male32 Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Hei Kan jeg vaske hele overmadrassen i vaskemaskin, om jeg klarer å den inn? Hvilket progam og hvor mange grader? Jeg har et eget program til sengeteppe, kan det være egnet? Hvor mange omdreininger på sentrifuge? Hvordan får jeg den tørket? Går det an å tørke i tørketrommel?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Hvor tykk er den? Min er av skumgummi og har et avtagbart trekk, er det noe lignende på din? Du må bare vaske trekket. Den skal jo ha plass til å humpe litt rundt inni der, så se an hva det er plass til. Det står sikkert vaskelapp på, men 60 grader bør gå greit. Ikke trommel. Anonymkode: d2b3a...282
irut Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 Enig med den over. Ikke trø hele inni hvis det blir trangt. Jeg gjorde det med min... Angrer nå, den revnet noen steder da den ikke fikk nok plass. Tok utav skumgummien inni, men skulle ha vasket den i to omganger. Så i ettertid at jeg kunne tatt glidelåsen helt rundt og av slik at trekket hadde delt seg i to. Genialt system, hadde ikke vært nødvendig å stappe maskinen slik jeg gjorde.
Cambria Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 Hvor mye vekt tåler din maskin? Hvordan overmadrass er det? Hva står på madrassen anngående vasking? Det er mange faktorer som spiller inn her. Det er heller ikke alle overmadrasser som tåler vask. Og som den over sier: du skal bare vaske trekket på overmadrassen. Men vær sikker på at det tåler vask. Selv vasket et som ikke tålte vaskemaskin... 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 Om du får overmadrassen inn i vaskemaskinen så betyr ikke det dermed at vaskemaskinen tåler å ha den til vask. Blir det for fullt eller for tungt, så kan du skade trommelens oppheng, og ryker det så er maskinen ferdig. De fleste overmadrasser har trekk du kan ta av. Alternativene dine er å vaske trekket, levere madrassen inn på vaskeri eller kjøpe ny overmadrass. Det siste er gjerne billigere enn å måtte kjøpe ny maskin? Anonymkode: d0892...e1b
male32 Skrevet 29. april 2018 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2018 Hei Jeg tok av trekket og vasket det i maskin på 40 grader. La madrassen ut til lufting noen timer. Etter vask tørket jeg trekket i tørketrommel på ullprogram. Gikk helt fint det.
Missfitness Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 På 28.4.2018 den 21.27, male32 skrev: Hei Kan jeg vaske hele overmadrassen i vaskemaskin, om jeg klarer å den inn? Hvilket progam og hvor mange grader? Jeg har et eget program til sengeteppe, kan det være egnet? Hvor mange omdreininger på sentrifuge? Hvordan får jeg den tørket? Går det an å tørke i tørketrommel? Du kan jo ikke putte hele overmadrassen i maskinen, du må ta av trekket. Det kan sannsynligvis splittes i to deler og det kan være lurt å vaske de hver for seg for at det ikke skal bli for fullt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 12 timer siden, Missfitness skrev: Du kan jo ikke putte hele overmadrassen i maskinen, du må ta av trekket. Det kan sannsynligvis splittes i to deler og det kan være lurt å vaske de hver for seg for at det ikke skal bli for fullt. Hadde du lest hele tråden før du svarte hadde du sett at trekket er vasket og problemet løst ... Anonymkode: 19327...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå