AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 Min datter på 5.5år hadde en rar reaksjon i går . Det startet rundt 14-tiden. Hun ble veldig trøtt,gjespet og gjespet,og hostet og hostet. Ingen klage på vindtett,sa hun var kvalm,men måtte ikke kaste opp. Sovnet på sofaen,sov i 45min. Virket normal da hun våknet Leggetid ble selvsagt litt senere da hun hadde sovet. Vel i seng,litt før kl 21 kom den samme hostingen og ynkingen tilbake. I tillegg begynte hun å skjelve...ingen feber. Jeg la meg sammen med henne. Hunskslv og var kortpustet. Gav uttrykk for at hun var redd for å kaste opp,og at hun var redd for di hun ristet i kroppen. Hun sov av og på i natt,våknet og virker engstelig. Fikk roet henne så hun sovnet igjen,men det ble litt lite søvn. Bakgrunnsinformasjon: senstiv barn som gjerne tar inn over seg andres konflikter sel om hun ikke er involvert. Konfliktsky og redd for høye lyder. Har siden vinterferien slitt med er ubehag fra et annet barn på avd(ikke fysisk,men mer psykisk). Har blitt bedre siste mnd. Kan dere ha vært enbfirm for angstanfall,eller var hun bare overrsliten? Anonymkode: 98f7f...770
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 Barn kan få angstanfall, men for meg hørtes dette mer ut som omgangssyke uten oppkast. Gjentar det seg jevnlig er det nok mer psykisk. Anonymkode: daba7...199 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn kan få angstanfall, men for meg hørtes dette mer ut som omgangssyke uten oppkast. Gjentar det seg jevnlig er det nok mer psykisk. Anonymkode: daba7...199 ...ingen feber,ingen feber, kvalm tidligere på dagen men ikke ved leggetid....hvordan kan det være omgangssyke da? Anonymkode: 98f7f...770
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #4 Skrevet 29. april 2018 Ja, det kan de. Mange utvikler angst som barn. Utviklet det selv da jeg var rundt 10 år. Lurer på om jeg hadde hatt angst om jeg hadde hatt en familie som ikke skrek og kjeftet når de ikke likte hva du gjorde Anonymkode: 01c04...aeb
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #5 Skrevet 29. april 2018 Jeg ville tatt henne med til legen. Hvis hun har angst bør det tas tak i fort. Mulig legen trenger en lengre historikk med slike anfall for å kunne henvise videre, men da har dere dokumentert det i hvert fall. Hvis hun er sensitiv så kunne hun uansett hatt godt av å gå til bup en periode. Anonymkode: 93f34...0c5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #6 Skrevet 29. april 2018 Jeg hadde en god dose angst som barn (har jeg skjønt nå i voksen alder), men ingen av symptomene var fysiske (altså, kvalme/risting osv). Jeg ble derimot bare liggende om natten og gråte og være redd for døden. (nei jeg hadde ikke opplevd noen traumer). Av og til fikk jeg hel spinnvill ekkel følelse av uro og "utenforskap" eller hva jeg skal kalle det, hvis jeg ble sittende og gruble for lenge i lekekassen. Det kan jo uansett være noe hun har opplevd som gjør at hun føler seg syk. Kan være lurt å få det sjekket. Anonymkode: a083e...60e 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #7 Skrevet 29. april 2018 Ville absolutt ikke knyttet anfall hos barn til angst. Ta henne til lege om dette fortsetter. Anonymkode: 7132b...685
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #8 Skrevet 29. april 2018 Jeg hadde angst da jeg var barn, men ingen anfall. Heller ingen symptomer som likner på de du beskriver. For meg høres dette mer fysisk ut en psykisk, men du kan jo selvsagt ta det opp med lege. Hvis barnet ditt er sensitiv og lett blir påvirket av konflikter kan dette uansett være aktuelt å snakke med lege om for å få en vurdering. Men jeg tror ikke dette "anfallet" du beskriver her har noen sammenheng med eventuell angst. Anonymkode: 618eb...93d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 Sist min sjuåring hadde noe lignende, var det øyebetennelse. Våknet og ropte sint og redd om natten, ville ikke ha trøst, hadde ikke vondt sa hun, ingen mareritt. Forrige gang var det blærekatarr (udefinerbart vondt i ryggen, redd for å sove, snakket om ting på skolen). Gangen før der halsbetennelse. Hun får aldri feber. Jeg vil tro dattera di bare ikke var helt i form. Anonymkode: ae10e...55f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 29.4.2018 den 9.50): Min datter på 5.5år hadde en rar reaksjon i går . Det startet rundt 14-tiden. Hun ble veldig trøtt,gjespet og gjespet,og hostet og hostet. Ingen klage på vindtett,sa hun var kvalm,men måtte ikke kaste opp. Sovnet på sofaen,sov i 45min. Virket normal da hun våknet Leggetid ble selvsagt litt senere da hun hadde sovet. Vel i seng,litt før kl 21 kom den samme hostingen og ynkingen tilbake. I tillegg begynte hun å skjelve...ingen feber. Jeg la meg sammen med henne. Hunskslv og var kortpustet. Gav uttrykk for at hun var redd for å kaste opp,og at hun var redd for di hun ristet i kroppen. Hun sov av og på i natt,våknet og virker engstelig. Fikk roet henne så hun sovnet igjen,men det ble litt lite søvn. Bakgrunnsinformasjon: senstiv barn som gjerne tar inn over seg andres konflikter sel om hun ikke er involvert. Konfliktsky og redd for høye lyder. Har siden vinterferien slitt med er ubehag fra et annet barn på avd(ikke fysisk,men mer psykisk). Har blitt bedre siste mnd. Kan dere ha vært enbfirm for angstanfall,eller var hun bare overrsliten? Anonymkode: 98f7f...770 Er hun autist? Anonymkode: 3ff03...10e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er hun autist? Anonymkode: 3ff03...10e Tviler på at ts husker tråden fra snart 5 år tilbake, så du får neppe noe svar på spørsmålet ditt. Anonymkode: 1e67c...2c9 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. mars 2023 #12 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 29.4.2018 den 10.02): ...ingen feber,ingen feber, kvalm tidligere på dagen men ikke ved leggetid....hvordan kan det være omgangssyke da? Anonymkode: 98f7f...770 En har nødvendigvis ikke feber ved spysyke. Min spyr. Bort i fra det er han i forbløffende fin form 🙃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå