Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest litt på nett, men spør likevel. Vi fra Norge trenger ikke visum sant?
Hvordan kler man seg der? Hva kan man få bot for? Er snus lovlig?

Anonymkode: f8a68...08a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lev som du gjør ellers i syden, det er ikke masse forsjell. Ikke drikk masse og ikke kle de super avslørende. Supert land, vår venninnetur var helt fantastisk 😍

Anonymkode: f06a4...924

AnonymBruker
Skrevet

Takk. Hvordan er det med lading der? Må jeg kjøpe adapter? Jeg har jo stikkontakt som passer i Norge..

Skrevet

Her kommer det garantert til å komme en del skremselspropaganda snart, men Dubai funker flott som en feriedestinasjon. Med det går jeg ikke god for verken politisk system, religion eller andre holdninger etc etc. Men, det funker supert som ferieland som sagt. Fint vær, fine hotell og strender. Så er det en selvfølge at man oppfører seg ordentlig og til en viss grad setter seg inn i de mest grunnleggende lokale skikker vedr bekledning osv. Når vi har vært der, har vi tilbragt mesteparten av tiden på hotellområdet inkl stranden, og da er det ganske enkelt. Supert sted for soling og strandliv! 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg så på dette. Men får man kjøpt det på Gardermoen?

Det vil jeg tro, mener det er samme som i England. Du kan jo evt ringe til Elkjøp på Oslo Lufthavn og sjekke. Grei å ha det klart! 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Missfitness said:

Her kommer det garantert til å komme en del skremselspropaganda snart, men Dubai funker flott som en feriedestinasjon. Med det går jeg ikke god for verken politisk system, religion eller andre holdninger etc etc. Men, det funker supert som ferieland som sagt. Fint vær, fine hotell og strender. Så er det en selvfølge at man oppfører seg ordentlig og til en viss grad setter seg inn i de mest grunnleggende lokale skikker vedr bekledning osv. Når vi har vært der, har vi tilbragt mesteparten av tiden på hotellområdet inkl stranden, og da er det ganske enkelt. Supert sted for soling og strandliv! 

Hvordan er kotyme for badetøy/bikini? Og hvordan kle seg hvis dere går ut på "byen" på kvelden? 

Anonymkode: 65d05...04f

AnonymBruker
Skrevet

Ta med klær som dekker skuldre og knær! Ikke finn på å drikke alkohol, ikke engang til maten.
Nå sitter det to norske jenter fengslet i Dubai på 10. dagen, ingen får snakke med politiet om hva de er arrestert for. Det er et pent og eksklusivt land, men et jævlig skittent kvinnesyn! Landet fortjener ikke å bli besøkt av turister.

Anonymkode: d04e0...33c

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er kotyme for badetøy/bikini? Og hvordan kle seg hvis dere går ut på "byen" på kvelden? 

Helt greit, du kan bruke normalt små bikinier om du ønsker, men ikke toppløs/g-string. Akkurat det gjelder jo mange steder. Så lenge du er på hotellområdet, kan man kle seg omtrent som her hjemme, men går en utenfor er det en grei regel med kjole/skjørt omtrent til kneet samt "heldekkende topp", dvs ikke utringning eller bare skuldre. Høyhælte sko går bra overalt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta med klær som dekker skuldre og knær! Ikke finn på å drikke alkohol, ikke engang til maten.
Nå sitter det to norske jenter fengslet i Dubai på 10. dagen, ingen får snakke med politiet om hva de er arrestert for. Det er et pent og eksklusivt land, men et jævlig skittent kvinnesyn! Landet fortjener ikke å bli besøkt av turister.

