Gå til innhold

Vielse klokka 15...

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, eg er så utruleg usikker eg altså... Vi skal ikkje ha kaffe-gjester, men ynskjer å fotograferast etter viglsa, og då blir vel klokka 18 før det blir middag... Og det er kanskje litt seint...? Vi skal jo ha kaffe og kaker og dans og slikt også..... Hmm...

Skrevet

Vi skal ha vielsen kl 15. Mannen ville ha kl 16 og jeg kl 14, så da ble det et kompromiss. :) Jeg fant ut at jeg trenger tiden hos frisøren. Har også 45 min kjøring fra frisør til kirke da, så det passer ganske godt med vielse kl 15. Så tar vi fotografering etterpå og middag kl 17. Så går det slag i slag...

Skrevet
Uff' date=' eg er så utruleg usikker eg altså... Vi skal ikkje ha kaffe-gjester, men ynskjer å fotograferast etter viglsa, og då blir vel klokka 18 før det blir middag... Og det er kanskje litt seint...? Vi skal jo ha kaffe og kaker og dans og slikt også..... Hmm...[/quote']

Tror det er mest vanlig med 2 timer mellom vielsen begynner til middag begynner hvis man skal ha fotografering mellom. Kjør på!!! :ler:

Skrevet

Vi fikk valget mellom kl 13 eller kl 15 og valgte kl 15.

Dette fordi det er endel tilreisende til bryllupet vårt. Siden vielsen er såpass sent på dagen så kan folk reise hjemmefra samme dag. Tenkte litt på kostnader ved overnatting osv for gjestene våres.

Men hvis kirken vår hadde vært ledig kl 14 så hadde jeg helt klart valgt det! Tor klokken fort kan bli 18 før vi får satt oss til bords. Man vil jo gjerne at dagen og kvelden skal vare lengst mulig - for plutselig er jo det hele over.

Skrevet

Vi har også ein del tilreisande, så vigsla bør ikkje vere for tidleg heller... Kanskje vi skal flytte den til klokka 2.. Hehe... Vi får sjå... ;)

Skrevet

Vi har og tilreisende, men disse kommer nok kvelden før...Skal reise langt, så..... Men 15 er greit så lenge det ikke er kaffegjester, synes jeg...

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet
Vi fikk valget mellom kl 13 eller kl 15 og valgte kl 15.

Dette fordi det er endel tilreisende til bryllupet vårt. Siden vielsen er såpass sent på dagen så kan folk reise hjemmefra samme dag. Tenkte litt på kostnader ved overnatting osv for gjestene våres.

Det er et godt argument som gjelder hos oss også. Vi skal ha vielsen kl. 14.30. Etterpå blir det en båttur for gjestene (fra 15.30 til 18.00) Innimellom da tar vil bildene. Blir satt på land utenfor hotellet kl. 18.00 og har dermed tenkt å sette opp middagstid til kl. 18.30. Vi har ikke kaffegjester.

Gjest Aricept...
Skrevet

Vi skal ha vielsen klokka 16.00.

Vi kunne fra kirken sin side velge den tiden vi selv ville ha (eneste brudepar den dagen). Tenkte kanskje i utgangspunktet kl. 15.00, men hotellet for tilreisende kan ikke garantere innsjekking før kl. 15.00, så da.. Gjestene må jo få tid til å skifte og slikt..

Regner med middag rundt halv sju - sju. Synes det er en helt fin tid jeg. Vært i mange middager som begynner senere enn det. Synes f.eks. fem er tidlig jeg. Spiser jo senere enn det til hverdags jo..

Skrevet

Vi skal ha vielse kl 15. Passer perfekt for oss, siden vi vil til fotografen mens vi er nystelte, og drar rett fra sminkedamen... Da kan også en del tilreisende gjester klare seg med en overnatting, og det blir ikke noe dødtid etter vielsen.

Skrevet

Vi skal ha vielse kl. 16.00. Så 15.00 synes jeg ikke er sent i det hele tatt. Kan bli en veeeldig lang dag for folk, hvis man begynner for tidlig på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...