AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Hva legger man i ordet at en hund er angstbiter? Hunden min biter og holder rundt hånda mi når den er kjempe kjempe glad spesielt når jeg kommer hjem. Eller at hunden er kjempe kjempe glad når den møter folk den kjenner så biter den eller holder rundt hånda eller fingrene. Den er bare glad og biter. Er dette det som kalles angstbitere? Jeg har hatt flere hunder av samme rase og de har alle gjort dette her. Lurer på om jeg har gjort noe galt i oppdragelsen eller at det er rasetypisk? Jeg har prøvd å gi null oppmerksomhet når hunden gjør dette, snudd meg vekk, oversett den, sagt nei eller ropt au. Men ingenting har funket dessverre. Dette er veldig plagsomt da hunden også gjør dette med vennene mine og den hopper og spinner av glede og biter. Vet om flere med samme rase som gjør dette. Har ikke tall på hvor mange ganger hunden min hopper på folk som har samme rase og spretter og biter og de bare sier at dette er typisk for rasen og de er oppdretter. Mange som har snakket om det og siden jeg har hatt rasen i årevis og drevet med hundeutstilling så hører jeg enorm glede med hopp og sprett og tjohei og biter. Mange sier også at de biter siden det er en gjeterhund som napper og biter og holder rundt sauene mens de gjeter og derfor de gjør dette. Heldigvis en av de minste gjeterhundrasene som finnes men alikevell. Hvordan trene på dette? Er dette angstbitere? Jeg tror ikke det siden de er jo spinn glade når de biter. Har også lest på nettet at flere nevner angstbiting som ett problem på rasen. Anonymkode: e8b61...bdd
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Hvorfor ikke bare si hvilken rase dette er? Anonymkode: 406f2...f85
Tabris Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 Hvis en hund napper i situasjoner hvor den er glad, så er det logisk nok ikke angstbiting. Det høres mer ut som en hund som er altfor høy i stress, og hvor man bør gå inn og endre hundens forventning og jobbe med hundens stressnivå i hilsesituasjoner. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå