Gå til innhold

Alle vil til Norge, men å være norsk.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God økonomi, behagelig kultur, folkeskikk, regler, system, ryddighet og bra utdannelsessystem. Alle vil jo hit. 

Jeg kan ikke klage på å være norsk, men det er bare noe jeg lurer litt på som andre kanskje også har lagt merke til. 

Det virker som vi gir etter for andre kulturer og lar andre ta plassen vår. Enkelte av oss tror nok kanskje at vi er overlegne alle andre og naturens lover, og det er her jeg er redd vi gjør en stor feil. For det virker som vi stiller veldig svakt mot andre. Vi skal ta hensyn. Hvorfor er det norske barn som blir herset med på skolene der det er masse innvandrere? Hvorfor oppfordres kvinner til å ikke gå alene på gata etter mørket/midnatt? Kvinner føler seg skyldig i at voldtekten skjer, for slike advarsler legger ansvaret over på kvinnen. Og jeg har sett voldtekstfareskiltet i karl johans gt. Mens den som voldtar leser "bare voldta! Kvinnen er den som har skylden hvis det skjer". 

Hvorfor er det så lett for innvandrere å utnytte systemet, mens norske fattige får det minste? I tillegg så føler jeg at kriminelle/voldelige utlendinger/innvandrere blir møtt med forståelse "fordi de er traumatisert". Mens en etnisk norsk person som gjør noe mindre alvorlig skal straffes uansett. 

Jeg føler meg også en smule kjedelig når jeg er i utlandet.. for hva er nordmenn kjent for egentlig? Vi er lukket og har dårlig selvtillit? Mens mange fra f.eks Russland, USA og div steder har en sterkere attitude. 

Er det noen som skjønner hva jeg mener?

Anonymkode: 8f331...11c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du nylig startet en AKKURAT lik tråd?

Anonymkode: 76d57...af4

AnonymBruker
Skrevet

Denne er klin lik.

Anonymkode: 76d57...af4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, skjønner hva du mener! Men, synes ikke du har noen rett til å klage hvis du er en av de som har stemt på AP & co

Anonymkode: 79979...430

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gadd ikke og lese hele innlegget. Men jeg reiser utenlands til de forskjellige kontinenter hver mnd via mitt yrke, Og jeg har lagt merke til at nordmenn flest er høflige, stille og sjenerte. Det er en markant forskjell på Nordmenn og de på fleste andre europeere, Nordmenn åpner seg og slår seg løs først etter en hvis mengde med alkohol.

Anonymkode: 43eef...d36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...