AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 Overskriften ble litt rar, men det får så være. I utgangspunktet er vi ikke negative til at leieboeren har besøk, problemet er mengden. Han har besøk av opp til 5 forskjellige gjennom en dag, hver dag. De drar seint og bråker, vekker oss og hunder, og det er generelt mye trafikk.. Før han fikk leiligheten var vi ganske klare på at det ikke var ønskelig med mye flying da vi har hunder, og at vi bor her vi bor fordi vi liker roen. Det er smelling i dører, roping og skåling og generelt veldig mye bråkete aktivitet som er plagsomt for oss og hundene, og han tar svært lite hensyn.. Jeg er klar over at jeg ikke kan nekte leieboer å ha besøk, men tenkte å ta det opp med han. I værste fall må han ut, og han er en hyggelig fyr så vil jo i utgangspunktet ikke kaste han ut. Har noen forslag til hvordan vi skal gå frem her? Anonymkode: ddc1c...8be
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 Du må vel forholde deg til kontrakten i forhold til oppsigelse. Og i neste annonse får du skrive: "Søker rolig leieboer". Anonymkode: 86c72...a2f 10
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 Skal alle ta hensyn fordi dere har hunder? Dere må tåle at det kommer lyder. Så fremt det ikke går over til ordensforstyrrelse eller de fester og bråker til etter kl 23 har du ikke noe du skulle ha sagt. Sånn er det å bo i samme bygg som andre mennesker. Anonymkode: 6a771...ac4 18
Lord Friendzone Skrevet 29. april 2018 #4 Skrevet 29. april 2018 Dette skjønner jeg godt at dere reagerer på. Som du sier må leieboeren selvsagt få lov til å ha besøk, men når det til stadighet er støyende aktivitet, smelling med dører og roping til langt på kveld så er det jo et klart avtalebrudd. Var det bare en muntlig avtale om ro og begrenset trafikk? Det ville nok vært lettere om dette var presisert i kontrakten, men dette med støy blir jo uansett en vurderingssak. Jeg ville ha tatt dette opp med ham på en tydelig, men respektfull måte. Forklar hvordan dette berører dere, og at dere forventer at det tas mer hensyn. 19
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #5 Skrevet 29. april 2018 Så lenge det er ro etter 23.00, er da ikke dette utkastelsesgrunnlag Anonymkode: 12a6e...1ee 11
Daria Skrevet 29. april 2018 #6 Skrevet 29. april 2018 Urimelig mye bråk kan du ta opp med ham. Antall gjester og hyppigheten av dem har du faktisk ikke noe med, og det er ikke gyldig oppsigelsesgrunn. 33
Gjest Tekola Skrevet 29. april 2018 #7 Skrevet 29. april 2018 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Tekola, teamleder.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #8 Skrevet 29. april 2018 Du har rett til å si opp leiekontrakten på grunnlag av at han støyer og bråker unødig. Regler for stilletider gjelder også i eneboliger/leiligheter med utleieenhet. Han har ikke som leieboer rett til å benytte leiligheten som en hospits for venner som ikke har sted å bo selv eller ha disse på overnatting/besøk 24/7. Eneste rettigheten han har gjelder en evt samboer eller familie. Utfra det du beskriver høres det og som om det er narkotika i bildet. Da kan du kontakte politiet når du hører de alle er der og kl er blitt over 23 så har du det loggført og kan og bruke det i en utkastelses prosess. Det enkleste vil være å si opp leiekontrakt på grunnlag av at du må pusse opp leiligheten. Evt at du selv skal ha den til egen familie. Anonymkode: 64c55...ac6 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #9 Skrevet 29. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal alle ta hensyn fordi dere har hunder? Dere må tåle at det kommer lyder. Så fremt det ikke går over til ordensforstyrrelse eller de fester og bråker til etter kl 23 har du ikke noe du skulle ha sagt. Sånn er det å bo i samme bygg som andre mennesker. Anonymkode: 6a771...ac4 Det kommer tydelig frem i HI at det er ordensforstyrrelser. Ts har gode grunner til å si opp kontrakten. Anonymkode: 64c55...ac6 9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #10 Skrevet 29. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett til å si opp leiekontrakten på grunnlag av at han støyer og bråker unødig. Regler for stilletider gjelder også i eneboliger/leiligheter med utleieenhet. Han har ikke som leieboer rett til å benytte leiligheten som en hospits for venner som ikke har sted å bo selv eller ha disse på overnatting/besøk 24/7. Eneste rettigheten han har gjelder en evt samboer eller familie. Utfra det du beskriver høres det og som om det er narkotika i bildet. Da kan du kontakte politiet når du hører de alle er der og kl er blitt over 23 så har du det loggført og kan og bruke det i en utkastelses prosess. Det enkleste vil være å si opp leiekontrakt på grunnlag av at du må pusse opp leiligheten. Evt at du selv skal ha den til egen familie. Anonymkode: 64c55...ac6 Hvordan i alle dager kan du dra den konklusjonen? Noen har et større nettverk enn andre, og noen har mer besøk enn andre uten at det er narkotika med i bildet. Anonymkode: 80e52...c04 38
