Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes de, eller er det bare overtro? :roll:

En jeg snakket med her en dag sa at jeg sikkert bærer på ei jente siden jeg hadde vært så kvalm i starten.

Hva slags andre tegn finnes? Noen som vet?

Håper dere andre gravide der ute har en nydelig dag! :-)

Gjest Sukkerert
Skrevet

Har hørt at magen visstnok skal være rundere om det er ei jente, og spissere om det er en gutt. Godt mulig at det er overtro.

Skrevet

Har hørt mange ting men at det stemmer for alle tviler jeg på.

Jeg var ikke kvalm sist men er det nå. (Gutt sist og jente nå så den stemmer for meg.)

Magen min var skikkelig brei sist og den synes ikke bakfra nå (dette stemmer derfor ikke for meg for brei mage skal være jente og spiss - gutt)

Ellers har man visstnok lyst på salt mat om det er gutt og søt mat hvis det er jente ( - dette stemmer for meg.)

Og man har visstnok veldig lyst på sitrus om det er jente - dette stemmer for meg....

Men jeg tror at det mest er overtro og tilfeldigheter.

Skrevet

Og så er det vel sånn at om du bærer veldig høyt så blir det jente, og langt nede så er det gutt?

Jeg har to gutter og var ikke kvalm i det hele tatt med de to... denne gangen er det jente og jeg var kvalm på begynnelsen...

Og så er det noe jeg har fundert på selv, men som jeg ikke vet om er noe tegn, bare som sagt funderinger fra meg:

Da jeg gikk med guttene var jeg ikke så veldig emosjonell... kan ikke huske at jeg gråt for den minste lille ting da...

Nå er jeg så sippete at det er flaut. Griner for den minste lille ting, om det er trist eller rørende eller hva det er... tårene renner for ingenting. Det var litt flaut da jeg begynte å grine på Ole Brumm og Heffalompen... hehe...

Skrevet

Noen flere:

Har babyen lav hjertefrekvens (120 - 140) blir det gutt, høy hjertefrekvens (140 - 160) blir det gutt.

Stemmer dette skal jeg få jente.

Heng en gullring i et hårstråd over magen. Pendler den på tvers av magen sies det at det blir jente, pendler den langs med magen (fra ansikten mot rompa di) sies det at det blir gutt. Ut fra dette venter jeg også jente.

Ut fra formen på magen - har jeg guttemage (noen sier jente, men .... den er foran og ikke på siden.)

Ut fra kvalme bør jeg vente gutt.

Det blir det det blir, og mitt håp er en frisk baby. Men ... det er jo spennende å fundere og tenke. Det hadde vært gøy å vite hva det ER.

Lykke til i alle fall :ler:

Skrevet

Hos meg stemte de fleste tegnene på gutt:

Spiss mage, dilla på salt mat og lakris, hjertefrekvens under 140 (stort sett 120), veldig mye aktivitet i magen, og jeg hadde en veldig guttefølelse.

Men jeg var kvalm! Superkvalm!!! Og det har jeg hørt at egentlig skal bety jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...