AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #41 Skrevet 12. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der sier du det. Dette er noe man burde gått bort fra, istedenfor å åpne opp for begge kjønn. Gi folk litt privatliv. På toalettene har man båser, burde vært en selvfølge med det samme for dusjing. Spesielt på skoler hvor man MÅ dusje, i svømmehaller o.l. går man i det minste stort sett frivillig. Anonymkode: f4e0f...d3b Innførsel av fellesdusj for begge (alle ) kjønn er neppe aktuelt siden svært mange til og med har fått problemer med å dusje sammen med samme kjønn. Hvordan oppsto det egentlig? Det var aldri noe vi tenkte på i min oppvekst i alle fall. Anonymkode: 8610d...106
Ginavn Skrevet 12. august 2018 #42 Skrevet 12. august 2018 Nei, takk. Ikke fordi jeg tenker på en hver mann som en mulig voldtektsforbryter, men fordi jeg er sjenert og blyg, og trives best i situasjoner der jeg kan ha tøyet på. Ja til å dusje ALENE
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #43 Skrevet 12. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Innførsel av fellesdusj for begge (alle ) kjønn er neppe aktuelt siden svært mange til og med har fått problemer med å dusje sammen med samme kjønn. Hvordan oppsto det egentlig? Det var aldri noe vi tenkte på i min oppvekst i alle fall. Anonymkode: 8610d...106 Er du så sikker på at ingen av de andre tenkte på det? Jeg mislikte det i hvert fall sterkt, men det var jo ikke noe man turde gi uttrykk for. Takk og pris ingen mobilkameraer den gangen, tør ikke tenke på hvordan det er for de unge i dag. Anonymkode: f4e0f...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #44 Skrevet 12. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du så sikker på at ingen av de andre tenkte på det? Jeg mislikte det i hvert fall sterkt, men det var jo ikke noe man turde gi uttrykk for. Takk og pris ingen mobilkameraer den gangen, tør ikke tenke på hvordan det er for de unge i dag. Anonymkode: f4e0f...d3b Jeg er nå over 60 år, og for mange av oss som bodde i gamle bygårder var det stort bare å ha tilgang til dusj. At vi måtte dele gjorde virkelig ingenting. Det ble faktisk et tema på siste gjensyns-klassefest, dette at så mange er blitt redde for nakenhet (Vi var jo de feministene som sa farvel til BH, og som solte oss toppløse. Nå tåles knapt synet av en tildekket brystvorte!) Med det skjønnhets/ kroppspresset (som man påstår at finnes nå), så burde det vel være viktigere enn noen gang å ha tilgang til å se nakne kropper i det virkelige liv? I stedet sitter folk hjemme og sammenligner seg med instagrambilder og bloggere. Anonymkode: 8610d...106 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #45 Skrevet 12. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er nå over 60 år, og for mange av oss som bodde i gamle bygårder var det stort bare å ha tilgang til dusj. At vi måtte dele gjorde virkelig ingenting. Det ble faktisk et tema på siste gjensyns-klassefest, dette at så mange er blitt redde for nakenhet (Vi var jo de feministene som sa farvel til BH, og som solte oss toppløse. Nå tåles knapt synet av en tildekket brystvorte!) Med det skjønnhets/ kroppspresset (som man påstår at finnes nå), så burde det vel være viktigere enn noen gang å ha tilgang til å se nakne kropper i det virkelige liv? I stedet sitter folk hjemme og sammenligner seg med instagrambilder og bloggere. Anonymkode: 8610d...106 Men man skal ikke ha tilgang til å se kropper der eieren ikke har gitt sitt samtykke. Anonymkode: f4e0f...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #46 Skrevet 12. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nå over 60 år, og for mange av oss som bodde i gamle bygårder var det stort bare å ha tilgang til dusj. At vi måtte dele gjorde virkelig ingenting. Det ble faktisk et tema på siste gjensyns-klassefest, dette at så mange er blitt redde for nakenhet (Vi var jo de feministene som sa farvel til BH, og som solte oss toppløse. Nå tåles knapt synet av en tildekket brystvorte!) Med det skjønnhets/ kroppspresset (som man påstår at finnes nå), så burde det vel være viktigere enn noen gang å ha tilgang til å se nakne kropper i det virkelige liv? I stedet sitter folk hjemme og sammenligner seg med instagrambilder og bloggere. Anonymkode: 8610d...106 Jeg synes det er spesielt at du impliserer at fellesdusj skal være et instrument for tilgang til å se naken kropp. Helt fint det der med selvtillit og ikke sammenligne med det perfekte og sånt , men virkemidlene dine er individfientlige. Som feminismen i sin 60-70 talls form kanskje var? Anonymkode: 7c8b7...d5c 2