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #11 Skrevet 29. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager kan du dra den konklusjonen? Noen har et større nettverk enn andre, og noen har mer besøk enn andre uten at det er narkotika med i bildet. Anonymkode: 80e52...c04 Fordi vi har opplevd akkurat samme type leieboere som ts beskriver i vår blokk. Anonymkode: 64c55...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #12 Skrevet 29. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi vi har opplevd akkurat samme type leieboere som ts beskriver i vår blokk. Anonymkode: 64c55...ac6 Det betyr ikke automatisk at alle som har mye besøk driver med narko. Anonymkode: 80e52...c04 31
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #13 Skrevet 29. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi vi har opplevd akkurat samme type leieboere som ts beskriver i vår blokk. Anonymkode: 64c55...ac6 Haha! Det er jammen meg et dårlig grunnlag for å komme frem til den konklusjonen om TS sine leieboere. Anonymkode: d510c...5f6 19
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #14 Skrevet 29. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det betyr ikke automatisk at alle som har mye besøk driver med narko. Anonymkode: 80e52...c04 Har jeg sagt det? Men i ts sitt tillfelle er det nok 99% garantert. Anonymkode: 64c55...ac6 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #15 Skrevet 29. april 2018 Dere kan jo bare si at "Det er fint om du ber besøket om å ikke smelle så mye i dører, og at dere demper dere litt, for du har jo besøk veldig ofte og dere støyer en del skjønner du" Syns ikke du kan be han om å ha mindre besøk, men du kan jo påpeke at du merker han har mye besøk, og håpe han skjønner at han kanskje bør trappe det ned litt. Anonymkode: b5a7a...f90 15
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #16 Skrevet 29. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha! Det er jammen meg et dårlig grunnlag for å komme frem til den konklusjonen om TS sine leieboere. Anonymkode: d510c...5f6 Kanskje jeg sitter på en god del erfaringer rundt dette til å kjenne igjen problemet? Noe du og enkelte her faktisk ikke har? Anonymkode: 64c55...ac6 8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #17 Skrevet 29. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi vi har opplevd akkurat samme type leieboere som ts beskriver i vår blokk. Anonymkode: 64c55...ac6 Alltid gøy når folk antar at alle rusmisbrukere er like den éne de kjenner, og dersom noen oppfører seg det minste likt så er det garantert narkotika inne i bildet. Anonymkode: 12a6e...1ee 13
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #18 Skrevet 29. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg sagt det? Men i ts sitt tillfelle er det nok 99% garantert. Anonymkode: 64c55...ac6 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg sitter på en god del erfaringer rundt dette til å kjenne igjen problemet? Noe du og enkelte her faktisk ikke har? Anonymkode: 64c55...ac6 Dette blir rett og slett for dumt. Du overvurderer din vurderingsevne. Anonymkode: d510c...5f6 10
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #19 Skrevet 29. april 2018 Min første tanke var også narkotika eller andre ulovligheter. Hvordan oppfører hundene deres seg i nærheten av leieboeren? De fleste hunder vil reagere på lukt av narkotika selv om de ikke er trenet til det. Anonymkode: ed881...996 9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #20 Skrevet 29. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg sagt det? Men i ts sitt tillfelle er det nok 99% garantert. Anonymkode: 64c55...ac6 Snakk om å ha troen på egne synske evner... Anonymkode: 86c72...a2f 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå