Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 100% ufør og pr i dag veldig mye alene. Venner og kjæreste forsvant når jeg ble syk og ufør. Selvfølelsen min er blitt helt elendig på grunn av dette.

Derfor lurer jeg på om det er andre uføre med gladhistorier som kan fortelle hvordan de snudde en vanskelig tid der de var ensomme og alene til å finne ny partner og nye venner? 

Anonymkode: 7c2c7...836

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet også alt, ble veldig deprimert. Mitt største problem var at lidenskapen og hobbyen min, var også jobben min. Når jeg ble så syk at jeg ble ufør så var det ikke mulig å ha det som hverken jobb eller hobby, det var fysisk krevende og kunne bli farlig for helsen min. Det tok tid å komme over. Jeg tok å bladde i hobbyer og kurs i mitt nærområde. Oppdaget at man kunne melde seg opp i kurs i diverse arts and crafts hobby ting, sying, strikking, osv. Tidligere hadde jeg ikke hatt noe interesse for såtnt, men jeg tenkte hvorfor ikke... meldte meg på og møtte så masse koselige mennesker, fikk venner, kaffemøter, ble med i et sosialt miljø igjen, følte jeg blomstret som menneske igjen. Prøv å se hva du kan ha lyst til å drive med, meld deg på ting og oppsøk opplevelser, gå der folk er, om du kan. Det hjelper mye. Jeg utviklet noe jævlig angst så det kostet meg mye å ta de første skrittene, men så angret jeg aldri. Lykke til, dette klarer du. 

Anonymkode: 65371...616

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fikk kjæreste selvom jeg var ufør, vi ble kjent på Tinder fordi jeg ikke kommer meg ut av huset for å sjekke.
Jeg fortalte ikke at jeg var ufør eller syk før vi møttes, og når jeg sa det på slutten av daten syntes han det var leit at jeg var syk, på mine vegne, men at det ikke gjorde noe for han.
At jeg var ufør plagde han ikke, for han foretrakk det over en dame som bare var med venner og festet eller skulle drasse han med på ting hele tiden :P:)

Anonymkode: 03c9d...7f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte mannen min da jeg gikk på AAP og vi giftet oss etter at jeg ble ufør. Har fantastisk kjemi med han og vi har samme hobbyer, så livet sammen går fint.

Etter mange år på AAP følte jeg veldig på at jeg var utenfor, det er mange arbeidsplasser som har mye sosialt. Da jeg ble ufør valgte jeg å ta et semester på høyskole. Ikke et krevende studiet, men jeg kom meg ut to ganger i uka. Fikk dokumentert språkkunnskaper i samme slengen og nå tar jeg noen oversettelsesjobber her og der. Møter ikke så mange gjennom det, men føler meg litt mer levende.

Nå skal vi ha vårt første barn og jeg gleder meg til det!

Anonymkode: e8e51...e6d

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Edie, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...