25% i moms til den norske stat, pluss et gebyr. Dette kan du muligens omgå ved å få selgeren (en privatperson) til å merke sendingen som "gave". Da kan verdien av sendingen være opptil 1000 kr (sist jeg sjekket var det grensen for gaver).

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Det er det jo han som må finne ut,, siden det er han som bor i England, der spillet skal sendes fra. Det burde være en smal sak å finne ut. Han kan bare legge det i en boblekonvolutt og sende det som brev. Sikkert ikke all verden i porto.

Vær oppmerksom på at momsfrigrensen for import/kjøp fra utlandet er på 350,- kr inkludert fraktutgiftene. Overstiger totalsummen 350,- kr må du ut med 25% i moms til den norske stat, pluss et gebyr.

Hvis selger sender det i boblekonvolutt så ser det bare ut som post mellom to privatpersoner... 

ts, dette må jo HAN vite, ikke du. Det et hans oppgave å finne det ut. 

Anonymkode: 74780...02b

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis selger sender det i boblekonvolutt så ser det bare ut som post mellom to privatpersoner... 

Også da?

Endret av Million
Skrevet
38 minutter siden, Million skrev:

Vær oppmerksom på at momsfrigrensen for import/kjøp fra utlandet er på 350,- kr inkludert fraktutgiftene. Overstiger totalsummen 350,- kr må du ut med 25% i moms til den norske stat, pluss et gebyr. Dette kan du muligens omgå ved å få selgeren (en privatperson) til å merke sendingen som "gave". Da kan verdien av sendingen være opptil 1000 kr (sist jeg sjekket var det grensen for gaver).

Vet du hvor mye ca det vil koste?

Skrevet
4 timer siden, Olepetter skrev:

Vet du hvor mye ca det vil koste?

Nei, jeg har aldri sendt noe fra England,og kjenner ikke porto-nivået der.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Million skrev:

Også da?

Og dermed slipper man hele det tull og toll greiene, men det skjønte ikke du?

AnonymBruker
Skrevet

For en pakke med max. vekt 1 kilo (og verdi mellom £ 20 og £ 50) koster det £ 12.55 for tracked & signed forsendelse

Anonymkode: aacf5...a76

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dermed slipper man hele det tull og toll greiene, men det skjønte ikke du?

Det skriver jeg i innlegg nr to i tråden at jeg skjønner, ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...