Bare tull, alkohol "flyter" overalt på hotellene, men har du drukket, hold deg på hotellet. :) . Og, oppfør deg ordentlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Missfitness said:

Helt greit, du kan bruke normalt små bikinier om du ønsker, men ikke toppløs/g-string. Akkurat det gjelder jo mange steder. Så lenge du er på hotellområdet, kan man kle seg omtrent som her hjemme, men går en utenfor er det en grei regel med kjole/skjørt omtrent til kneet samt "heldekkende topp", dvs ikke utringning eller bare skuldre. Høyhælte sko går bra overalt. 

Vi ser konkret på Jumeira Beach Hotel i høstferien. Dvs at jeg da kan pakke en vanlig sort kjole, m/ jakke og høye pumps som penklær til bruk på hotellet!? Vi kommer nok til å være mye på hotellet for middager etc. Ser jo ut til å være et veldig godt tilbud av restauranter :) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi ser konkret på Jumeira Beach Hotel i høstferien. Dvs at jeg da kan pakke en vanlig sort kjole, m/ jakke og høye pumps som penklær til bruk på hotellet!? Vi kommer nok til å være mye på hotellet for middager etc. Ser jo ut til å være et veldig godt tilbud av restauranter :) 

Ja, det bør gå veldig fint! Har bodd der selv, og bruker alltid halvkort kjole/skjørt med høyhælt til middag/kvelds. Men som sagt, ta på litt lenger skjørt hvis dere går ut.  

PS, hvis dere leier "cabanas" el l på stranda, går det an å snike seg til både toppløs og "bar rumpe" hvis ønskelig, uten at jeg sier det er tilrådelig. Men jeg så det ble gjort en del...

AnonymBruker
Skrevet

Dra hjem til Norge dersom du blir voldtatt, ikke anmeld det i Dubai. 

Anonymkode: 7747f...ba6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i Dubai flere ganger og trives godt.

Nordmenn trenger ikke visum. Man kan oppholde seg inntil 90 dager i UAE i løpet av en periode på seks måneder visumfritt.

På hotellene kan dere kle dere "vestlig", men unngå de minste bikiniene med stringtruse. Normalt dekkende bikini/badedrakt er ok.

Utenfor hotellet anbefales det skjørt/shorts som går minimum til knærne og topp som dekker skuldrene uten utringing for kvinner.

I utgangspunktet er det ikke lov å drikke alkohol i Dubai, men pga turismen tillater de alkoholservering på hotellene og serveringssteder tilknyttet dem (må ha lisens). Strengt tatt har man kun lov til å drikke alkohol på det hotellet man er gjest på, men så lenge man oppfører seg skikkelig og ikke blir synlig beruset er det ikke noe problem å f.eks. ta et glass vin eller øl til maten til lunsj om man spiser et annet sted, men begrens inntaket til et glass eller to. IKKE bli synlig beruset!! 

Anonymkode: 21c5f...8e9

Skrevet

Har skrevet mange tips på bloggen min i Dubai-seksjonen, fra klær til shopping, ørkentur, sightseeing og natteliv. Se mer på alltidreiseklar.no :)

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Landet fortjener ikke å bli besøkt av turister.

Smått komisk at vi i et land som er så opptatt av likestilling hvalfarter til Dubai på ferie ja. 

Anonymkode: a94c9...cf1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smått komisk at vi i et land som er så opptatt av likestilling hvalfarter til Dubai på ferie ja. 

Jøss, jeg visste ikke at folk dro på hvalfart i Dubai...🐳🐳🐳

Sorry, kunne ikke dy meg.:flau:

Anonymkode: c7e81...5c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:rodme:

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For de litt uvitende som tenker på Dubai og emiratene kun som shoppingdestinasjon og fancy bygninger..så er du ikke mer enn 2,5-3 t kjøretur fra en av verdens beste og viktigste områder for hvalsafari. Hvor du bl.a. kan få sett hvalhai, spermhval og blåhval lenger nord på Musandamhalvøya. Du kan enkelt booke deg inn på guidede turer fra Dubai til Khasab for unike naturopplevelser. Et fint avbrekk fra plastic fantastic Dubai..

Anonymkode: 93636...2fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...