Gå til innhold

Svindel? Noen som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk brev fra Collector bank, et inkassovarsel for en ubetalt regning på 2.500 kroner. Fakturaen gjelder SMS voucher hos Payground.

Jeg aner ikke hva dette er. Har selvfølgelig sendt mail til Collector bank, og regner med å få svar derfra. Lurer bare på om noen her har opplevd noe lignende?

Anonymkode: be79a...da3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med PayGround og be om en redegjørelse på hva beløpet gjelder.

Anonymkode: a844f...40c

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg blitt veldig mistenksom, ja, og lurt på om dette er første tegn på identitetstyveri. Jeg er utrolig forsiktig og var på sånt på nettet, og leverer aldri fra meg personlige opplysninger i undersøkelser etc eller på nettsider jeg synes lukter litt muffens.

Dette bør du nøste opp i skikkelig. Sjekk om de evt kan ha tatt feil av deg og en annen med samme navn men annen fødselsdato f.eks., om det kanskje finnes to av dere i samme by eller hva. Det kan jo også hende at tilfeldighetene vil ha det slik at det finnes to stk "Anne Larsen", personer som er født samme dag som deg og med samme navn. Sjekk det ved å søke litt rundt i telefonkataloger på nett og sånn, og se om du finner en som kan bli forvekslet med deg og omvendt?

Anonymkode: 1d782...64e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk brev fra Collector bank, et inkassovarsel for en ubetalt regning på 2.500 kroner. Fakturaen gjelder SMS voucher hos Payground.

Jeg aner ikke hva dette er. Har selvfølgelig sendt mail til Collector bank, og regner med å få svar derfra. Lurer bare på om noen her har opplevd noe lignende?

Håper du har bestridt kravet? Du bør også sende en henvendelse til ditt telefonselskap og legge ved fakturaen du har fått tilsendt. De her nok langt mer erfaring enn det folk her inne kan ha. Spør dem også om du bør sperre og bytte telefonnummer, slik at du ikke risikerer å få flere tilsvarende fakturaer.

Anonymkode: ede93...00d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med PayGround og be om en redegjørelse på hva beløpet gjelder.

Anonymkode: a844f...40c

Takk for innspill. Har gjort dette nå.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg blitt veldig mistenksom, ja, og lurt på om dette er første tegn på identitetstyveri. Jeg er utrolig forsiktig og var på sånt på nettet, og leverer aldri fra meg personlige opplysninger i undersøkelser etc eller på nettsider jeg synes lukter litt muffens.

Dette bør du nøste opp i skikkelig. Sjekk om de evt kan ha tatt feil av deg og en annen med samme navn men annen fødselsdato f.eks., om det kanskje finnes to av dere i samme by eller hva. Det kan jo også hende at tilfeldighetene vil ha det slik at det finnes to stk "Anne Larsen", personer som er født samme dag som deg og med samme navn. Sjekk det ved å søke litt rundt i telefonkataloger på nett og sånn, og se om du finner en som kan bli forvekslet med deg og omvendt?

Anonymkode: 1d782...64e

Tenker også at det er snakk om noe form for identitetstyveri. Kommer nok til å anmelde, men avventer til jeg har fått svar på henvendelsene jeg har sendt.

Tenker det må være mulig å finne ut hvem som evt har misbrukt min identitet ved å se på det kjøpet som er gjort. «Noe» må jo tyven ha lagt igjen, telefonnummer, adresse, navn eller noe.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper du har bestridt kravet? Du bør også sende en henvendelse til ditt telefonselskap og legge ved fakturaen du har fått tilsendt. De her nok langt mer erfaring enn det folk her inne kan ha. Spør dem også om du bør sperre og bytte telefonnummer, slik at du ikke risikerer å få flere tilsvarende fakturaer.

Anonymkode: ede93...00d

Har ikke bestridt det ennå, men det kommer jeg til å gjøre.

Har sjekket mobilregningen min, og ser ingen tegn til dette kjøpet der. Får for øvrig telefon dekket gjennom jobben, og ville nok fått beskjed derfra om noen unaturlige kjøp hadde blitt gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...