Gå til innhold

Søtsug

ol93

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, ol93 skrev:

Hva spiser/gjør du når søtsuget kommer snikende? 

Tips og råd tas imot med glede! 

Spiser en liten bit. Det holder. Prøv, så skal du se.

Anonymkode: a2a91...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant

Da tar jeg litt frukt med mager kesam,eller en Alpen bar.Baren har kun 70 kcal og de er bare kjempegode:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eplecidereddik skal være hjelpsom mot søtsug :) 

Anonymkode: b43d4...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eplecidereddik skal være hjelpsom mot søtsug :) 

Det er vel ikke helt heldig å drikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Frukt, saftis eller litt godteri. Et par sjokoladebiter gjør ingen skade.

Anonymkode: c2ff1...52f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe søtt, eller det stikk motsatte. Noen ganger er det eneste som hjelper å spise littegranne av det jeg har sug på. Men man må ha selvdisiplin, å la være å spise det ofte. Å spise noe salt, eller omså ta ei skive med pålegg på bruker å få bort søtsuget også. Frukt kan hjelpe, men jeg blir bare mer sulten av det og ender opp med å spise rett etterpå uansett.

Jeg har alltid nøttemix tilgjengelig (ikke den salte), med rosiner i. Det bruker å dempe suget også, og så er det sunt fett i det og det metter deg mer, sånn at du ikke blir like sulten rett etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, ol93 skrev:

Det er vel ikke helt heldig å drikke? 

Blander det ut med Mozell Light (for å dempe smaken litt). 

http://naturligsunn.com/sotsug/

Lav pH vil ha innvirkning på sørsuget og ... ja en hel del kjemi bak det.

I linken står d 1 ss, jeg bruker 2ss selv. Aldri opplevd problem med det... kanskje om du har problem med magesår.. kanskje ikke heldig da... vet ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid rå gulrøtter i kjøleskapet. Spiser en. Fungerer av og til med tomat, men de er litt mer rotete å spise

Anonymkode: a239e...aac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man ofte søtsug kan det hjelpe med kromtilskudd.

Jeg tar en liten neve druer, litt cottage cheese med bær eller pusser tennne. Også unner jeg meg litt godt innimellom: Noen biter sjokolade eller litt is. Og nå i sommerhalvåret: Vannmelon! 

Det er det man spiser mest av som teller - har man et sunt og variert kosthold, tar man ikke skade av å kose seg litt innimellom! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Gismar said:

Har man ofte søtsug kan det hjelpe med kromtilskudd.

Jeg tar en liten neve druer, litt cottage cheese med bær eller pusser tennne. Også unner jeg meg litt godt innimellom: Noen biter sjokolade eller litt is. Og nå i sommerhalvåret: Vannmelon! 

Det er det man spiser mest av som teller - har man et sunt og variert kosthold, tar man ikke skade av å kose seg litt innimellom! 

Tenker at når man spør om råd så har man vanskeligheter med å begrense seg. Noen hiver ned på 200g melkesjokolade når de har søtsug, nesten som alkoholisme. Jeg gjorde det selv da jeg var ung. Klarte ikke stanse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at når man spør om råd så har man vanskeligheter med å begrense seg. Noen hiver ned på 200g melkesjokolade når de har søtsug, nesten som alkoholisme. Jeg gjorde det selv da jeg var ung. Klarte ikke stanse. 

Enig. Jeg ville bare blitt stressa av litt godteri og ville spist alt som var tilgjengelig.

Jeg spiser frukt på kvelden og det funker for meg fordi jeg synes det er godt. Drikker sukkerfri brus.

Anonymkode: 530ff...fd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ofte får jeg søtsug fordi jeg er sulten. Så først spiser jeg noe, enten det er middag, et knekkebrød eller noe lignende. Om jeg fortsatt har veldig lyst på noe søtt pleier jeg å ta meg noen ruter sjokolade, litt is eller noe. Om man først har spist seg mett på annen mat, har man plutselig ikke behov for så mye søtsaker. :) 

Anonymkode: d2b3f...e5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2018 den 12.47, AnonymBruker skrev:

Blander det ut med Mozell Light (for å dempe smaken litt). 

http://naturligsunn.com/sotsug/

Lav pH vil ha innvirkning på sørsuget og ... ja en hel del kjemi bak det.

I linken står d 1 ss, jeg bruker 2ss selv. Aldri opplevd problem med det... kanskje om du har problem med magesår.. kanskje ikke heldig da... vet ikke. 

Skadelig for tennene da, selvsagt. Ikke helt heldig, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...