Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har kommet endel tilflyttere hit jeg bor i løpet av de siste årene. En viss andel av dem evner ikke å oppføre seg ordentlig og utvise folkeskikk!

De bare går inn i hagen til folk (les: min hage) og gjør hva søren de vil. De plukker blomstene våre! Bare spankulerer rett inn i hagen og forsyner seg av blomstene! 

De går 30 m inn i hagen og skremmer kjæledyrene våre! Skal se på dem - uten å engang spørre, og så går de rundt huset og midt i hagen som om de av en selvfølge skulle hatt all verdens rett til det! 

Noen har også stått på SKI I HAGEN!Jeg synes de er så sinnsykt frekke og føler meg invadert pga deres dårlige oppførsel. 

Hva søren kan jeg gjøre for å unngå at folk bare går inn i hagen og forsyner deg og gjør som de vil, bruker lekeapparater eller skremmer kjæledyrene mine?.. Det er tilsammen 4 mål tomt så gjerde er litt for dyrt i første omgang... 

Anonymkode: 6a299...a2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2E62DDD5-A65A-4280-81C9-30C587AD2802.png

Anonymkode: 0878a...9b5

• Liker 17
Skrevet

Er det de samme personene eller er det mange forskjellige?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det tydelig at det er en privat hage, og ikke bare utmark/fellesareale?

Anonymkode: c2405...3a6

• Liker 13
Skrevet

Det er jo en veldig stor tomt da, er personene det gjelder klar over at alt er privat hage? 

Å skremme dyr og plukke blomstene dine er utrolig frekt ja. Har du tatt dem på fersken? Og sagt fra til dem i såfall? 

• Liker 1
Skrevet

Hvis tilsnakk ikke hjelper, så kjøp inn strømgjerde på felleskjøpet. Husk å sette på skilt at det er strøm i gjerdet. Så får du ikke noe problemer i etterkant. 

• Liker 5
Skrevet

Framstår eiendommen som privat? 

Skjønner folk at de går inn på privat mark? 

Hva med å sette opp skilt? Eller et forenklet gjerde der det er mest ferdsel. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer her også. Jeg ser at noen har vært i hønsehuset når jeg ikke har vært hjemme, fordi døren er litt ødelagt og må lukkes på en spesiell måte. Hva er det med folk, har man dyr i hagen så har man plutselig en slags åpen gård/ offentlig lekeplass?  Lurer på hva de ville sagt hvis jeg gikk i garasjen deres... Hei, jeg bare kikker litt på hageredskapene og blomsterbedene dine, tok med noen venner... Hopper litt på trampolina og husker litt mens jeg er her også. 

Anonymkode: 964d6...bd5

• Liker 8
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Sikkert unge jypplinger som tenker at "jeg skal bare"

Skrevet

Om dem plukker fra blomsterbed så reis dem en viss plass. 

Jeg har nesten 2 mål med «naturhage» og det hadde ikje brydd meg et sekund om noen sto der å plukket. 

AnonymBruker
Skrevet

4 mål?

Det er ikke en hage på 4 mål. 

Du får gjerde inn det som virkelig er hage.

Anonymkode: 46752...8c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

4 mål? Det er ikke en hage på 4 mål.  Du får gjerde inn det som virkelig er hage. 

Heimføding! En hage på 4 mål er ikke fantastisk stor.
Men ja, en må tydeligvis gjerde inn all innmark når folk ikke respekterer eiendomsretten.  Som i Spania: drøyt 2 meter høye murer med innoverlent piggtrådgjerde på toppen er standard.

Anonymkode: abce9...ff9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 mål?

Det er ikke en hage på 4 mål. 

Du får gjerde inn det som virkelig er hage.

jo. Blomster. Busker. Boder. trær. Lekeapparater. En stor innhegning. Veranda. blomsterbed. Jo, det er en hage 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gjerne inn tomta? 

Anonymkode: bdc89...6fe

AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha fred så må du bare koste på deg litt. Strømgjerde med pigger rundt tomta. Et skilt der det står Privat eiendim. Adgang forbudt for uvedkommende! Og et skilt der det står Vokt Dem for hunden. Kjøp en aggressiv hund og la h an løpe fritt på tomta.

Anonymkode: 36f3a...ece

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med de som lar hunden bæsje på tomta og ikke plukker med seg bæsjen.

Skrevet

Fotocelleaktivert vanningsanlegg med høyt trykk på vannet. Din hage, du gjør som du vil. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Fjompen skrev:

Fotocelleaktivert vanningsanlegg med høyt trykk på vannet. Din hage, du gjør som du vil. 

Hahaha... det hadde faktisk vært litt gøy

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)
På 29.4.2018 den 9.39, AnonymBruker skrev:

2E62DDD5-A65A-4280-81C9-30C587AD2802.png

Anonymkode: 0878a...9b5

Kan jo ikke følge opp :)

På 29.4.2018 den 9.42, Trikken skrev:

Er det de samme personene eller er det mange forskjellige?

