Gå til innhold

På datingsider/apper, vis helfigur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går var jeg på date med en dame, hyggelig sådan, problemet er at hun ikke lignet på de bildene hun hadde på Tinder.  20 kg ekstra, mye kortere hår, mer slitt i ansiktet osv. Problemet er ikke selve utseende, men at hun faktisk har bedt ut en mann på falsk grunnlag, altså en ren løgn. Jeg er en høflig mann (snill?), og tok ikke opp dette. Uansett var det ikke noen superdate så det er greit nok det, men liker ikke å bli lurt slikt. 

Vil med dette anbefale alle både menn og kvinner å ha vertfall ett bilde i helfigur. 

Anonymkode: 5f02d...6a0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun har jo ikke bedt ut en mann på falskt grunnlag bare fordi hun ikke hadde bilde av kroppen sin!

Jeg er slank men unngår å legge ut kroppsbilde fordi jeg får alltid meldinger av typen "mmmmm sexy kropp" "deilige pupper" (uten utrigning men har store så de syntes godt gjennom klær) "er fitta di like deilig som kroppen din?" osv og det ødelegger hele opplevelsen min med å være på datingsider.

Kvinner skal ikke måtte sette seg i krenkende og potensielt farlige situasjoner bare for at du skal vite om den du dater er tykk eller tynn. Er man veldig tykk pleier man å kunne se det på ansiktet også, og husk at det går an å spørre de du skriver med på innboks etter flere bilder.

Anonymkode: f53d3...b2f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er tull å legge ut gamle bilder og retusjerte bilder. Jeg har og møtt noen som ikke stemmer med virkeligheten. Mulig de gjør det i håp om at det skal gå greit likevel? At kjemien er der så man ser forbi løgner om alder, høyde og vekt. 

Jeg driter i om fyren var en atlet, for 10 år siden. Jeg vil se hvordan mannen ser ut nå.

Jeg synes ikke det er stas å ta på meg pokerfjeset når jeg møter en halvfet skallet kar, som ikke er 3 år eldre enn meg men 10 :( 

Anonymkode: 26d93...077

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er gunnen til at alle uten helkroppsbilder sveipes konsekvent til venstre. Jeg holder meg selv i form, så jeg er ikke interessert i å bli sammen med noen som ikke bryr seg om seg selv og sin egen vekt. Første Tinder-daten min var med en slik som ikke hadde fullkroppsbilde og hun var minst 15kg mer enn hun burde, så sa bare etter daten at jeg ikke følte noen kjemi og bestemte meg for å filtrere ut på forhånd.

Anonymkode: 15d04...86b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jækla irriterende. Hadde en kompis som hadde en slik date i forrige uke. Basically var hun mye tjukkere enn på alle bildene sine. Hun snek til seg en date på falskt grunnlag og fikk da selvsagt ingen penis.

Anonymkode: 69560...f5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud altså. Hele poenget med datingapper er jo at man risikerer å havne på date med noen man ikke liker, enten det er utseendet eller oppførselen som ikke faller i smak. Kanskje folk burde begynne å legge ut helseattest, vandelsattest og referanser fra venner, familie og tidligere forhold også?
Skal man være med på leken så får man tåle steken. Slutt å syt eller slutt å sitte med nesa i mobilen. Kom dere ut og sosialiser ordentlig istedet! Da får dere i hvertfall et mer ekte førsteinntrykk både av utseende og personlighet.

Anonymkode: e50fb...405

• Liker 4
Skrevet

Du får spørre om høyde og vekt på forhånd neste gang så du finner noen med bmi etter din standard da vettu. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

I går var jeg på date med en dame, hyggelig sådan, problemet er at hun ikke lignet på de bildene hun hadde på Tinder.  20 kg ekstra, mye kortere hår, mer slitt i ansiktet osv. Problemet er ikke selve utseende, men at hun faktisk har bedt ut en mann på falsk grunnlag, altså en ren løgn. Jeg er en høflig mann (snill?), og tok ikke opp dette. Uansett var det ikke noen superdate så det er greit nok det, men liker ikke å bli lurt slikt. 

Vil med dette anbefale alle både menn og kvinner å ha vertfall ett bilde i helfigur. 

Anonymkode: 5f02d...6a0

Er vel godt eksempel på hva mange KG menn legger i å være snill. Det holder visst at man ikke anklager dama for å være falsk fordi hun ikke uoppfordret har gitt han et bilde av henne i helfigur.  Det handler ikke om å være snill, men om å ikke vise at man er fullstendig sosialt tilbakestående og ekstremt selvsentrert. 

Anonymkode: 43abc...98f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den samme problemstillingen oppstår når man opplyser pent om at man er 180 med sko på, og han sier at han er 185. Så er det en bøtteknott på 170 som dukker opp.

Anonymkode: f0b90...ef5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den samme problemstillingen oppstår når man opplyser pent om at man er 180 med sko på, og han sier at han er 185. Så er det en bøtteknott på 170 som dukker opp.

ja, det er ren løgn.

