Gå til innhold

Tips for økt hårvekst, og hvordan få tykt, grovt hår til å se bedre ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg vil spare ut håret mitt. Jeg har ganske kort hår nå. Det er veldig tykt og grovt igrunn. Er lei av kort hår, vil ha en mer feminin look. Jeg ønsker å bruke noe produkter for å øke hårvekst. Men mange ser jeg også øker volum, gjør håret tykkere, og det trenger jeg IKKE. Er også skeptisk til å ta produkter som evt øker hårvekst generelt på kroppen🙈

Noen som har noen gode tips? Ser reklame for et produkt som skal brukes bare i håret(sjampo, balsam, kur..) som heter jazzhair eller noe slikt.. Noen som har prøvd? Er liksom redd for mer volum.. Men vil at det skal gå litt fortere å få noe lengde... 

Ønsker gjerne tips som gjør at håret ser bedre ut, fra folk som har tykt, grovt hår selv. Og gjerne folk som har prøvd produkter for hårvekst. 

Anonymkode: 3e2f5...303

Videoannonse
Annonse
Skrevet

F. A. S. T sjampo og balsam som du kjøper på apoteket øker hårveksten så håret blir lengre, men jeg røytet en hel del av den, så da får du ikke mer volum i hvertfall :)

AnonymBruker
Skrevet

1. Spis sunt, inkludér sunne fettsyrer og mye protein i kosten. Drikk nok vann.

2. Ta vitaminer for hår, ikke kjøp disse typiske "hårvitaminene", men kjøp b-vitaminer. F.eks vitaminer for gravide (med folat) og biotin, hvis du finner det. 

3. Gi deg selv en god massasje i hodebunnen hver gang du tar shampo i håret. Først fordeler du sjampoen bakover med "faste fingre", så nedover mot ørene. Sirkelbevegelser i hele hodebunnen. Sikk-sakk i hele hodebunnen. osv.

4. Vask håret så sjelden du kan. Sikt mot 1-2 ganger i uka.

5. Noen børster håret 100 ganger hver dag, men du kan også gjøre hodebunnsmassasje for å fordele oljene i resten av håret (og muligens stimulere hårvekst).

Har ingen tro på shampoer og kosttilskudd for økt hårvekst (til tross for det jeg skrev om b-vitaminer tidligere). Er bare et pengesluk. Det er tålmodighet som gjelder. Ikke klipp håret på en stund, og ta godt vare på håret du allerede har :) Håret vokser ca 1 cm i måneden (i hvert fall gjør mitt det), så du kan jo ta fram en linjal og se hvor langt håret ditt kommer til å være om et halvt år, et år, to år, og overveie om det er verdt arbeidet! Og om du har nok tålmodighet.

Anonymkode: 1d7af...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...