Det er noen forskjellige, men særlig 1 par stykker som er gjengangere! 

På 29.4.2018 den 9.42, AnonymBruker skrev:

Er det tydelig at det er en privat hage, og ikke bare utmark/fellesareale?

Anonymkode: c2405...3a6

Ja. De må gå gjennom innkjørselen, forbi en hekk og langt inn i hagen. Imens de først er igang så lusker de rundt husveggene og går rundt huset osv... herlighet.. sykt, egentlig.

På 29.4.2018 den 9.47, Mollie skrev:

Det er jo en veldig stor tomt da, er personene det gjelder klar over at alt er privat hage? 

Å skremme dyr og plukke blomstene dine er utrolig frekt ja. Har du tatt dem på fersken? Og sagt fra til dem i såfall? 

Ja. Men har dessverre ikke tatt dem på fersken, enda, tidligere i uka stod noen og plukka blomster, men da ble jeg så paff at jeg ikke sa noenting. Var mest opptatt av ærendet mitt. De gjør det hos naboen også! 

På 29.4.2018 den 9.48, Ulven skrev:

Hvis tilsnakk ikke hjelper, så kjøp inn strømgjerde på felleskjøpet. Husk å sette på skilt at det er strøm i gjerdet. Så får du ikke noe problemer i etterkant. 

Kanskje jeg skal anskaffe meg lamaer som spytter i samme slengen.

På 29.4.2018 den 9.52, stan skrev:

Framstår eiendommen som privat? 

Skjønner folk at de går inn på privat mark? 

Hva med å sette opp skilt? Eller et forenklet gjerde der det er mest ferdsel. 

Ja. Jo, de skjønner det, de driter bare fullstendig i det og har ikke de sperrene normale folk har. Det hadde aldri i verden falt meg inn å gå inn i andres hage uten å spørre! Forstår ikke hva som foregår i huet på sånne folk ass. 

På 29.4.2018 den 9.56, AnonymBruker skrev:

Det skjer her også. Jeg ser at noen har vært i hønsehuset når jeg ikke har vært hjemme, fordi døren er litt ødelagt og må lukkes på en spesiell måte. Hva er det med folk, har man dyr i hagen så har man plutselig en slags åpen gård/ offentlig lekeplass?  Lurer på hva de ville sagt hvis jeg gikk i garasjen deres... Hei, jeg bare kikker litt på hageredskapene og blomsterbedene dine, tok med noen venner... Hopper litt på trampolina og husker litt mens jeg er her også. 

Anonymkode: 964d6...bd5

Så frekt! Jeg tror nesten du må gjøre det, så kanskje de tar et hint. 

På 29.4.2018 den 9.58, Herr Heftig skrev:

Sikkert unge jypplinger som tenker at "jeg skal bare"

40-årene. Fra storbyen, tror jeg.

På 29.4.2018 den 9.58, frekvens skrev:

Om dem plukker fra blomsterbed så reis dem en viss plass. 

Jeg har nesten 2 mål med «naturhage» og det hadde ikje brydd meg et sekund om noen sto der å plukket. 

Hva hvis de jaget kattene dine eller skremte hønene dine?

På 29.4.2018 den 10.00, AnonymBruker skrev:

På 29.4.2018 den 10.22, AnonymBruker skrev:

Heimføding! En hage på 4 mål er ikke fantastisk stor.
Men ja, en må tydeligvis gjerde inn all innmark når folk ikke respekterer eiendomsretten.  Som i Spania: drøyt 2 meter høye murer med innoverlent piggtrådgjerde på toppen er standard.

Anonymkode: abce9...ff9

Det kan nesten se ut som at det er nødvendig, men det er leit at det skal være på den måten! Vil vi egentlig ha det sånn?..

På 29.4.2018 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Hva med å gjerne inn tomta? 

Anonymkode: bdc89...6fe

Hvor mye tror du det koster?

På 29.4.2018 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Vil du ha fred så må du bare koste på deg litt. Strømgjerde med pigger rundt tomta. Et skilt der det står Privat eiendim. Adgang forbudt for uvedkommende! Og et skilt der det står Vokt Dem for hunden. Kjøp en aggressiv hund og la h an løpe fritt på tomta.

Jeg er allergisk mot hunder, da.

På 29.4.2018 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Hva med de som lar hunden bæsje på tomta og ikke plukker med seg bæsjen.

Ja... er ikke noe bedre, det.

Ryddet for slettet innlegg i sitat. Edie, mod.

Endret av Edie
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis de jaget kattene dine eller skremte hønene dine?

Om dem gikk inn for å gjøre det så hadde jeg tatt en prat med dem. Om det gjentok seg ville jeg ringt politiet.

Når det er sagt.. kattene mine har ikke hatt noe problem med folk. Dem kommer seg lett unna. Hønsene er det verre med. Dem løper folk/bilene i møte. Kan ikke skjønne hva som går av dem.  Verst er det kanskje med hunden. Han overfaller med kos og lek. Kan bli avlivet for sånt i dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...