Ikke lyg til folk  Ikke lat som du er slank hvis du er tjukk. Ikke lat som du er høy når du er lav. Case closed.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir jo feil uansett kjønn når folk jukser/lyver. Dårlig start på en date med tillitsbrudd, uansett om det er fedme, høyde eller eller alder.

Anonymkode: 48f80...8ff

AnonymBruker
Skrevet

Opplevd det samme, jeg er sporty, fjellturer hele tiden etc, han skrev at han likte godt å gå tur, gikk ofte tur. Jada, han dukket opp, svær mage, såpass at han fikk ikke igjen glidelåsen på jakken. Vi la ut på tur rundt et vann på første date, og jeg frøs og frøs, da han gikk utrolig sent, å pustet og peste som bare det.  Jeg så ikke han igjen for å si det slik. Jeg følte meg rett å slett lurt. 

Anonymkode: a8b3b...15c

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud altså. Hele poenget med datingapper er jo at man risikerer å havne på date med noen man ikke liker, enten det er utseendet eller oppførselen som ikke faller i smak. Kanskje folk burde begynne å legge ut helseattest, vandelsattest og referanser fra venner, familie og tidligere forhold også?
Skal man være med på leken så får man tåle steken. Slutt å syt eller slutt å sitte med nesa i mobilen. Kom dere ut og sosialiser ordentlig istedet! Da får dere i hvertfall et mer ekte førsteinntrykk både av utseende og personlighet.

Dette innlegget gir faen ikke mening?

Hele poenget med datingapper er å finne noen potensielle dater ved hjelp av BILDER og TEKST. da må jo selvsagt BILDER og TEKST ikke lyge når man portretterer seg selv?

Jeg trenger ikke din vandelsattest, jeg trenger bilder av DEG som viser hvordan DU ser ut. Gjør du dette, kommer jeg meg gjerne ut og sosialiserer med den rette jenten!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde ei som løy på alderen og brukte gammelt bilde. Viste seg at det var ei gammel kjerring i 40-årene :@ 

Anonymkode: 48f80...8ff

AnonymBruker
Skrevet

damer er fæle på dette. 

legge ut bilder av seg med perfekt sminke, filter, lysforhold, vinkel osv.

ser selvsagt helt annerledes ut i virkeligheten

Anonymkode: 92b5c...c8c

AnonymBruker
Skrevet

:fnise::fnise: Bøtteknott du. Hva forventer de egentlig..at du ikke legger merke til at han er 15 cm mindre enn han oppgav?

Anonymkode: d32d1...f61

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise::fnise: Bøtteknott du. Hva forventer de egentlig..at du ikke legger merke til at han er 15 cm mindre enn han oppgav?

Anonymkode: d32d1...f61

Nei si det :fnise:

Absolutt ingen problem med karer på min egen høyde. Det er løgnene jeg har seriøse problemer med. Ja, mange ønsker de skulle vært 10 cm høyere, men de blir jo ikke det selv om de aldri så mye forteller at de er det.

Kanksje han hadde erfaringer med at jentene "tok i litt" når de fortalte om egen høyde, men min var dønn reell, og da vi møttes var jeg 10 cm høyere over bakken enn jeg er i ballerinas. 

Den som fikk de største øynene var ham :hoho:

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel noe man bare må regne med. Jeg er singel kvinne, og har da selv havnet på date med menn som virkelig ikke har sett ut som på bildene sine. Det verste var vel han som så ut som en veltrent flott 40 åring, jeg var da en veltrent flott 35 åring. Så kommer han og er en overvektig mann i midten av 60 åra. 

Men hadde hun bilder av hele kroppen, som viste at hun var slank, eller gikk du bare utfra at hun var slank ut fra bilde av ansiktet. For er hun da pliktig til å opplyse deg om at hun er overvektig.

Anonymkode: be13a...c31

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at her er det TS som er på jordet, men jeg reagerer litt med det jeg har uthevet. Jeg tror nok ikke hele poenget med datingapper er å risikere noe som helst, men å møte noen uten å måtte "gå på byen å lete".
Du skriver som om du bor sentralt i en av norges største byer og i hvert fall ikke er avhengig av barnepass for å komme seg litt ut... Sånn er det ikke for alle. Bare så det er nevnt.

Anonymkode: 60b52...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke å ha helfigur-bilder for å få kjipe sex-meldinger... De ekle mannfolka er der med sine kommentarer usnsett.

Der er noe med å vise hvem man er, og jeg liker å se hvem jeg skriver med også. 

Vi har alle våre preferanser. Og for min del så vil jeg ha en mann som er max 5 år eldre, max 10 cm høyere, og han skal ha normal kroppsbygning. Heller et par kilo for mye enn for lite.

Men når fyren overhode ikke ligner noen av bildene sine, eller er 170 høy, da blir jeg litt gretten. Og det er ikke bare der løgnene ligger. Fra å ha ett barn til å ha tre stk, med tre forskjellige kvinner. Fra fast jobb til å gå på nav fordi de ikke har funnet drømmejobben og de føler det feil å ha en jobb de ikke liker. Det er så mange ting som dekkes over i starten. Hvorfor? Sannheten kommer jo alltid for en dag?

Anonymkode: 26d93...077

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...