SPOCA Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Prøver å hjelpe samboer med skattemeldingen, det gjelder salg av arvet bolig. Og jeg/vi blir litt forvirret over det hele. Samboer arvet sammen med sine 2 søsken, farens bolig (moren døde noen år tidligere) i 2017. Far kunne solgt boligen skattefritt. Boligen fikk en takst på 3,4 mill, og ble også solgt til takst. Hvordan skal dette føres opp i skattemeldingen? Utifra det jeg leser her: http://www.dnbeiendom.no/altombolig/jus/kjop-og-salg/fradrag-ved-salg-av-arvebo/, kan egentlig samboer kreve fradrag, fordi det i realiteten ble et tap? Meglerkostnader beløp seg til sammen på 140 000 kr. Stemmer det slik jeg har forstått det? Man fører altså opp boligen under punkt 4.3.2 og krysser av på at man ikke eier boligen i dag? Og i tillegg fører opp tap for salg av bolig i eget punkt? Jeg bare er redd for at Skatteetaten plutselig skal finne på å gi ham en gedigen skattesmell fordi jeg/vi fører inn tallene feil. Takk for alle svar på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå