Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har hatt dagpenger i 1mnd nå.  Er permittert.Arbeidsplassen har ikke oppdrag jevnlig og derfor er det ikke alltid det er jobb. Noen uker kan jeg jobbe 1 dag og noen uker fullt uke. Hva skjer med dagpengene da? La si jeg har vanlig arbeidstid som alle andrr på 37t uken. Og iflg nav så mister du dagpenge den perioden du jobber mer enn 50%. Men gjelder det per uke eller per meldekortperiode på 2 uker? 

Eks uke1 jobber jeg 10t

Uke 2 jobber jeg 10t.

Da har jeg jobber 20t i en meldekortperiode. Og det er under 50%. Da mister jeg ikke dagpengene.

En annen eks:

Uke 1 jobber jeg 20t

Uke 2 jobber jeg 0t

Da hat jeg jobbet 20t i en meldekortperiode. Men 20t er på den ene uken. Mister jeg da eller regnes det som en meldekortperiode?

Anonymkode: e998b...f4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da hat jeg jobbet 20t i en meldekortperiode. Men 20t er på den ene uken. Mister jeg da eller regnes det som en meldekortperiode?

Alt som er innenfor meldeperioden på to uker regnes sammen.

Det spiller ingen rolle om du jobber 20 timer ila første uken eller om det er fordelt på de to ukene.

Anonymkode: 0a687...10c

AnonymBruker
Skrevet

Men mister jeg dagpenger for de dagene jeg er på jobb? Hvis jeg jobber f eks 1 dag den ene uken. Da får jeg dagpenger for de 4 andre dagene? Så lenger jeg ikke overskrider 50%?

Anonymkode: e998b...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...