Gå til innhold

Rulleskøyter til 9 åring, hvilken modell er tryggest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring/kunnskap om rulleskøyter til barn? Til ute-bruk..

Innbilder meg at det er lettere å bremse med Inline rolleskates enn med side-by-side roller-skates? 

Anonymkode: 9e245...7bf

Skrevet

Inlines *har* brems, det har ikke side-by-sides, som bare har en knott foran.
Inlines går fortere enn side-by-sides pga utformingen på hjulene.
Skadepotensialet er større på Inlines enn på side-by-sides, hvis asfalten er jevn, pga hastighet og nedoverbakke.

Hadde selv begge deler som barn, nå hadde side-by-side skøytene mine plasthjul og var helt begredelige å gå på med mindre asfalten var helt ny, så de fungerte bedre til hallbruk.
Inlineskøytene brukte jeg mye, såpass at jeg måtte bytte både hjul og brems på dem en gang. Jeg bremset med bakbremsen som satt på venstre skøyte, men mange jeg kjente brukte hjulbrems, altså de satte den ene skøyta vannrett bak den andre for å dempe farten i nedoverbakke. Den teknikken er litt vanskelig, og sliter noe jævlig på hjulene, men det kommer helt an på hva man foretrekker og tør å lære seg.

Beskyttelse var alfa og omega. Håndleddbeskyttere, potensielt albuebeskyttere om ungen er klønete eller har dårlig balanse, og knebeskyttere er et must. Hjelm er første bud. Ingen hjelm, ingen skøyting.

Gjest Reputation
Skrevet

Ikke kjøp skøyter hum kam vokse inn i heller. De skal sitte godt på foten for å støtte ankelen

AnonymBruker
Skrevet

Finnes side by side rulleskøyter enda? Er det poppulært da? De går jo tregere, så med mindre det er inn igjen hadde jeg ikkje kjøpt det til mitt barn for jeg tenker det ikke ville klart og holdt følge med de andre på slike rulleskøyter. 

Min femåring bruker inline skøyter

Anonymkode: 20942...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...