Gå til innhold

Snille men vs bad asser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ååå. Hva er problemet mitt? Datet to stk nå. Han ene er supersnill, omtenksom, skikkelig god. På hele tiden, vet hvor jeg har han.  Passe attraktiv, ikke den store tenningen fysisk fra min side. Så er det han andre da. Som er superkjekk. Har en syk altoppslukende kjemi med meg. Men han er så hot and cold. Har jo ikke peiling på hvor jeg har han.. stygt redd han bare er en fuckboy som leker med meg.

Hvorfor klarer jeg ikke falle for han andre, som kan gi meg tryggheten jeg trenger? 

Lurer på om jeg er selvdestruktiv og vil meg selv vondt! Vet jo at han første er hundre ganger bedre kjærestemateriale. 

Dagens syteinnlegg 😂 og sånn til info, har ikke lovet noen av dem å være eksklusiv, så leker ikke med noens følelser.

Anonymkode: c3450...a07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjemien hadde stemt med han greie, hadde du mest sannsynlig gitt blaffen i han som pen og kjip. Hva med å droppe begge to og lete etter en grei person du har kjemi med?

Anonymkode: e58a2...e07

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: a1a96...392

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ååå. Hva er problemet mitt? Datet to stk nå. Han ene er supersnill, omtenksom, skikkelig god. På hele tiden, vet hvor jeg har han.  Passe attraktiv, ikke den store tenningen fysisk fra min side. Så er det han andre da. Som er superkjekk. Har en syk altoppslukende kjemi med meg. Men han er så hot and cold. Har jo ikke peiling på hvor jeg har han.. stygt redd han bare er en fuckboy som leker med meg.

Hvorfor klarer jeg ikke falle for han andre, som kan gi meg tryggheten jeg trenger? 

Lurer på om jeg er selvdestruktiv og vil meg selv vondt! Vet jo at han første er hundre ganger bedre kjærestemateriale. 

Du vet selv hva riktig svar er.

Du vet like godt selv hva du (dessverre) ender opp med, for det er lett å tenke kortsiktig vs. langsiktig.

Jenter tiltrekkes playere (gutter som ikke bryr seg om de), fordi dere alle som en (jenter) ønsker å være den ene som ''omvender'' han, men det skjer ikke; dere blir bare et nummer i rekken. Mye spennende forskning på dette.

Dagens syteinnlegg 😂 og sånn til info, har ikke lovet noen av dem å være eksklusiv, så leker ikke med noens følelser.

Nei, du skal ta det helt med ro:

Du leker nok ikke med noens følelser noen gang om du tror det, men det er garantert en som gleder seg til å leke med dine.

Anonymkode: 5db9f...535

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

IMG_5655.PNG

Anonymkode: e9006...013

• Liker 2
Skrevet

Hvis bad guyen er hot and cold, så er det jo ikke så rart om du ikke faller for han andre. Hot and cold gjør deg ikke forelska, det gjør deg hekta, og hekta er en mye sterkere følelse. Kvitt deg med bad guyen, du har uansett ikke lyst til å ende opp med en fyr som behandler deg dårlig! Når du kommer over hektet og gir den ordentlige fyren din udelte oppmerksomhet så er nok sjansen mye større for at følelsene dine faller på plass. 

• Liker 6
Skrevet

Dette er jo en klassiker. Du er langt fra alene om dette. Man dras mot spenningen. Og det vet denne «bad guy’en». Han kan spillet, og han spiller nok med flere. Og fordi han spiller med flere vil det ikke være store tapet å miste deg. Da går han bare videre. Det sørger for at han fremstår mye mer avslappet enn andre, og man ser gjerne på det som en skikkelig kul personlighet. Han er som oftest mer erfaren enn andre menn, og vet både hva han skal si og gjøre.

Noe helt annet enn han litt keitete «nice guy’en», som ganske sikkert vil spille ut kortene sine for tidlig. Han viser masse interesse, og blir kanskje tidlig blind av forelskelse. Han er trygg og god. Og kjedelig. Spesielt sammenlignet med «bad guy’en». Som man ikke aner hvor man har. Mye av problemet er at de fleste kvinner har møtt en slik «bad guy» og setter derfor en standard for hva de ønsker seg i en mann. Det som er vanskeligere er å innrømme ovenfor seg selv at grunnen til at denne «bad guy’en» var så kul og komplisert, var at det mest sannsynlig aldri var nok følelser fra han sin side. Er man dritforelsket så blir man gjerne keitete og stresset. Dette gjelder nok også de fleste av disse «bad guy’ene». Jeg har en kompis med skyhøyt forbruk av damer, som endelig falt skikkelig for ei dame. Han ble like klein og surrete som resten av oss, og rotet det bort ved å være for på’n. Det var et merkelig skue.

Ellers har jeg en regel om å ikke date to samtidig. Grunnen til det handler egentlig lite om moral, men heller det at jeg vet med meg selv at det vil skape så mye støy for meg at jeg neppe vil kunne ta en veloverveid avgjørelse. Hun jeg dater fortjener å få min fulle oppmerksomhet, og ikke bli sammenlignet med date nummer to. Blanke ark.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemt. Du velger selvsagt han som skaper de sterke følelsene i deg. HAn som kan ta deg med på eventyr og få deg føle deg levende.

Når du har gått lei av han så kan du slå deg til ro med den "snille mannen" når du e i midten av 30-årene. (Ja, han venter. Han har ikke så mye annet å gjøre med livet sitt).

Anonymkode: 52d30...aef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bad guys flørter gjerne mer intenst og seksuelt, noe som gir spenning og noen ganger tenning. Nice guys er gjerne mer passive og høflige og gjør en kanskje ikke alltid så lett kåt eller interessert

Personlig var min første forelske en nice guy som flørtet mer seksuelt og intenst med meg på privaten- falt pladask. 

Man faller ikke nødvendigvis for menn som drar ut stolen, man faller kanskje for de som viser en akseptabel seksuell interesse/ viser at de finner deg attraktiv. Den følelsen gir ikke alltid nice guys fordi de er mer forsiktige og føler kanskje at  de må skjule at de blir opphisset av damen de er på date med. 

Få dama til å føle seg begjørt og nice guys hadde økt sin suksessrate når det gjelder kvinner og flørting. 

Anonymkode: 6d9f3...287

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er kjærligheten, man kan ikke bare velge den som fornuften sier er best. Du har åpenbart ikke nødvendig kjemi og tiltrekning med han snille , og det har ikke noe med at han er snill eller for snill å gjøre, men at personkjemien deres ikke stemmer bra nok for en seriøs romanse.
Badguyen vet du er dårlig for deg, så jeg syns ikke du skal tenke at valget må stå mellom de to. Let videre så finner du andre å date og like :) Det må ikke være enten-eller. Det kan fint klaffe på alle punkter med en helt annen person. Kjærligheten er ikke sånn at man får det hvis man bare prøver eller vil nok , men den kommer når man møter sin rette, og den finner man ikke i alle mennesker selvom de er bra personer. Det er nettopp fordi kjærligheten er så sjelden, klaff med full pakke er så sjeldent, at den blir så unik og spesiell når man først møter "Den rette" :)

Anonymkode: b09e6...687

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Du hadde falt for han første hvis han hadde klart å skape emosjonelle svingninger hos deg. (high-low-high....don`t care). 
Det er de hormonene som utløses ved slike svingninger i hjernen som skaper avhengighet og hengivenhet. Det er med andre ord det som gjør inntrykk på deg. Det er det som gjør at kvinnfolk ofte ender opp med "bad guys" fordi de klarer på en naturlig måte å skape disse svingningene, pga det er en del av deres natur og personlighet. 

Han som er supersnill, god o.l skaper ingen emosjonelle spikes hos deg...og gjør derfor ikke noe inntrykk. Det er bare sånn kjemien er og du kan ikke gjøre noe med det. Du er altså ikke selvdestruktiv eller unormal...det er faktisk helt normalt :)

Skrevet (endret)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han snille er du ikke interessert i, og han høres litt kjedelig ut (du vet alltid hvor du har ham). Den andre skaper følelser i deg fordi han bruker push-pull (bevisst eller ubevisst), og det gjør at du får følelsesmessig stimulering, noe som gjør deg hekta. Følelsesmessig berg-og-dalbane skaper spenning, spenning skaper tenning.

Han du nevner sist leker definitivt med deg, men du klarer ikke å la være å spre beina for ham fordi han er såpass dyktig til å stimulere følelsene dine (også negative følelser).

Endret av jabx
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hva du velger. Du vet hva du velger.

Vi begge vet det er kortsiktig.

Vi begge vet det er feil.

Men livet lærer.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemt. Du velger selvsagt han som skaper de sterke følelsene i deg. HAn som kan ta deg med på eventyr og få deg føle deg levende.

Når du har gått lei av han så kan du slå deg til ro med den "snille mannen" når du e i midten av 30-årene. (Ja, han venter. Han har ikke så mye annet å gjøre med livet sitt).

Anonymkode: 52d30...aef

:edie:

Jepp, også sitter hun der bitter og lei av alle fuckboys'a, og sutre over hvor alle de snille er gått hen, for å ikke nevne en biologisk klokke som tikker høyere og høyere for hvert nye halvår...Vel de snille kapres de også:ac:

Anonymkode: f999e...d1f

AnonymBruker
Skrevet

Dere har så rett alle sammen! Klarer ikke å la være å spre bena for bad assen. Adrenalin-kick og lykkefølelse bare av en mld eller en tlf. Er ikke sunt 😂 trodde jeg hadde lært leksa mi jeg, men neida! Er noe i det som blir nevnt over, at jeg innbiller meg at jeg skal klare å snu ham. Vet jo det ikke skjer. Han er i tillegg laaangt over meg utseendemessig, så skjønner jo selv at jeg bare er tidsfordriv.. 

Skrevet
11 hours ago, Sphere said:

Dette er jo en klassiker. Du er langt fra alene om dette. Man dras mot spenningen. Og det vet denne «bad guy’en». Han kan spillet, og han spiller nok med flere. Og fordi han spiller med flere vil det ikke være store tapet å miste deg. Da går han bare videre. Det sørger for at han fremstår mye mer avslappet enn andre, og man ser gjerne på det som en skikkelig kul personlighet. Han er som oftest mer erfaren enn andre menn, og vet både hva han skal si og gjøre.

Noe helt annet enn han litt keitete «nice guy’en», som ganske sikkert vil spille ut kortene sine for tidlig. Han viser masse interesse, og blir kanskje tidlig blind av forelskelse. Han er trygg og god. Og kjedelig. Spesielt sammenlignet med «bad guy’en». Som man ikke aner hvor man har. Mye av problemet er at de fleste kvinner har møtt en slik «bad guy» og setter derfor en standard for hva de ønsker seg i en mann. Det som er vanskeligere er å innrømme ovenfor seg selv at grunnen til at denne «bad guy’en» var så kul og komplisert, var at det mest sannsynlig aldri var nok følelser fra han sin side. Er man dritforelsket så blir man gjerne keitete og stresset. Dette gjelder nok også de fleste av disse «bad guy’ene». Jeg har en kompis med skyhøyt forbruk av damer, som endelig falt skikkelig for ei dame. Han ble like klein og surrete som resten av oss, og rotet det bort ved å være for på’n. Det var et merkelig skue.

Ellers har jeg en regel om å ikke date to samtidig. Grunnen til det handler egentlig lite om moral, men heller det at jeg vet med meg selv at det vil skape så mye støy for meg at jeg neppe vil kunne ta en veloverveid avgjørelse. Hun jeg dater fortjener å få min fulle oppmerksomhet, og ikke bli sammenlignet med date nummer to. Blanke ark.

Helt helt enig! :) Det fungerer kanskje for noen, men å date flere samtidig gjør det ekstra vanskelig. Det blir lagt ekstra press på deg, det blir vanskelig å velge, og pga det kan man ta dumme valg. Jeg kan tenke meg at man går rundt og undrer på om den andre kanskje var rett eller ikke, og det er jo ikke rettferdig ovenfor den man er sammen med.

Av respekt for den jeg dater (og for å gjøre det lettere for meg), dater jeg kun han. Er det ikke kjemi er det ikke kjemi. Men man kjenner jo fort om man ønsker å være sammen med den personen eller ikke. Er man usikker så blir jo valget lett! Nå er jeg i et forhold da, men trengte bare å date han. Det føltes rett ut og jeg ønsket å satse på han, da er det ikke vits å ta sjansen andre plasser fordi en annen KANSKJE er litt bedre. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, s0la skrev:

Helt helt enig! :) Det fungerer kanskje for noen, men å date flere samtidig gjør det ekstra vanskelig. Det blir lagt ekstra press på deg, det blir vanskelig å velge, og pga det kan man ta dumme valg. Jeg kan tenke meg at man går rundt og undrer på om den andre kanskje var rett eller ikke, og det er jo ikke rettferdig ovenfor den man er sammen med.

Av respekt for den jeg dater (og for å gjøre det lettere for meg), dater jeg kun han. Er det ikke kjemi er det ikke kjemi. Men man kjenner jo fort om man ønsker å være sammen med den personen eller ikke. Er man usikker så blir jo valget lett! Nå er jeg i et forhold da, men trengte bare å date han. Det føltes rett ut og jeg ønsket å satse på han, da er det ikke vits å ta sjansen andre plasser fordi en annen KANSKJE er litt bedre. 

Godt å høre det er flere av oss. :blomst:

Og kan bare signere på hele innlegget ditt. 

AnonymBruker
Skrevet

Fuckboys og bad asser. Det er litt av noen betegnelser på gutter og menn som er så attraktive at de kan leke seg rundt. Slik sikkert "de snille guttene" hadde gjort frem til de virkelig falt for noen også, dersom de hadde mulighet. 

Jeg har vært sammen med to slike "bad asser". Når de faller, så faller de knallhardt. Største "pusekatter" jeg har vært med. Han ene gikk jeg fra for 20 år siden, men han hadde fremdeles stilt opp på flekken om jeg ba ham om hjelp til noe. Rotet like mye rundt etter meg som før meg, men forguder også sin kone. For da han omsider falt for noen igjen var det like knallhardt. Når han elsker noen ELSKER han. Alle andre... tidsfordriv. Anklager ham ikke for det, og synes ikke vondt om han av den grunn, for jeg vet hvilken pusekatt han egentlig er. Han har bare hatt lett tilgang til slikt "tidsfordriv". Vis meg den mann som har så lett for det, som ikke ville benytte seg av det! 

Den andre er jeg gift med, og han har gått gjennom is og ild for meg. Alle advarte meg mot ham. Han bare leker! Han kommer til å knuse hjertet ditt! Derfor forsøkte jeg lenge å styre unna, men han ga seg ikke, og gradvis vant han meg. 

Akkurat samme som første "bad ass", med meg har han ikke vært det. Vi har hatt våre utfordringer, som alle, men hans tro på oss to er sterkere enn noe jeg har opplevd. For når en slik fyr faller, så faller de! 

Det er helt vanlige gutter og menn, kun med litt lettere tilgang på damer. Noe de selvfølgelig benytter seg av. Til de treffer den de vil ha. 

Å kalle dem stygge ting bare av misunnelse (menn), eller av bitterhet for at de ikke valgte deg (kvinner) er egentlig bare tåpelig. Som nevnt, vis meg den mannen som kunne få mange kvinner til sengs, men som ikke benyttet seg av det. 

Anonymkode: ef04f...df1

AnonymBruker
Skrevet

Enser jeg en hypotese om at de som har oppførselen ''bad ass'' har likhetstrekk med noe psykotisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...