kvinneguide Skrevet 12. august 2018 #47 Skrevet 12. august 2018 På 5.8.2018 den 19.54, AnonymBruker skrev: Det er ikke så rart at folk sliter med dårlig selvbilde og er misfornøyd med kroppen sin når det eneste de har å sammenlikne seg med er retusjerte modeller på TV og i reklameblader. Dette argumentet forsto jeg ikke i denne sammenheng. Man sammenligner seg vel gjerne med samme kjønn, og det har man anledning til i kjønnsdelte dusjer i svømmehaller og treningssentre. Hvorfor vil fellesdusj hjelpe på dette? 1
Snabeltann Skrevet 12. august 2018 #48 Skrevet 12. august 2018 Har gjort dette helt utilsiktet! 😄 Badeland på hotell i Sotkamo, Finland. Var et stort dusjeområde, der garderobene og dusjen gikk litt i ett. Garderober og dusjeområde for hvert kjønn i hver sin ende, og felles i midten (også felles sauna)... Var der med familien og hoppet i dusjen og vupps der stod det plutselig både en mann og en dame ved siden av meg. Hadde forvillet meg på felles, men gikk helt uproblematisk. Var jo barnefamilier, eldre, enslige og folk i alle aldre. Hadde ikke kunnet skjedd noe suspekt der, åpent område. vi ler litt av det nå i ettertid. Men tror likevel jeg foretrekker rene kjønnsdelte garderober og dusjer
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #49 Skrevet 12. august 2018 Hadde ikke hatt noe problemer med det da jeg fint skulle ha greid å avseksualisere situasjonen. Anonymkode: ff438...ccd 1
Skiftenøkkel Skrevet 12. august 2018 #50 Skrevet 12. august 2018 Har ikke problemer med det personlig. Desverre er jeg redd tullinger med mobilkamera kan ødelegge. Spesielt blant ungdom. Det kan jo tenkes at slike løsninger på lang sikt kan forbedre folks syn på nakenhet og kropp? Miljøvennlig tror jeg nok det er. lavere byggekostnader, mindre areal å rengjøre og vedlikeholde. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #51 Skrevet 16. august 2018 Jeg forstår ikke problemet. Det er vel ingen som blir trigget til seksuelle overgrep av å dusje? Anonymkode: d86fd...080 2
aksase Skrevet 16. august 2018 #52 Skrevet 16. august 2018 På 9.8.2018 den 18.39, AnonymBruker skrev: Dusjer menn og kvinner nakne sammen på the Well? Anonymkode: 3ff3e...a30 En del av dusjene er felles, ja, men det er jo valgfritt om man vil bruke disse, eller om man vil benytte kjønnsdelte dusjer. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #53 Skrevet 16. august 2018 På 12.8.2018 den 10.19, AnonymBruker skrev: Der sier du det. Dette er noe man burde gått bort fra, istedenfor å åpne opp for begge kjønn. Gi folk litt privatliv. På toalettene har man båser, burde vært en selvfølge med det samme for dusjing. Spesielt på skoler hvor man MÅ dusje, i svømmehaller o.l. går man i det minste stort sett frivillig. Anonymkode: f4e0f...d3b Eller kanskje helt motsatt? Jeg tror at mer naturlig nakenhet ville alminneliggjort kropp og kjønn og hatt mange positive effekter slik som redusert kroppsfokus, bedret selvfølelse, mindre sexpress og mer trivsel. Det er vanskelig å forstå før man har prøvd det, men jeg er et levende eksempel på det. Jeg er ikke fornøyd med kroppen min og min overvekt. Jeg går aldri i kortbukser og bar overkropp. Bortsett fra når jeg er naturist. Har vært på naturistresorts og naturistbading og det er ikke noe sted jeg slapper så av som der, for der er det ingen som bryr seg om kroppen min. Kropp er kropp, den er ikke viktig for naturister. Der kan jeg være meg selv, 100%, uten å trenge å anstrenge meg for å skjule det jeg er misfornøyd med. Fantastisk befriende. Anonymkode: 66b9c...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #54 Skrevet 16. august 2018 På 5.8.2018 den 20.48, Gjest making.a.mess skrev: En kvinne i dusj med ti fremmede menn ville vært redd. Med rette. En mann som er i en dusj med ti nakne damer vil tro at han plutselig har havnet i yndlingsdrømmen sin. Hadde egentlig følt det mer ukomfortabelt å være alene med en mann. Det skulle vel litt til for at ti menn gikk sammen om å voldta en kvinne i en fellesdusj? Anonymkode: 9667a...66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå