Gjest Dixie i.i Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 Har for en gang skyld bestilt for mer en 200 kr fra LF. Har bestilt for rundt 500 kr. Hvor mye skriver de pakken ned med, og blir de ofte stoppet?? Om den blir stoppet, får jeg beskjed da, og hvordan går jeg frem?
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 De sjekker innimellom gjør de ikke? Da får du en melding og en regning på toll og moms hvis jeg ikke husker feil.... Har aldri bestilt noe fra akkurat det firmaet men det hender vi har pakker som kommer utenlands fra ja... og det har blitt noen giroer...
Saeria Skrevet 23. februar 2005 #3 Skrevet 23. februar 2005 Jeg fikk min pakke i dag. Det tok to dager. Nå hadde jeg riktignok bestilt for litt under 200 kroner, men LF skrev faktisk ned verdien på pakken min alikevel. Tror ikke de sjekker pakker fra LF så ofte, og det er vel litt av grunnen til at LF er paradis for oss KG jenter.
Scheherazade Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 Dersom den blir stoppet får du et brev fra Posten om at det er ankommet en ufortollet sending. Du har da to valg, enten skrive under på en lapp som gir Posten lov til å fortolle sendinger i fremtiden (anbefales), eller å fortolle selv på nett. Bruksanvisning for selvfortolling ligger på Toll.no sine sider. Vær obs på at du må ha et passord som må sendes via posten, så beregn en dag ekstra på det. Dersom Posten fortoller for deg, får du pakken, henter den på Posten, betaler 70 kroner i gebyr pluss 25%moms og går lykkelig hjem med dine nye skatter.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 Trodde du ikke kunne fortolle selv på nettet jeg ,nå når posten overtok fortollingen....
Plym Skrevet 23. februar 2005 #6 Skrevet 23. februar 2005 Jeg har bestilt varer fra LF 17 ganger, og har fått stoppet to pakker. Ikke noe stort problem, med andre ord.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #7 Skrevet 24. februar 2005 Mine pakker har aldri blitt stoppet. Jeg bestiller alltid for mer enn 200,-, men de skriver alltid ned verdien, og jeg passer på å bestille slik at pakkene ikke blir altfor store (bestiller "små" produkter). Tror sjansen er større for å bli stoppet når det er store pakker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå