Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 20 årene og skal snart begynne å studere igjen. Tenker litt på fremtiden med tanke på kjøpe leilighet og få seg lappen. Hvilken rekkefølge jeg skal gjøre det i. Vet jo at det er dyrt å ha bil, men kunne tenkt meg å ha lappen også. Det gjør det mye lettere. Ser det er en del jobber jeg vil søke på, men disse krever at man har lappen og det gjør det tungvint for meg for da kan jeg ikke få jobb der. Det tar lang tid å spare til bolig og vet at det er vanskeligere å få innvilget lån om man har mye fra før. Har jo noe studiegjeld fra tidligere også. Hvis jeg skal ta lappen og kjøpe meg bil tror jeg det blir vanskeligere å få lån hos banken. Kommer til å prioritere å spare til bolig fremover for dette er viktig for meg. Jeg synes også det er vanskelig å få seg en godt betalt jobb så lenge jeg ikke er ferdig utdannet enda. Er litt usikker på hvordan jeg kan løse dette, noen som har råd her? 

Anonymkode: 25d57...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det virker jo som at du har tenkt gjennom situasjonen, og reflektert over argumentene for og imot, så jeg tror ikke jeg kan bistå med stort mer enn råd av typen "Jeg, meg selv, og bare meg, ville ha prioritert ...".

Det koker jo bare ned til at du selv må gjøre den prioriteringen som passer for deg og din livssituasjon og kanskje du innerst inne allerede vet hvilken løsning du selv ønsker? Naturligvis er det i så fall godt å få sitt eget valg bekreftet av andre, men dersom majoriteten her inne skulle helle den andre veien, så synes jeg heller du skal høre på deg selv enn flertallsdiktauret.

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i slutten av 20 årene og skal snart begynne å studere igjen. Tenker litt på fremtiden med tanke på kjøpe leilighet og få seg lappen. Hvilken rekkefølge jeg skal gjøre det i. Vet jo at det er dyrt å ha bil, men kunne tenkt meg å ha lappen også. Det gjør det mye lettere. Ser det er en del jobber jeg vil søke på, men disse krever at man har lappen og det gjør det tungvint for meg for da kan jeg ikke få jobb der. Det tar lang tid å spare til bolig og vet at det er vanskeligere å få innvilget lån om man har mye fra før. Har jo noe studiegjeld fra tidligere også. Hvis jeg skal ta lappen og kjøpe meg bil tror jeg det blir vanskeligere å få lån hos banken. Kommer til å prioritere å spare til bolig fremover for dette er viktig for meg. Jeg synes også det er vanskelig å få seg en godt betalt jobb så lenge jeg ikke er ferdig utdannet enda. Er litt usikker på hvordan jeg kan løse dette, noen som har råd her? 

Anonymkode: 25d57...a8a

Skal du ha førerkort så bør du også kjøre gjevnlig flere ganger for uken for ikke å glemme ferdigheter i trafikken. Har du ikke anledning til det, så nøyer du deg med trafikalt grunnkurs, og øvelseskjører privat enn så lenge. 

Å slippe folk ut i trafikken som bare kjører en gang hvert jubelår skulle vært forbudt, da disse er som løse kanoner i trafikkbildet. 

Anonymkode: cc6b5...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...